It's aliiiiive...!!

Ja, även om det är lite dött på bloggfronten är det fullt liv i luckan på Historiegränd...lillebror var här onsdag till söndag förra veckan, mycket trevligt att få visa allt och få en ursäkt att fika och ha spelkväll. :) Just nu ska jag aaaalldeles snart packa inför imorgon, det bär nämligen av till Piteå efter skolan kl 16.20 då vi ska på begravning för Tomas morfar på fredag. Det ska bli sorgligt såklart, men ändå fint på något vis ty hela släkten ska komma med nya bebisar och respektive och allt. Det ska bli trevligt, som ni förstår. Här kommer en liten frågetjosan så att det känns som om jag varit någorlunda produktiv...enjoy.

Senaste...

Bok du läste: 
Torde vara Hanteringen av Odöda av John Ajvide Lindqvist. Ajaj vad bra den var. Bättre än Låt Den Rätte Komma In om jag får säga mitt.
Personen du fick mail av: 
AdLibris som bekräftade min beställning: Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist, Kejsarn av Portugallien av Selma Lagerlöf, Dr jekyll and Mr Hyde av Robert Louis Stevenson, New York Trilogy av Paul Auster, Adolf Hitler av Bengt Liljegren, The Picture of Dorian Gray av Oscar Wilde och några Dennis Lehane-böcker som Tomas ville ha. Jag tänker mig att de hinner komma innan jag läst ut Den Allvarsamma Leken av Hjalmar Söderberg. Yeah!
Personen du fick brev av: 
Hm. Telia igår via mobilräkningen, sorgligt nog.
Personen du fick sms av: 
Viktor. Vi hade en SMS-korrespondens om den kungliga förlovningen och de medeltida flagellanterna. Nej, fråga inte...
Gången hela din familj åt middag tillsammans: 
Hm. Det måste ha varit min sista kväll hemma innan jag åkte upp, dvs. den 4 januari eller så.
Vad har du gjort idag: 
Tvättat 9-12, städat samt promenixat runt Nydalasjön med Viktor. Sen har jag duschat och ätit semla samt sett Dr House. En bra dag alltså.
Var det kul: 
Städning och tvätt är väl sådär men resten var refreshing.
Hur tidigt stiger du upp: 
Alldeles för tidigt för mitt eget bästa egentligen, jag behöver minst 1 timme och 20 minuter på mig för att bli vaken, mätt och presentabel...
Gillar du att slåss: 
Slagsmål är bara konsekvenser av ett dåligt ordförråd, så nejtack.
Vad ska du göra ikväll: 
Packa, stryka min tröja och sova.
Är du seriös: 
Oftast. I grund och botten iallafall.
Vad är du allergisk mot: 
Dåliga frågor och starka duschkrämer. Något för mitt CV...
Var har du ont: 
Det hugger till lite i höger öra ibland, annars ingenstans. Lite träningsvärk efter StepMuskeln igår har jag dock.
Använder du hårspray: 
Japp.
Kan du stå på händer:
 Nepp. Inte utan vägg.
Favoritserie: 
Just nu: Just Shoot Me, How I Met Your Mother, House M.D. Vi är för dåliga på att ladda hem och se är jag rädd, så det blir bara TV-serier för tillfället.
Salt eller socker: 
A spoonful of sugar makes the medicine go down.
Gillar du ketchup: 
Ja. Till och med på Tomas köttfärssås, till hans stora förtret...
Är du glad nu: 
Typ som vanligt, så jovars.
Var du glad igår:
Var jag välle.
Känner du någon som jobbar på sjukhus: 
Med tanke på att jag läser till logoped på Norrlands Universitetssjukhus...svar positivt.
Vad dansar du till: 
Allt som är värt att dansas till, dvs. det mesta.
Stockholm är: 
Överskattat men vackert. Och allför fullt med stockholmare (Sumit exkluded!).
Göteborg är: Fint.
Kan du sjunga: 
I'd like to think so, yes.
Mer värt än guld: 
Gröna skogar?
Spaghetti eller makaroner: 
Snabbmackisar is the shit även om Tomas inte gillar dem (men han är ju lite som han är...).
Ett land jag helst vill besöka: 
Just nu längtar jag tillbaka till Dublin. Someday, säger jag bara...!
Ska bli skoj: 
Att åka till Piteå. Att se om mina frisyrdrömmar kan uppfyllas.
Ska inte bli skoj: 
Själva begravningen.
Sparar till: 
Klippning/iPod Nano/kläder mm. mm.
Väntar på: 
Att skriva klart det här så jag kan go on with my life...
Pålägg som gäller: 
Hårdkokt ägg (fortfarande varmt) med Kalles randiga äggkaviar på knäckebröd. Mums!
Dagens dryck: 
Vatten. Och ett glas apelsinjuice imorse.

Jag avslutar med en vacker bild från det ypperliga spelet Wario Smooth Moves som jag, Tomas och Olof spelade lite för mycket för att det ska vara riktigt hälsosamt. Det är helt och fullt fuckat, japanerna som gjorde det måste ha varit konstant influerade av något...starkt hallucinogent. Man måste uppleva det för att riktigt förstå...men här kommer lite bilder iallafall.
Natti natti!



Här gäller det alltså att stoppa in tänderna på en gammal tant på kortast möjliga tid så att man kan se henne äta en majskolv i solskenet.


Här ska man slå med Wiikontrollen så att man smäller en gammal japansk gubbe på fingrarna innan han hinner sno tomaten/apelsinen/äpplet på bordet.


Den här bilden talar för sig själv. Kommentarer överflödiga.