All work and no play makes Sofia a stressed girl...

...mjae, farligt är det väl inte. Men mycket står på agendan varje dag fram till MESK-premiären (22 november på Sagateatern, OBS!) typ. Som sagt. Nåväl.

Idag har jag fått ta hand om allt tråkigt som man måste göra ibland när man är vuxen; städa, tvätta och plugga. Just pluggandet blev det inte så jättemycket med eftersom jag loggade in på MSN och fann Karin och Annapanna (skrev Annapappa först, haha!) men det får gå ändå. There's always tomorrow. Börjar önska mig en extra veckodag för att hinna med allt på...
Just nu...

...lider jag med Ordjakten (eller nåt annat same-shit-different-name-idiot-program)-tjejen som spydde i direktsändning. Fruktansvärt pinsamt, jag hade dött på fläcken. Jag hoppas att ingen så mycket som vågar försöka mobba henne, så jäkla strong hon är som hämtade sig och fortsatte som om inget hänt. Cred till henne!

...skrattar jag åt Umbilical Brothers, har precis laddat hem deras föreställning Speedmouse. Vet ni inte vilka de är? Gå in på YouTube och sök på Umbilical Brothers så får du se...så jäkla coola!

...bränner jag en CD till kockarna på jobbet hemma i Skåne. Hoppas den ska smaka...eh.

...gruvar jag mig lite inför Jossans gympapass ikväll, hann knappt träna nåt i veckan pga. allt spexande vilket lär kännas ikväll...ugha.

Nej, nu ska jag ta och göra ett fränt omslag till CDn ta mig tusan.

Have it so good allihopa!


Over and out!

//Rocky



P.S. Jag glömde säga att Logopedsittningen i lördags var skiiiiitrolig!! :D D.S.







Självbedrägeri - a way of life

Efter en myspysig helg med en skitkul Spexupptakt, en mysig tacokväll och en städ/tvättsöndag med Snatchtittande hos Glottis som avslutning, sitter jag så här måndag morgon med ångest. Dags att göra färdigt Lab II inför morgondagens nya, antagligen ännu mer fasansfulla, uppgift. Suck.

Plötsligt ter sig världen annorlunda. Det finns plötsligt miljoner anledningar att inte sätta igång med det som göras bör; det finns ju alltid sånt som är viktigare. Knuten på sladden till hörlurarna tillexempel. Jag kan ju inte sitta och lyssna på inspelningarna med en knut på hörlurarna, hur skulle det se ut?! Nej, så kan vi inte ha det, detta måste redas ut snarast. Och kanske borde jag inte ha tagit den orangea (fö. svenskans konstigaste ord...) överstrykningspennan, utan den gröna? Tänk om jag inte kan koncentrera mig rätt utan den?!
Och kanske borde jag ta en kopp te innan jag sätter igång. En kopp te och en koffeintablett så att jag är redo för ett antal timmars oavbrutet (?) pluggande. Jag, en Duracellkanin. Eller?
Och är jag inte lite frusen? Kanske borde jag leta lite i min garderob efter en tröja av passande tjocklek att ta på mig, och då kanske osökt komma att fundera över vad jag kan tänkas ha på mig imorgon?
Kanske är det också bäst att kolla dagens skvaller på internet, samt mailen och MSN-listan efter roliga personer att eventuellt prata med ignorera. Bara för att få det ur mitt system, så att säga. Eller varför inte passa på att checka kvällens TV-tablå också, så att jag vet vad jag har att vänta i TV-soffan efter Jossans gympapass ikväll?
Eller kanske skriva lite i min blogg? Varför inte liksom? Ja, det gör jag! Jag ska skriva det mest intressanta, roliga och intelligenta blogginlägget någonsin - ett inlägg som kommer att få min besökarstatistik att skjuta i höjden utan like; ett inlägg att bli ihågkommen för en lång tid efteråt.

Ja, det borde jag göra!
Starting now.




Heh.







Eko...

Dags för uppdatering kanske?
Tyvärr dröjer Skansenbilderna ytterligare, då Tomas kamera blivit knäpp...hoppas han investerar i en ny, ty det gagnar även mig. Det är det bästa med att vara sambo :D

Skolan har börjat, och med den kommer stress och press men även en massa roliga saker som klassfester, fikor och mysluncher. Denna kursen är lite mer krävande eftersom den i princip bara består av labbar i datorsalen i Humhuset och inga regelrätta föreläsningar. Vi förutsätts kunna en massa saker sen fonetikkursen som jag dessvärre måste erkänna att jag inte är fullt så haj på som jag hade önskat. Vi går bara 9-12 tisdag och torsdag, men då kan man ju räkna ut att det tillkommer en massa extraarbete på fritiden...för det gör det. Suck. Det är intressant, men jag känner mig allmänt stressad just nu över att inte vara klar med Lab II, som vår lärare dessutom kortade ner för att den var för jobbig, med hotet löftet om att vi skulle "trappa upp det så småningom". Hurra.

Nu har jag skrivit av mig den värsta ångesten och kan då gå in på andra saker, som tex. den stundande Spexupptakten ikväll! :) Ska bli sjukt kul, faktiskt. Vi (=Spexmedlemmarna) träffas i en stuga i Vindeln där vi har kräftskiva, bastar och sist men inte minst: Har manusläsning för första gången!! Fett med kul...men jag kommer få panik över hur jag ska lyckas komma ihåg så många repliker. Detta är lätt den största rollen jag haft i något, någonsin. Och då har jag inte ens orkat tänka på de två sångnumren jag är med i...!! Ja, jag säger då det. :)

Kan numera också meddela att jag äntligen fått ett ordentligt skrivbord istället för det felmonterade databordet vi hade innan. I lördags gjorde jag, Tomas, Peter, Peter och Tomas syssling Jakob och Lottapotta en roadtrip till IKEA i Sundsvall, vilket var skitkul trots att det är typ tre timmar bort. Känns lite surt när man jämför med hur det är hemma i Skåne där det tar typ 20 min att fara in till Malmö, but still...det är inte samma feeling som det är med en riktigt roadtrip :D Vi lyssnade på Hassan i bilen och hade kul, och väl framme shoppade vi loss ordentligt. Det blev en massa kökssaker (muffinsformar, pajform, tallrikar, servetter, knivar osv osv osv) samt lite växter, lampor till tusen och en massa, massa annat. Men bäst av allt: Ett skrivbord i björkfanér med tillhörande rullhurts!! :D
Vi fick (efter ett otal grova svordomar, smågräl och svettande) upp alltihopa och det var en sann befrielse att släpa ut det gamla bordet i soprummet, där det inte fick stå länge. Efter max 20 min när vi kom ut för att slänga alla kartonger och dylikt, var det borta. Så nu är det nån på Ålidhem som har ett felmonterat datorbord i sin lägenhet. Congrats to you! :) Med en golvrislampa bredvid och datorn på, blev det skiiiiitsnyggt. Som taget ur katalogen à la reportaget "Vi bor på 50 kvadrat" under rubriken "Studiero" ungefär. Jag är SÅ nöjd. :D

Har tvingat mig själv att fixa IKSU-kort så fort jag fick studielånet, för att inte kunna bränna pengarna på annat och sen chicka ur. Dock gick mina tränings/mjukis/mysbyxor sönder i grenen häromdagen, så igår gav jag mig ut på stan för att leta nya träningskläder. Det känns surt att behöva spendera pengar på kläder man ändå kommer svettas järnet i, men jag vet att jag kommer bli mer motiverad att träna om jag har kläder som är snygga, så jag styrde beslutsamt kosan mot Stadium, för nu jäklar skulle det köpas träningsbrallz!
Och byxor hittade jag. Dock kostade de lika mycket som kvartalsenergiproduktionen i ett litet u-land, så jag tvingades tänka om. Och det enda par byxor som var någorlunda OK i pris satt inte precis smickrande runt låren, så jag gjorde vad vilken fattig student som helst hade gjort; jag flydde till H&M där jag köpte ett par 3/4 byxor, ett par mysbyxor, en träningstop och ett linne till det sammanlagda priset av ett par byxor på Stadium. Ha, suckers!
Med boostat självförtroende tog jag mig till fysträningspasset på IKSU där jag kämpade tills benen vek sig och jag badade i kroppsutsöndringar. Fy f*n, säger jag bara...hur orkar man?! Det fanns tom. de som orkade spurta på slutet. Galet. Idag har jag fett med träningsvärk, men det känns faktiskt ganska bra :) Jag kan ju iallafall trösta mig med att jag hade snygga kläder...

Denna höst kommer att bli sjukt hektisk för min del. Förutom att jag ska tvinga mig själv att träna mer, plugga bättre och umgås mer med mina kompisar/Tomas, tillkommer spexrepetitioner tre dagar i veckan. Suck. Jag kommer behöva prioritera, vilket jag avskyr. Jag vill endast göra det som är roligt, och helst allt på samma gång.
Dessutom verkar det bli en TV-höst utan dess like. Nya säsonger av CSI, Grey's Anatomy, House, Scrubs och dessutom har jag blivit frälst av Heroes som nu börjat sändas på 6an. Jag orkar inte ladda hem avsnitten heller, utan ser dem när det går på TV...vilket numera gått så långt att jag börjat planera mitt liv efter TVn så att jag inte ska missa ett enda avsnitt av något. Argh...det är en plan dömd att misslyckas.

Slutligen har jag en pinsam bekännelse: Ibland stänger jag av Vad jag lyssnar på-funktionen på MSN för att jag inte vill att folk ska se och kommentera vad jag lyssnar på för att det är så dåligt. Av samma anledning dissar jag Last FM. Och nej, jag tänker inte avslöja vad det är som är så dåligt att jag inte vågar avslöja det, HA!
En pinsam sak som jag iallafall står för är att jag tycker att Bortspolad är en av de bästa animerade filmer som gjorts (efter Shrek såklart, se Trean för den är faktiskt helt OK ändå!). När Tomas beställde film sist passade jag på att beställa den, och nu väntar en hejdundrades filmkväll hemma hos mig för alla som vill vara med! :)
Bifogar smakprov nedan. Nu är det dags att sluta skriva, tror jag bestämt. Om en halvtimme ska jag träffa Vanheden och DynamitHarry på Ålidhem Centrum för att sedan ta bussen in till stan. Sen bär det av till Vindeln, tjohoo! Ha en trevlig helg och kram på er!

Over and Out!

//Sickan



Grodorna är mina favvisar näst efter sniglarna, och de är alla fransmän. Överstegrodans röst görs av ingen mindre än Jean Reno, en av mina favvisskådisar. Kan inte annat än bli skitbra.






Scenen med de sjungande maskarna; en av mina favvisar!! :D