Lever du inte så dör du.

Det börjar bli chockartat tätt mellan blogginläggen nu, vilket inte precis beror på att mitt liv blivit speciellt mycket mer intressant, snarare så att min nya, alldeles egna laptop numera förgyller och berikar min vardag. Jag har för övrigt bestämt vad den ska heta nu, nämligen Ji...Ji...Jimmy efter Jimmy, min favoritkaraktär i South Park (förutom Cartman men it goes without saying liksom...). Detta passar alldeles utmärkt, då alla med lite fantasi lätt räknar ut att den stationära datorn, som faktiskt är något äldre, självklart får namnet Timmyyy! Om någon skulle komma på något bättre, får ni gärna ge er tillkänna. Jag är inte den som är den.

Denna dagen har varit bra och kommer förhoppningsvis så ock förbli. Tentan visade sig vara lite av ett skämt, då den bestod av frågor tagna rakt av från två av de gamla tentorna vi fått ut att plugga på. Underbart, eftersom man kände igen och i princip kom ihåg svaret på varenda fråga = we like. Övriga klasser på ÖP måste trott att vi var halvt utvecklingsstörda eftersom vi efter varje person som kom ut ur tentasalen hoppade runt i ring och kramade varandra av lättnad eftersom precis alla i klassen räknat med omtenta och en resterande mulen fredag. Sådant gillas.

Efter denna trevliga överraskning drog jag, Lotta, Anna och Christine ner på stan för att kolla in en second handaffär jag aldrig haft nöjet att besöka, Slumpen. Den drivs av två söta små tanter med järnkoll på varenda pryl därinne, vilket är otroligt imponerande med tanke på att man blev yr i huvudet av alla saker som fanns därinne; porslin, tyger, kläder i massor, skor, böcker, smycken...det var helt sjukt. Vi botaniserade med skräckblandad förtjusning vilket för min del resulterade i tre tröjor varav en var en skiiiitsnygg brun Fred Perry-tröja med blixtlås till Tomas (jag köpte för övrigt en T-shirt till honom förra veckan med texten As I said before, I never repeat myself på eftersom jag tyckte att den var för cool för att INTE köpas. Jag gillar att shoppa och jag gillar att överraska honom, men nu är det slut på ett tag - han får inte börja räkna med det liksom).

Efter andrahandsshoppandet bar det av till Costas för grekisk buffé med Tina, Lina, Miranda, Anna-Lena, Pelle, Lotta, Karin och Eric-Olov vilket var snuskigt gott och väldigt trevligt. Höjdpunkten var när Lottas telefon ringde och alla började nynna med till Bananaphone. Om folk trodde vi var konstiga innan dess fick de det säkert bekräftat då. Mätta och glada promenerade vi vidare till Umeås absolut coolaste affär; PopShop där jag inhandlade en hemlis till Jo-Hanna, samt pratade lite med Lina vars föräldrar driver affären. Hon hade designat världens coolaste babykläder med texten I don't take shit, I make it med en bild på en bebis över. Sååå coolt! Därefter gick vi över gatan och in på DjurMagazinet och gullade lite med kaniner, marsvin och hamstrar samt klämde på pipande hundleksaker så att vi fick onda ögat av kassörskan så vi beslöt oss för att lämna henne och gosedjuren åt sitt öde.

Efter att ha tittat på skor, fått beslutsångest på Bianco och därav gått ut tomhänt innan jag besviket konstaterade att inte en enda skoaffär i Umeå verkar ha ett par vita gympaskor som går upp till vaden, blev jag lite gladare när jag äntligen hittade en stickad blå slipover med V-ringning på H&M (jag överdriver inte när jag säger att jag har sökt igenom varenda jäkla klädaffär i hela stan, samt Josefssons, H&M's, Ellos och Haléns hemsidor efter en sådan) samt ett par röda strumpbyxor. Sen var jag givetvis tvungen att köpa den snygga stickade tröjan jag och Viktor tittade på i tisdags (den med grå linning, den med röd såg tantig ut vilket jag skulle sagt högt till Anna om det inte var så att en tant just stod och höll en röd tröja i sin hand intill...) och om kan köpte för mer än 125 :- fick man köpa en vanlig knapptröja i trikå för 25 spänn vilket jag självklart gjorde. Sista stoppet innan vi halvdog på bussen var Systemet där jag laddade upp ordentligt inför imorgon, för att ha kul utan sprit går ju faktiskt inte...! Precis på väg därifrån träffade vi självaste Jo-Hanna, vilket var jättehärligt ty jag hade nästan glömt hur rolig hon är och hur mycket jag uppskattar hennes sällskap, känner peppen inför imorgon kväll säger jag bara!

Ja, nu sitter jag alltså här och lyssnar på No Doubts Best Of-skiva och skriver ett alldeles för långt och nonsensartat (dvs shoppingrelaterat) inlägg...ack. Ikväll blir det spelkväll med the gang, skönt att bara ta det lugnt och snacka skit. Jag älskar Gänget, insåg jag idag. Shit alltså.

Nej, dags att utmana Tomas i Vetgirig. Hoppas ingen orkade läsa inlägget och att de som trots allt gjorde det inte dog av uttråkning. Laters!




"I had sex with your girlfriend last night." "Where?" "In her v..va..vagina!"

Kommentarer
Postat av: lyol

hahaha! fast butters är ju bäst!

Postat av: Lotta

underpant gnomes är bäst! (work all night, search for underpants) har en bild på din karl på bloggen. elin skickade den.

2008-09-28 @ 18:52:37
URL: http://originallotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback