Pick me, pick me...!!

Dagens absolut bästa nyhet (som faktiskt är bra på riktigt, inte bara för att vara på en Dagen-innan-LeilaK's-tenta-från-helvetet-dag) är att vi idag fick mail från studierektor Trädet (hehe) om praktikplatser inför afasipraktiken i november, och gissa vad?! -konstpaus- DET FANNS TVÅ PLATSER I LUND!! 
Två platser..!! Fråga: "Hur många skåningar är vi i klassen?" Svar: Två. Enkel matematik med andra ord.

Till saken hör att detta är ett tillfälle på miljonen, eftersom utbildningen alltid strävar efter att vi ska få plats uppe i norra regionen. Man får fixa praktikplats själv, men då måste man bekosta allt utom handledaravgiften själv och dessutom går ju givetvis elever från närmare studieort (dvs. Lundalogopedstudenterna) före i kön. Jag hoppas hoppas hoppas att ingen i klassen sätter sig på tvären utan låter mig och Tina få vår vilja igenom. Om inte annat ska Tina dra en snyftig historia om hur hon vill uppleva sin 22:a födelsedag hemma i Skåne och Tryggheten för en gångs skull och allt det där.
Ååååh...!!

Annars är det inte så ball, har precis varit på Step Muskel vilket var liiite klent för min smak. Jag blev svettig men inte fullt så utpumpad som jag hade önskat. Om inte klockan varit så mycket, hade jag gärna sprungit lite på löpband eller något efteråt men eftersom det är Dagen D (Dagen Dö i tentasalen) imorgon, var jag tvungen att avstå. Så nu sitter jag här i min egen svettdoft och ångest. Borde duscha, sen läsa igenom Levelts Produktionsprocessmodell. Ach nein.

Tur att det blir lunchande, second handshoppande och vanligt hederligt impulsshoppande imorgon på stan...det kommer bli roligt. Och dyrt. Men skitsamma. Ser fram emot Jo-Hannas fest på lördag, för övrigt. Vi har fortfarande inte setts sedan innan sommaren vilket börjar bli lite töntigt med tanke på att hon bor 500 meter härifrån.

Nej, nu dusch. Funderar på att räcka finger åt Leila nästa gång jag ser henne och tufft utropa: "Parsa den här, bitch!". Men det ska jag inte, hon är bra även om hon gör skitsvåra tentor. Så att säga (!).
Taah!


Kommentarer
Postat av: thomas med h

Jag har valt Lund som förstaalternativ. För jag är så pessimistisk att jag tror att om jag väljer Skellefteå som förstaalternativ så kommer jag inte få vara här, där jag bor. Det gick ju inte förra gången.













Not true. Blev du rädd?

2008-09-26 @ 15:30:32
Postat av: Suffe

Alltså...nu skäms jag, så förlåt mig. Men jag blev inte rädd, jag blev ARG. Förbannad alltså. På riktigt. Usch, jag känner att det här börjar bli lite FÖR viktigt för mig ;)

Jag gillar dig, Thomas. För det var ju inte sant (?!). ;) Trevlig Leilakursfri helg! :D

2008-09-26 @ 16:56:47
Postat av: thomas med h

Nä, det var ju inte sant. Det finns tre platser i Skellefteå, vikta för mig, Soffan och Susanne. :) 3vlig helg. Mu.

2008-09-26 @ 23:43:49
Postat av: Lina

Kul att du tog med bilden på mig. De andra jag skickade till dig, kanske var för... vågade. Denna får fram det lite sexigare jaget liksom. Äsch jag är bara glad att du tog med bilden på mig...



PUSS

2008-09-27 @ 18:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback