Snabba frågor...

...snodda av Astrid. Enjoy!

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: 5 stycken. Två hemnycklar (Skåne + Umeå) samt mina två gamla skåpnycklar från gymnasiet och Elins reservskåpnyckel. Har inte orkat ta av dem. :D 
Vilken svordom använder du mest: Sjukt, jävla, fan...usch vad hemsk jag är.
Äger du en iPod: Nej. Tyvärr.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på: Det beror ju på när jag måste gå upp. Duh!
Hur många resväskor äger du: Bara en ordentlig röd, annars kör jag på bag.
Använder du flip-flop’s även när det är kallt ute: Ja, jag gick i det idag till skolan i -19 grader, det var svalkande.
Var köper du dina matvaror ifrån: ICA Ålidhem oftast. Men annars ICA Maxi när vi pallar.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Jag vet vad Elin skulle svarat... ;) Jag gillar bilder där jag ser ut som en filmstjärna...
Har några av dina vänner barn: Elin väntar Tomas kärleksbarn, men det är ju inte fött än, så...nej.
Har någon någonsin kallat dig lat: Tror inte det. Möjligtvis Tomas när jag sover till 14.
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu: Jag tror Tomas har flyttat på den och lagt den ovanpå fodralet så att den går sönder när han lyssnar på sin musik.
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk: Chokladmjölk är bajsigt gott. Men vanlig mjölk också. Tough one...
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Nej, inte vad jag vet. Men jag har tystnadsplikt nu, så berätta på! ;)
När var senast någon stötte på dig: Tjaa...Tomas brukar ge mig små vinkar. Undrar vad han vill, egentligen. Konstig kille det där. Vad gör han här, liksom?!
Vad åt du till middag: En näringsriktig måltid bestående av köttbullar, pulvermos, pulversås och lingonsylt (=grönsaker).
Använder du huvtröjor: Klart jag gör. Vad är det för fråga?!
Kan du vissla: Svar positivt.
Har du någonsin deltagit i en demonstration: Nej, inte än.
Vem var den sista som ringde dig: Peter innan han kom hit och spelade TV-spel.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Spökhuset!!
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Det gör dom säkert. Like I care...
Vilket riktnummer befinner du dig i: 090 is da shit.
Tittade du på tecknat när du var liten: KLART jag gjorde...!!!!!!!!!!!!!!!!
Hur många syskon har du: 3 små.
Är du blyg inför det motsatta könet: Ja, jag blir knäpptyst och vågar inte prata. Och svettas på ryggen, det är väldigt generande faktiskt.
Äger du några band t-shirts: Yep, två. I'm From Barcelona och Franz Ferdinand.
När flög du senast: När jag flög upp till Umeå den 11/1.
Hur många stolar står kring ditt köksbord: Fyra.
Läser du för skojs skull: Nej, jag läser för att det är så tråkigt.
Pratar du några andra språk: Engelska, danska, lite franska, ännu mindre spanska och lite norrländska.
Diskar du din egen disk: När jag inte tvingar Tomas så.
Har du gråtit offentligt: Jajemen.
Har du en stationär dator eller en laptop: Stationär.
Försöker du alltid lära dig nya saker: Nej, jag lär mig hellre gamla saker...
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Ja, det skulle väl vara trevligt. Vi får se hur det blir...
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Killen ska ALLTID bjuda, annars är han ingen riktig man. Höhö.
Kan du kasta macka: Ja, men inte så många studsar där inte.
Har du någonsin varit på Jamaica: Nej.
Vad har du med dig in på bion: Tomas kanske? Eller också köper jag ett paket Mazariner och känner den friska fläkten av vacuum när jag tyst öppnar paketet under de första knäpptysta minuterna av Le Temps Du Loupe. Kanske. :D
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Naturkunskap...helt klart!
Gillar du att flyga flygplan: Jag gillar att åka flygplan. Flyga kan jag inte tyvärr.
Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner: Att han är lik Tomas. :D
Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Ehh...se ovan. :D Neeeeeeej, nu bara dummar jag mig. :) Men det har väl hänt...
När sov du senast på golvet: Det kommer jag inte ihåg?
Vilken är din favoritdrink: Sex on the Beach eller White Russian.
Gillar du din boende situation: Jag visste inte att jag hade en situation boende hos mig?!
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: Det varierar...
Äter du frukost dagligen: Ja, oftast på morgonen faktiskt.
Är dina dagar fullbokade och stressiga: Ibland. När de är fullbokade och stressiga.
Vilken är din favoritfrukt: Kiwi eller vindruvor är gott.
Hur gammal blir du nästa födelsedag: 21 år.
Tror du på liv på andra planeter: Det skulle väl kunna finnas...
Tror du att Gud är man eller kvinna: Gud är...Gud.
Hur valde dina föräldrar ditt namn: Min mamma hade en favoritdocka som hette Sofia när hon var liten...hade pappa fått välja hade jag hetat Ludmila. Jag hyser stor tacksamhet mot min moder.
Gillar du senap: Javisst.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Lätt!!
Sover du på sida, mage eller rygg: Mage. Ibland rygg.
Tycker du om att krama folk: Nej, jag är rädd för andra människor. KLART JAG GÖR!!
Skulle du säga att du är trendig: Eh...nej. Eller...nej.
Äger du en digitalkamera: Nej, men Tomas gör och jag äger Tomas, så tekniskt sett gör jag väl det.
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: Chewbacca, han är söt. Jag har inte sett filmerna. Ehm.
Tycker du att du är attraktiv: Ibland, ibland inte.
Vad är du allergisk mot: Dåliga snabbfrågor kanske...
Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Det händer dessvärre...
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Maximilian. (Thank you God!!)


ASTRID!

ARGH!
Skulle kommentera i Astrids blogg, men det sket sig två gånger i rad. Apparently är jag en spammer, så mina kommentarer kom inte fram och jag pallar inte maila webmaster.
Så här kommer en hälsning till min kära vän Astrid:

Gud vad söt du är! :) Klart du får hjälp, vi tar itu med din grava läspning snarast möjligt! (nu bröt jag min tystnadsplikt, oh NO!!... ;)) Hur ere mere? Va göru nuförtiden? Fortfarande bosatt i malmö (jag gillar dock 090 mer än 040 :D) Puss och kram på dig!!

Alla andra låtsas bara som det regnar. Eller snöar, if you like.

Over n' Out!

Ich bin ein Berliner...

...Neeeeeejje, jag är ju logopedstudent! :D
Trivs jättebra, klassen verkar mysig. Fyra killar, resten tjejer, men alla verkar trevliga så :)
Mycket intro såhär i början, men det är ganska bra tycker jag. Idag har vi klargjort hur mycket coolare vi logopeder är jämfört med talpedagoger, som många felaktigt misstar oss för. Herregud, det är som att jämföra en undersköterska med en hjärnkirurg...! Ehm. :D

Nästa vecka väntar auskultation hos en riktig logoped, dvs. vi sitter bakom en one-way glasruta (som på film) och kollar in logopeden in action. Efteråt intervjuar vi honom/henne och får svar på våra frågor. Ska faktiskt bli jättekul :) Nästa vecka avslutas med en heldag på Strömbäck Folkhögskola med lunch, fika och gruppövningar med dramapedagog. Lite flum, men bra avslutning. På måndagen börjar nämligen Utvecklingspsykologi I med inriktning mot kognitiv utveckling. Ska bli kul!

P.g.a att vi under auskultationerna kommer att iaktta patienter och så, fick vi idag skriva under löfte om tystnadsplikt och sekretess, dvs. att vi inte får diskutera fall så att patientens identitet framkommer eller kan listas ut. Det kändes lite häftigt såhär andra dagen på utbildningen...

Och så har jag numera också fikat på Läkarfiket på nionde våningen, blev lite besviken. Det var inte alls som i Grey's Anatomy  eller Scrubs. I wonder why...men kaffe och kanelbulle/chokladboll för en tia är minsann inte fy skam.

Jag är numera stolt medlem i Umeås Medicinska Studentkår, dvs. samma som läkare och andra kompetenta människor. Jag är lite stolt, ja. :D

Vi har snö och -19 grader = KALLT SOM FAN. Nu ska jag ta en varm dusch, by the way.

Sittning på lördag, can't wait! :)

Have it so good everybody!

Over and Out, Boyscout!





Här är jag just nu. If you ever wanna drop by...















Update...

Tjaa, det var ju ett tag sedan. Men nu är jag tillbaka, och med lite goodies, dvs. bilder på ditten och datten. Detta är vad som hänt på senaste tiden och lite till:



Mitt och Tomas nya tidsfördriv (läs: beroende): Dr Robotnik's Mean Bean Machine från SEGA. Spelet går ut på att lägga fyrkombinationer av bönor i olika härliga färger för att sedan blockera för motståndaren då svarta stenar dimper ner på hans planhalva när man lyckas. SKITKUL! Än så länge har vi jämna matcher, jag vinner ungefär en gång av...sju. Eh.



Den bästa biofilmen jag sett sedan Prestige på Lucia Movie Nights: The Departed. Bra story, bra skådespelare och sjukt bra musik! Kolla in Shipping up to Boston med Dropkick Murphys för att nämna några. Och så är ju Leonardo di Caprio sådär härjad och problematisk och snygg att man bara vill...titta. Ha. :D

104543-16

Jag har äntligen klippt mig! Såhär blev det, taget igår kväll. Fräscht, baby.

104543-15

Tomas kusin Peter fyllde 22 i fredags, vilket naturligtvis firades ordentligt med laxpaj (tack Elin!) och princesstårta som jag gjorde ALLDELES själv. Snygg va? Rosen är en marmeladkula eftersom alla hatar dem, samt geléhallon som alla älskar. 12 står för hans mentala ålder...

104543-30

Vi har satt upp nya tavlor på toaletten, som för övrigt ser ut ungefär såhär:

104543-17

Lite andra bilder på lägenheten och fina inredningsdetaljer:

104543-18

This is where the magic happens... (kladdkaka!)

104543-19

Da living room yo. This is where I chill and play Dr Robotnik's Mean Bean Machine. Det som ser ut som ett självlysande eldklot på bordet är en apelsin.

104543-23

Vår husgud, Alban.

104543-20

Min Africa-sektion av bokhyllan. Jah, man!
(Indianen kommer naturligtvis från Nordamerika, han är ett undantag.)

104543-28  

Some pieces of art...

104543-25

Kylskåpsmagneter är bra att ha...

104543-24

...likaså kan inget hem vara komplett utan Pinup-kalendern.

104543-22

104543-21

Barbapapa kicks ass.

104543-26

Flameboy bekantar sig med Salt och Pepper på diskbänken.

104543-27

That is one hot piggy!

104543-29

Vår inneboende Sverker raggar vid badkarskanten. Let's get it on...

Nu ska vi ut och pulsa i snön. -8 och sol, samt MASSOR med snö = yeah. Enjoy the rain! ;)
Imorgon börjar Logopedutbildningen. Ich bin nervös!

Over and Out!


New Radicals - You Get What You Give

...är en grymt skön låt, jag blir på gott humör såfort jag hör den!

Umeå är härligt, skönt att vara tillbaka faktiskt. Förutom att familj, vänner och kissekatter är långt borta. Dock är kissekatterna kissekatter bokstavligen, så det är skönt att slippa stänga dörren till alla sovrum av rädsla för en liten souvenirpöl på täcket.

SNÖN har kommit!! Precis lagom kallt dessutom, strax under 0-strecket. Igår var vi superduktiga och handlade på Maxi, tvättade och städade hela lägenheten. SÅ skönt. Jag har nu mer än en vecka att slå ihjäl innan terminsstart den 22/1, ganska skönt ändå. Då kan jag förbereda mig psykiskt och...sova. :)
Det är mycket välkomstaktiviteter, den 23e är det "trevliga aktiviteter" och fika, sen har vi sittning på lördagen den 27e, tema Glamour. Glitterstövlarna är givna :D

Ikväll blir det bio med Tomas och hans kusin Peter, The Departed skall betittas. Har egentligen inte råd, om det inte vore för alla julklapps-/födelsedagspengar hade jag varit luspank. Måste klippa mig innan skolan börjar också, annars tror dom kanske att jag alltid ser såhär knäpp ut...
Nytt IKSU-schema hämtat idag i receptionen, alltid en början. Pappa och mamma betalar mellanskillnaden mellan silver- och guldkort så att jag ska kunna gå på poweryoga. Verkar ganska nice, ska bli kul att testa.

Spelade Buzz igår med Tomas och Peter, det var verkligen SUPERkul! Första omgången vann jag, andra snodde Tomas alla mina poäng (jag ledde med över 1000 poäng efter bara några omgångar) så han vann. Peter kunde svaret på nästan alla frågor, men hade inte riktigt reaktionsförmågan som krävdes, så han förlorade båda omgångarna. Tyvärr. Min favoritkaraktär är Napoleon, han är groovy.
Nu ska jag spela Sonic the Hedgehog med Tomas, han fick det i julklapp av sin storebror. Jag är lite av en expert på området, spelade det en hel del på Fritidsgården när jag gick där i fyran. Prepare to be spanked...!!

En bild på Bobby Darin, han som sjunger Dream Lover i HotShots!. Den låten är underbar, ladda hem den!!



That's all y'all!
Over and Out!