Just nu...

...kan jag inte sluta lyssna på Only You med Yazoo (en typisk syntgrupp från the 80's och jag gillar inte originallåten egentligen, men ack...det är så...ja, lyssna själva!). Låten är med i den kanske smartaste och roligaste komediserien någonsin, nämligen The Office. Jag tror att det är samma sak med The Office som med Seinfeld; antingen tycker man att det är roligt, eller också inte. Det finns inget mellanting. Jag för min del, älskar serien och alla karaktärer inblandade (utom möjligtvis Finchy, men han fyller ju också någon form av funktion).
Och jag kan inte sluta lida med Dawn och Tim...det är kärlek. Åh. Jag ska absolut inte avslöja något här, men jag håller med Viktor om att de sista tre minutrarna i serien är helt och fullt genialiska.



"Some people are intimidated when talking to large numbers of people in an entertaining way. Not me."  (David Brent)



Åh. Jag började gråta i sista avsnittet på grund av Dawn och Tim. Jag säger inte mer än så, men....ååååh.




Gareth, trying out a chat up line in Chasers:
"Condom's come in all different flavours nowadays. There's strawberry and curry and that. Do you like curry?"



"If a military man like you, a soldier, er, could you give a man a lethal blow?"
"If I was forced to, I could. If it was absolutely necessary, if he was attacking me."
"If he was coming, really hard?"
"Yeah, if my life was in danger, yeah."
"And do you always imagine doing it face to face with a bloke, or could you take man from behind?"
"Either ways easy."
"So you could take a man from behind?"
"Yeah."
"Lovely."

(Gareth, Tim and Dawn)

"If you're so clever, what am I thinking now?"
"You're thinking how can I kill a tiger armed only with a biro."
"No."
"You're thinking if I crash land in a jungle will I be able to eat my own shoes."
"No. And you can't"
"What are you thinking Gareth?"
"I was just wondering whether will there ever be a boy born who can swim faster than a shark."


(Tim and Gareth)




Sådär. Det var min lilla hyllning till Världens Bästa Komediserie (nästan iallafall. Seinfeld, Scrubs, Vänner och alla andra finns ju också. Men The Office är...The Office :P)

Nu ska jag äta ICA-pizza och fundera ut hur jag ska kunna ta en joggingtur i snöstorm. Vädret är tokigt här uppe.

Toodles!


Kommentarer
Postat av: Tomas

Jag instämmer i hyllningarna och känner mig stolt över inköpet. Tacka mig, darling! ;)

2008-01-24 @ 15:45:51
Postat av: ylva

Efter påtryckningar av Tomas ska nu även jag börja trycka office avsnitten. Jag har redan tipsat Tomas, men tänkte även påminna här. Flight of the conchords! Det är en serie ni måste börja se! Grymt sjuk och underhållande =) tack för ikväll föresten, vi får höras imorn om bion Kram!!

Postat av: Suffe

Tomas: TACK! :)

Ylva: Yeeey! :D Du är välkommen att låna/betitta dem av/med oss om du vill :)
Åh, tack för tipset! Det blev tomt efter sista The Office, bra med en ny serie att bli besatt av ;)
Tack själv, vi hörs imorgon ja! :)
kram och sov gott (hälsa SKRUBB :D)!

2008-01-25 @ 00:16:39
Postat av: ylva

Fy va taskigt! han heter ju Titus, jag sa ju det!!
Ush det där ska ja komma ihåg :P

2008-01-25 @ 20:30:17
URL: http://[email protected]
Postat av: Suffe

MOAHAHAHAHAHAHA :D
Jag tyckte det var ett gulligt namn, vilket passar honom för han var väldigt söt :) Och väluppfostrad!
Hälsa din mamma att hon bakar goda bullar förresten :P

2008-01-26 @ 00:15:33
Postat av: Viktor

Ooh, en shout out till mig :) Va trevligt :D

PS: Förra inlägget gjorde mig lite smått nyfiken...

2008-01-26 @ 13:41:35
Postat av: Suffe

Viktor: Alltid shoutouts till de som förtjänar det, det är mitt motto. :)
PSet är inget speciellt alls, kan berätta när vi ses/hörs nästa gång, alternativt under nästa fyllesamtal :D
Hoppas allt är bra!
Kram!

2008-01-27 @ 20:03:54
Postat av: ylva

nu har jag sett färdigt the office. Shit va jag grät på slutet, det fanns ingen hejd. Klart fantastiskt :)

2008-01-31 @ 16:12:21
URL: http://[email protected]
Postat av: Suffe

Ylva: Jag veeeeeeeeet!! Ladda hem låten, den är ju underbar :)

Vi ses inte på tacokvällen imorgon, men ha det så trevligt på födelsedagskalaset!

TACK för skylten förresten, den är så galet cool och jag blev superglad! Kom på ett bra pris bara (min Tomas är din Tomas ;))
Kram!

2008-01-31 @ 18:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback