How Svensson am I?

[ -] Ditt efternamn slutar på -son. Nope.
[X] Du känner någon som har samma förnamn som du. Jaa, faktiskt. På pricken, ty det finns en till i Umeå som heter EXAKT som jag, både i förnamn och efternamn. Hon är en bättre version av mig, ty hon pluggar till läkare.
[X] Du känner någon som har samma efternamn som du. Förutom resterande familj, se även ovan.
[ -] I din familj är ni 2 barn. Nej, 2 + 2 = 4.
[ -]Du bor i villa. Nej, lägenhet.
[X] Du bor i en tätort. Umeå är väl att betraktas som tätort ja.
[ -] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla. Neej, de är något äldre...
[X] Dina föräldrar har gift sig. Jepp, and they still are.
[X] Din mamma är yngre än din pappa. Japp, tre år yngre.
[ -] Din pappa heter Lars. Nej, min pappa heter Peter.
[ -] Din mamma heter Anna. Nej, min mamma heter Kajsa.
[ -] Din familj har en Volvo. Nej, nu har vi en Volkswagen Sharan, dock har vi haft en röd Volvo en gång i tiden...
[ -] Din familj har en silvergrå eller röd bil. Nej, ty den är himmelsblå.
[X] Du har tillgång till Internet hemma. Ehh...ja.
[X] Du har egen mobiltelefon. Jajjebox!
[X] Du har ett eget rum. Jag delar med Tomas, men det är väl snarast att betrakta som mitt. Jag har iallafall mest kläder i garderoben...
[X] Du har varit utomlands minst 2 gånger. En och annan avstickare till kontinenten har väl hunnits med...
[X] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna. Yes, en gång. På Lanzarote.
[ -] Du har varit i Grekland. Nej, det har jag faktiskt inte! Men kanske i sommar?
[ -] Du har varit på Öland minst 2 gånger. Nope, aldrig faktiskt.
[ -] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger. Nej, aldrig. Vi har sommarställe för böveln!
[ -] Din familj har en husvagn. Se ovan.
[X] Ingen av dina föräldrar röker. Nej nej nej.
[X] Din pappa är lite lätt överviktig. Förlåt pappa. Men jag älskar dig ändå!
[X] Du idrottar flera dagar i veckan. Om "flera" innebär åtminstone mer än en och då även kan inkludera promenad, kan jag ge mig ett kryss. Typ.
[ -] Du har husdjur. Förutom Tomas så nej. Dammråttor och silverfiskar, möjligen.
[ -] Du får månadspeng. Nej, jag tror inte att CSN räknar studiemedlet som månadspeng.
[ -] De flesta i din familj är blåögda. Nej, två är grönögda och tre är brunögda. Och så jag då. Jag är nog adopterad.
[X] Du äter på Mc Donalds. Fast inte helst, hellre Max och ännu hellre Burger King.
[X] Du följer Melodifestivalen. Här måste jag bekänna färg, ty jag har sett alla deltävlingar utom två. Men då såg jag till att pricka in pausunderhållningen med Björn Gustafsson iallafall!


Multiplicera antalet kryss med tre och få din procent.
15 x 3 = 45 %

Oh yeah, sådär lagom i mitten. Så Svensson av mig!


Kommentarer
Postat av: Tomas

Med andra ord blir det ingen vovve, för du passerar du 50% och det vore ju pinsamt! :)

2008-03-12 @ 23:44:47
Postat av: Suffe

It is a sacrifice I am willing to make ;)

2008-03-13 @ 07:33:16
Postat av: Tomas

Du menar alltså att du är villig att offra hunden för att slippa bli svensson? ;)

2008-03-13 @ 10:01:18
Postat av: Suffe

Nej, jag menade tvärtom och det vet du ;)

2008-03-13 @ 13:00:51
Postat av: lyol

jag avr bara 34,5% svensson

2008-03-13 @ 23:16:31
Postat av: Maria

Hola amiga! Nu har jag konsulterat Rebecka angående vår fika. Det visade sig att hon jobbr alla dagar, från kl 11 på dagen, så hon kunde inte någon dag under påsken, i alla fall inte innan jag åker till Göteborg. Men vi kan ju fika bara vi två, jag har inte hört av Tiina heller. Jag ska nog ta tåget till Göteborg vid kl 13 eller 14. Man vill ju vara där så länge som möjligt! Men vi kan ju hinna fika precis innan jag åker, jag ska inte ha så mycket grejer med mig. Vi skulle kunna träffas vid 11, så har vi en stund på oss. What say you?

2008-03-16 @ 20:31:16
Postat av: Suffe

Hola guapa! :D Synd att inte Rebecka kunde, men det är inte mycket att göra åt antar jag :| Jag har hört med Tiina och hon kunde också på torsdag så det blir nog vi tre :) Elva låter super, ska vi bestämma att vi ses utanför stationen vid elva då så kan vi hitta nåt trevligt hak att fika på sen? :)
Jag skriver till Tiina på det vördade Facebook så att hon vet. :)
Ses snart! Kram!!

2008-03-17 @ 10:19:13
Postat av: Maria

Elva på stationen, låter perfekt! Jag ska ta tåget som går 14:22 så då har vi ju en stund på oss. Vi ses! Kram!

2008-03-17 @ 10:49:48
Postat av: Elín

Goddag vännen min! Här är allt bra, lagom trött idag dock eftersom vi började fyra timmar tidigare idag. Kl 03 istället för 07. Börjar misstänka att den norska luften gjort mig dum i huvudet...
Men nu är det bara lite mer än tre timmar kvar, och imorgon jobbar vi bara 06-12 och sen är vi lite lediga.
Hur är det själv där uppe? It's been too long nu alltså, det måste lösas på ett eller annat sätt...
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback