Slaskiblaskpatrask...

Usch, jag hatar detta vädret!! I förrgår var jag sådär adventsmysig och pysslade fram julsakerna och myste, men nu får jag ett utbrott såfort jag går utanför dörren av allt slask. Det ska inte se ut såhär i Umeå när det är december!!!! Det finns en anledning till att man flyttar hit från Skåne och den stavas TOMAS. Och om inte för Tomas skull, så för snön. Banne mig. Skärpning, vädergudar!

Nu måste jag renskriva anteckningar inför den stundandet tentan på torsdag, har fått låna Elins bärbara dator för att kunna sitta i vardagsrummet medan Tomas har vår dator och skriver uppsats.

Dagens bästa är ändå att jag äntligen lyckades finna och ladda hem soundtracket till Amélie från Montmartre! Jaja, kalla mig sen men jag har velat ha det superlänge men inte orkat ta tag i det. Funderar på att bränna ut det och ge till Johannasystern i julklapp...så jag hoppas att hon inte läser detta.
Ååhh...så vacker musiken är!! Nu blir jag blir alldeles gråtfärdig och längtar efter Paris. Någon dag ska jag återvända. Åh.

För er som också är frankofiler och gillar Paris kan jag varmt rekommendera Paris Je t'aime, en film bestående av småfilmer som utspelar sig på olika håll i Paris. Lite prettovarning ibland, men på det hela taget en väldigt mysig film. Nu måste jag sluta lyssna på Améliemusiken innan jag börjar gråta på riktigt. Kanske borde börja titta på anteckningarna, men då kommer jag att gråta alldeles säkert. Hm.

Paris, je t'aime. Ge mig Paris. NU. Och ta bort slasket tills jag kommer hem igen, tack.

Ta taah pour le moment, mes amis!
//Vos Suffe le Tuffe



Till Paris, till Paris ska vi rida på en gris. Eller flyga om man vill vara miljöbov.


P.S. Gjorde precis Facebooktestet "How old are you?" och fick resultatet 6 år. Bow chicka wah wah :D D.S.

Kommentarer
Postat av: ylva

Sofia jag följer dig gärna till Paris. Själv har jag inte sett så mycket fransk film, men innan vi var där med klassen i gymnasiet såg vi i alla fall Pont neuf (ursäkta stavningen då jag ju inte läst franska på tre år) och sedan var vi även iväg och besökte den berömda bron. Och ja! jag längtar också tillbaka. Så kom igen vi drar...NU bort från denna skask =)

Postat av: Suffe

Stavningen var perfekt rätt, så du får följa med ;) Jag tror att jag sett den bron...men om inte annat så får du visa mig! :D Jag vet inte varför jag plötsligt längtar så mycket, men jag hade velat se Paris på vintern...
Förresten, du har väl sett Amélie från Montmartre? Annars MÅSTE vi se den snart...det är den bästa film jag sett nästan :)
Vi packar och letar rätt på varsin gris, sen drar vi till Paris! :D
Kram!!

2007-12-04 @ 23:23:53
URL: http://zoleon.webblogg.se
Postat av: Nantook

Jag är också lätt med på en resa till Paris. Här bara vräker det ner snö, jag som kör bil till jobbet varje dag tycker det är lite jobbigt. Men mysigt och fint när man sitter inomhus och tittar på det. :) Hoppas allt är greit där uppe! PUSS!

2007-12-05 @ 01:45:19
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Tomas

Jag följer gärna också med dig till Paris men eftersom jag är så puttinuttig och gullig och charmig och sådär så följer jag gärna med dig till Australien, Bengalen, Mozambique, Arvidsjaur eller vart som helst egentligen. Faktiskt.

Däremot är Paris Je'taime väldigt överskattad som film. Känns mest som att man bara vill visa upp Paris med hjälp av kända regissörer och skådisar. Pretto deluxe. Conans inlägg om det var hur bra som helst:
http://conie.blogspot.com/2007/11/paris-je-taime-moi-non-plus.html#comments

2007-12-05 @ 10:55:50
Postat av: lyol

ok, för det första, tomas din vekling (fast sött skrivet..)
för det andra, det viktiga.
jag är också på paris! när som,. säg bara till. jag följer med. jag har sett jättemycket fransk film. jag praktiskt taget ÄR fransk.

"till paris, till paris ska jag rida på en gris. det kan ta några år men jag tror nog att det går"

eller "allons enfants.." nationalsången.

2007-12-07 @ 01:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback