I brist på annat...

...kommer här ännu en sån dära checklistgrej:

Senaste impulsköp: Den där Billyspizzan på Spexlokalen i eftermiddags. Men galet vad god den var...! Jag har inte råd att unna mig annat än mat den här månaden, måste spara till julklapparna...
Bästa fikat: Nybakade kanel-/vaniljbullar med ett glas kall mjölk till. Alternativt sju sorters kakor. Alla kakor egentligen. "C is for cookie, that's good enough for me..."
Färg du hatar: Tjaaa...hm. Hatar är ju ett väldigt starkt ord som jag överanvänder, men...en färg som iallafall gör mig lite sur är ilsken kycklinggul. Har för övrigt haft ganska svårt för gult överhuvudtaget, kanske för att jag inte klär i det.
Någon som gör dej förbannad: Idioten som lade vårt schema och bestämde att vi skulle börja skolan igen den 2 januari. I rest my case.
Så får du motion: Förutom Jossans gympapass på måndagar har det inte blivit så mycket mer av den varan, är jag rädd. Om man inte räknar cykelturerna/promenaderna till Haga och Spexlokalen...
Om du var en blomma: ...så skulle jag nog vara en Gerbera i nån cool färg.
Det dyraste du äger: Hm. Svårt. Det måste vara...eeeh...jag vet inte?! Vi säger Tomas för att vara söta, för honom äger jag fett mycket. :D
Tidigaste barndomsminnet: Hmm...det kan vara när jag skar upp pannan på en stenfönsterkarm och fick tejpa.
Första frågan du ställer till ny bekantskap: "Går du ofta hit?" "Got Milk?" Eller vad sägs om ett "hej"?
Samlar på: Örhängen. Det är inget jag satsat på, men nu har jag en necessär full trots att jag inte använder mer än kanske en tredjedel.
Underskattad grönsak: Tomat. Den är faktiskt godare än man tror. Och så användbar, sen!
En bil är en: ...lyx att ha när man ska storhandla på Ica Maxi. Om man kan köra den. Hm.
Pryl du inte kan vara utan: Jag skulle kunna svara Tomas även här, men...annars skulle jag nog säga min kalender, tråkigt nog. Hela mitt liv finns i den, det är ett under att jag inte planerar och skriver in regelbundna toalettbesök också...
Ditt livs aha-upplevelse: Eller som mammas kollega kallade det, "jaha-upplevelse" :D Hm. Det måste väl ha varit när jag hörde vad som egentligen sjöngs under sista strofen i titelspåret till Teenage Mutant Ninja Turtles, nämligen "Heroes in a half shell - Turtlepower!". Eller när jag förstod att det var "som löser fallet för din skull" och inte "för din skurk" i titelspåret till Räddningspatrullen...vilket pinsamt nog var ganska nyligen.
Lyx är: Ett varmt bad och en ren pyjamas ackompanjerat av efterföljande filmmys och godisätande med en lavendeldoftande Tomas bredvid i soffan. Fast det där med lavendel hittade jag på, jag är nog mer lagd åt syrénhållet ändå.
Tidningar du prenumererar på: Ingen. Fast jag får Buffé nu när vi införskaffat ICA-Kort.
Du gör med 100 upphittade kronor: Köper tio Billyspizzor eller 20 Kexchoklad på Spexlokalen. Eller köper godis till mig som jag sen bjuder Tomas lite på också.
Nån du saknar: Min familj, katterna och kompisarna därhemma.
När grät du senast: För kanske tre veckor sen under helvetesveckan då jag hade skola, spex, återsittningsplanering och beskedet om CP-kort jullov att tänka på.
Du tycker det är tantvarning: ...när man stönar till när man reser sig upp. Eller när man suckar över hur dyrt allting blivit, inte bara när man handlar på svindyra ICA Ålidhem.
När du är gammal: ...ska jag vara liten, rynkig och ärtig med likadan träningsoverall som Tomas!

Kommentarer
Postat av: petra från tomas gamla klass

du är grym på finurliga svar i sådana här listor OCH jag säger det igen: jag tycker din blogg är finnemang (bara så du inte bara tror det var galet fylleprat).

2007-11-15 @ 14:58:01
Postat av: Suffe

Tack, vad söt du är och vad glad jag blir! :D
Det där med galet fylleprat, ja...det är en kategori för sig :P Jag tror jag sa "jag älskar dig!" till Jo-Hanna typ fem gånger eller nåt sånt. Fast det är kanske inte så galet för jag tycker väldigt mycket om henne, så det var ett dåligt exempel. Men du fattar. :P Hoppas vi ses snart igen, det var superroligt! :)
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback