Snott av min bajsunge...

...som lite "Detta-har-hänt" innan det kommer ett RIKTIGT inlägg med bla. Skansenbilder från blixtvisiten i Hufvudstaden! :)

FÖR 10 ÅR SEN...
1. ...var jag ännu kortare än jag är idag, tro't eller ej!
2. ...hade jag levt i 10 och ett halvt år.
3. ...pratade jag fruktansvärt bred skånska.

FÖR 5 ÅR SEN...
1. ...hade jag precis överlevt Högstadiet From Hell...
2. ...skulle det dröja ett liiitet tag till innan jag kunde kalla mig Spykist.
3. ...hade jag ännu inte träffat idel underbara människor...

FÖR 3 ÅR SEN...
1. ...hade jag precis träffat Tompabompa och lyckats snärja honom...moahahaha.
2. ...hade jag ännu inte tagit studenten.
3. ...var jag inte hälften så mogen (?) och säker på mig själv som jag är nu.

FÖR 2 ÅR SEN...
1. ...hade jag precis tagit studenten och var förvirrad men fri.
2. ....hade jag precis flyttat till Umeå och var förvirrad men glad.
3. ...jobbade jag hårt på café men tjänade inte fullt så mycket.

FÖR 1 ÅR SEN...
1. ...skulle jag börja plugga engelska och träffa trevliga människor.
2. ...hade jag ännu inte fattat att det var logoped jag skulle bli.
3. ...hade jag varit västerbottensbo i ett år med fler to go.

FÖR 6 MÅNADER SEN...
1. ...hade jag varit blivande logoped i lite mindre än en månad.
2. ...hade jag börjat lära känna min underbara klass som fortfarande är underbar.
3. ...var det kallt som i en eskimågump och snööööö överallt.

FÖR 3 MÅNADER SEN...
1. ...hade jag nästan sommarlov, men först...
2. ...hade jag ångest inför den stundande Anatomi- och Fysiologitentan.
3. ...längtade jag efter Falsterbo och Sweet Skåne.

IGÅR (Fredag)...
1. ...befann jag mig i Stockholm med Tomas.
2. ...var jag på Skansen och såg två björnar som brottades i vattnet på mindre än en meters avstånd.
3. ...var jag också på Gröna Lund och såg The Ark spela, samt åkte karusell och åt karamell.

IDAG (Lördag)...
1. ...har jag färdats genom halva Sverige med buss.
2. ...har jag suttit ner för mycket för att min gump ska vara nöjd.
3. ...har jag skrattat när den sura bussvärdinnan presenterade filmen vi skulle se som Rocky Baloba.

IMORGON (Söndag)...
1. ...ska jag åka ännu mer buss.
2. ...kommer jag slutligen att befinna mig i Piteå.
3. ...ska jag njuta av att vara hemma hos Tomas och inte göra någonting i mer än en vecka framöver!

Slutligen: En bild på en surikat, som vi såg på Skansen Akvariet. De är så galet söta :D




TTFN, mates!!