Lördagsbestyr...

Jag kan fortfarande inte fatta att Tage tog Tykos tåg...vilken gris! Nu är jag klar med mansinspelningarna, har bara kvinnorna kvar men exempelmeningarna är desamma, vilket ju är allt som räknas.
Har även hunnit med att tvätta och städa, vilket var skönt. Tomas, om du läser detta: Vi MÅSTE köpa en ny dammsugare nu. Slangen gick sönder tre gånger på tre olika ställen där vi inte hunnit tejpa än så nu är det kanske sex centimeter kvar av den ursprungliga slangen som inte är täckt av Gaffa. Man kan med andra ord inte böja den alls, för att inte tala om hur töntigt det ser ut. Så löning = ny dammsugare.

Lyssnar på Creedance Clearwater Revival, vars Greatest Hits-skiva jag laddade ner häromdagen. De är coola som tusan, jag gillar John Fogerty.

Nu blir det mat och sen På Spåret med Viktor. Jag gillar På Spåret, speciellt när jag kan saker ty jag tycker om att känna mig smart och kunnig. Peter, Tomas kusin, utbrast häromveckan: "Men Sofia! Du kan ju allt!" vilket är en stor lögn men jag hade inte hjärta att göra honom besviken så jag höll med...it would have crushed him otherwhise ju.
Däremot är jag ganska full av Pompekunskaper, dvs. helt onödiga små petitesser som egentligen bara kommer till pass i TP på sin höjd och då inte ens på klyftfrågorna, utan bara är till för att stila rent allmänt och förgylla andras vardag. Jag gillar Jeopardy! också, även om det ska vara Magnus Härenstam som programledare (Elín, påminner inte det programmet dig om någon? Han måste sakna dig nu när du inte är på ICA längre...stackarn).

Nej, nu ska jag lägga på ett kol så jag kommer iväg i allsin dar.

Duh, duh duh lookin' out my backdoor.

Häpp!



För att göra så bra och tuff musik ser de jäkligt töntiga ut...men vem gjorde inte det då det begav sig?!





Kommentarer
Postat av: Tomas

Menåååh, vi kan ju inte köpa en ny dammsugare nu! Jag hade tänkt köpa en till dig när du fyller år nästa gång... suck. Nu får jag köpa något annat. En kastrull kanske.

Hörru, du skulle ju sett Fogerty när han var här i Piteå förra året. Tydligen rätt häftigt? Sanslöst mycket folk i alla fall.

Har du sett att Jeopardy går igen nu? Såg det igår, men blev mest arg för att jag själv inte var med och tävlade. Det var filmjeopardy, och de tävlande var kassa, helt enkelt. Argh!

2008-02-15 @ 18:00:41
Postat av: Elín

Åh TOM! Honom har jag inte tänkt på på huur länge sen som helst! I miss him too...

Postat av: Anonym

Tomas: Jag ber om ursäkt att jag förstörde denna underbara födelsedagspresentidé för dig, men...vi kan nog inte vänta ett helt år till, är jag rädd :P En kastrull blir jättebra, något annat vill jag inte ha.

John Fogerty är alltid John Fogerty...och han var bra även tiden efter CCR, tycker jag. Önskar jag varit där, med andra ord. Emmas familj har sett honom typ 4 gånger eller nåt sånt. :D

Ja, jag såg det häromkvällen med Peter...en stund iallafall. Finalfrågan var något i stil med "En buske vars saft i Skåne kallas hyllesaft" eller nåt sånt, och svaret (eller frågan? Eller vad är det nu?) var såklart fläder. Thomas Hanzon vann, för övrigt. De andra var ganska kassa, vi hade kickat deras ass lätt. :D

Elín: Du menar alltså att han inte ständigt är i dina tankar?! :o Det måste vara din indiske lille vän som uppehåller dig ;) Jag älskar Tom, the scared bunny look never goes out of style :D

2008-02-17 @ 18:03:31
Postat av: Karin

hur grymt är det inte att skellefteå var staden i "på spåret"

2008-02-17 @ 20:08:10
URL: http://simma.webblogg.se
Postat av: Suffe

Karin: Det var faktiskt ganska grymt :D

2008-02-17 @ 23:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback