Out with the old and in with the new...

Jaja, jag vet. Man FÅR egentligen inte skriva sammanfattningar om det gångna året, det är tydligen nördigt och klyschigare än klyschigast och ALLA gör det och yadda yadda yadda. Men jag känner att jag nog faktiskt måste med tanke på att jag senast uppdaterade min blogg i november. Ett tag sedan, med andra ord. Så here goes nothing!

2008 var året då...

...jag klarade av mina två första praktiker i diagnoserna Språkstörningar hos barn och Afasi, vilket var både ångestladdat, stressigt och otroligt intressant på samma gång. Jag har lärt mig saker om både professionellt och privat som jag aldrig trodde var möjliga, coolt med andra ord.

...jag överlevde Kursen Från Helvetet a.k.a. Talkommunikation II med allas vår Mister F. Bara det är en bedrift i sig, eftersom jag i samband med den kursen även...

...hade min värsta dipp sedan jag flyttade norrut. Jag överlevde den dock, tack vare underbara vänner och en underbar Tomas.

...jag blev solbränd för första gången sedan...1990? Jag brukar alltid vara blekfisen i familjen oavsett hur mycket tid jag spenderar på stranden/pressandes i trädgården, men i år blev jag faktiskt brun så det syntes tack vare Kroatienresan. And the lines are still there. (YES!)

...The Crang Gang bildades. Mer än så kan jag inte avslöja, ty resten är hemligstämplad information och då hade jag, enligt Crangs regler, varit tvungen att strimla dig.

...jag som kroniskt Robynfan sen Do You Really Want Me inte behövde skämmas mer, puh!

...Bruno kom in i våra liv och förgyllde vår vardag innan han plötsligt bestämde sig för att prova sina små, bruna vingar och lämnade oss i stor sorg och saknad en vacker vårdag, lika plötsligt som han kommit. 

...vår gamla Gaffadammsugare gick till de sälla jaktmarkerna i soprummet för att lämna plats åt den yngre, grönare förmågan Laser.

...jag faktiskt höll ett nyårslöfte då jag införde lite nyttigare rätter på vardagsmenyn i Umeå samt sprang/promenerade i Falsterbo hela sommaren och höll mig hurtig även under hösten i form av IKSU-utövande och löprundor i form av Nydalarundan. Yeah!

Kuriosa: 2007 var ju som sagt Flugans År, men i år har jag haft det stora privilegiet att åtnjuta Tomas in action till både Doktorn Kan Komma-themet OCH Hem Till Gården-themet. Jag är alldeles hänförd av denna begåvning, och jag känner mig enormt priviligierad som fått förtroendet att se ett sant geni under själva skapandet.
Tomas själv tar det hela med ro: "Jag vet inte, jag känner någonstans att jag alltid kunnat dem. De har legat latent i mitt undermedvetna". Världen var inte redo 2008, men vem vet vad 2009 har i sitt sköte?

...jag, på tal om Tomas, för första gången började ta ordet "sambo" i min mun på allvar. Vuxenpoäng!

...Jimmy kom in i mitt liv, vilket jag kom på nu när jag faktiskt skriver på honom. Jag älskar dig, Jimmy.

...jag, fast jag höll ut in i det sista, fastnade i Facebookträsket. Ack.

...jag vågade DJ:a för första gången och hade skitkul på NH med Malin. Igen, igen!

...jag, tack vare min underbare vän Arvid, upptäckte Spotifys underbara värld. Det hela är som en underbar sanndröm and I never wanna wake up again...kort sagt: This is the beginning of a beautiful friendship.

...vi (som i jag och Tomas) såg alldeles för många töntiga You Tube-klipp och alldeles för få kvalitetsfilmer. Skärpning!

...läget i övrigt tedde sig ganska oförändrat, in a good way. Jag bor fortfarande i världens härligaste stad, har världens bästa klass och de bästa vännerna någon kan önska sig samt den töntigaste, nördigaste, roligaste, sötaste och underbaraste pojkvännen man kan ha och kommer för alltid att ha två hem; Skåne och Umeå. Så är det.


2009 blir året då...

...jag håller mitt nyårslöfte från 2008 och därmed så ock formen.

...jag införskaffar mina vadhöga vita sneakers för alldeles för mycket pengar. Det är dags nu.

...jag köper en limegrön iPod Nano (?)

...jag slutar skriva så töntiga saker på min 2009-lista

...jag ska lyssna mer på glad syntpop från 80-talet. Det ÄR the shit.

...jag DJ:ar ännu mer och bränner fler härliga blandskivor samt gör ännu fler kluriga musikquiz...

...jag bakar mer och bjuder på fika oftare.

...jag tvingar Tomas att spela mer spel och se mer film med mig. Stackarn.

...jag rensar ur mina hallskåp (en skamfläck i stil med Monicas secret room i Vänner) och förrådet så att viktigare saker faktiskt får plats.

...jag får min revansch mot klassgänget i TP. Banne mig!

...jag lär mig sticka. Det behöver inte ens vara fint.

...jag går och lägger mig tidigare för sömn är faktiskt bajsbra. Har jag hört.


Så. Detta var vad inspirationen och fantasin hade att komma med för tillfället. Nu lyssnar jag färdigt på DARE med Gorillaz och infogar årets första bild:



En gammal goding, just to set the tone right inför det kommande året. Har jag bara The Officeboxen är jag lycklig ty David Brent är min herde och mig skall inget fattas.

Natti!

Kommentarer
Postat av: Lotta

"...The Crang Gang bildades. Mer än så kan jag inte avslöja, ty resten är hemligstämplad information och då hade jag, enligt Crangs regler, varit tvungen att STRIMLA dig."



orvdvits!



haha*!

2009-01-03 @ 12:21:25
Postat av: Suffe

Haha, vad underbart att du märkte det ty det var menat som ett inträdesprov för att skilja agnarna från vetet så att vi vet vilka som VERKLIGEN förtjänar att vara med i the Circle of Crang ;) You're SO in, Lotta. :)

2009-01-03 @ 20:02:36
Postat av: Tomas

Jag känner mig lite utanför som inte är med i Cranggänget. Känns som att jag borde klara av att bli fullvärdig medlem. Dessutom var det ju MINA filmer ni tjuvlånade! :O



Undrar var Bruno gör nu? Tror att han saknar sin söta mamma.

2009-01-03 @ 21:12:35
Postat av: Viktor

Jag kräver en revision! Jag saknar en punkt på listan. Eller snarare sex (sex punkter alltså...). Du vet vad jag syftar på.



2008 var även året då du...



Du vet. Du vet vad jag menar. Annars är det slut kan jag säga. Över. Finito, och så vidare. Revision snarast!



2009-01-04 @ 00:03:19
Postat av: Suffe

Tompa: Du FÅR vara med...för mig iallafall. Vi får behandla ditt eventuella medlemsskap på årets första Rådsmöte, helt enkelt. Men då måste du veta att det finns ett antal test du måste klara av först, mer kan jag inte säga...



Viktor: Jag VET vad du syftar på, först trodde jag att du även passat på att ta med den där sjunde saken vi inte pratar om längre annat än när du tar upp det i tid och otid för att påminna mig om att jag är mänsklig, vilket jag ju inte uppskattar. Jag SKA nämna de sex sakerna i nästa inlägg, tummis!

2009-01-04 @ 18:27:15
Postat av: lyol

jag är på stickandet. jag fick stickor och garn i julis!

Postat av: Lina din forna vän

Och du höll inte ditt löfte om att nämna mig... taskigt "kompis"

2009-01-05 @ 13:27:19
Postat av: Viktor

Till Suffe: Till mitt försvar bör nämnas att det alltid är DU som tar upp händelsen i fråga. Vilket gör det fritt fram för kommentarer, som jag erkänner, att jag inte är sen att fälla. Men, i och med att det är julafton (eh?) tänker jag inte säga nåt elakt tillbaka. Den här gången.

2009-01-06 @ 19:25:49
Postat av: Suffe

Jo-Hanna: Grejt, sounds like a date! :) Vi borde träffas snart btw. :)



Lina: Jag lovar dig ett snart hyllningsinlägg i form av ett tacktal för min Darintröja eller något i den stilen. Samt lite hyllning till Rex öron ;)



Viktor: Nåväl. Jag får väl sluta att ge dig chansen, helt enkelt...jag är ALLDELES för snäll, egentligen.

2009-01-08 @ 16:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback