I'm singing in the rain...

Nja, inte direkt. Men regnar gör det antingen jag sjunger eller ej, dessvärre.
Slappa dagar, en lektion igår med slut 12.00, idag började jag 13.15 med grammatik till 15.00, sen var det tack och hej för den här veckan då jag är ledig imorgon. Yey! Fast nog har vi grejor att göra, måste snart sätta igång med uppgiften till översättningen tänkte jag.

Helgen lär bli lugn, men ändå intensiv. Morgondagen bjuder på plugg, cykelreparation och IKSU-pass. Lördagen bjuder på Svarta Hingsten (Rappe) samt inflyttningsfest hos Olof och Nils, trevligt. Söndagen lär bli dedikerad åt allt det där man inte hann imorgon typ.

Fick upp mina flyttkartonger med stallkläder och sånt igår. Och min nya cykel också! Ja, ny och ny, men sköööön att cykla på iallafall. Uppsluppna och glada i hågen cyklade så jag och Tomas till Macken tvärs över vägen för att pumpa upp däcken lite. När vi är klara och har skruvat på ventilerna ordentligt, kan vi inte låta bli att hålla med varandra om hur otroligt skönt det är att för en gångs skull ha två cyklar som funkar samtidigt. Mer än så hinner vi inte säga förrän Tomas bakdäck exploderar. Jaha, det var det. Så nu ska vi in med skrället till Stan imorgon bitti. Blärk.

Usch, det regnar fortfarande i hela Sverige har jag förstått det som. Bajsregn. Nåja, det är ju skönt att man har en bra anledning att sitta inne och göra översättning. Till exempel. Om man nu är sån.
Jaja, nu ska jag iallafall sluta skriva för annars blir det bara långrandigt och jobbigt.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback