Våren är här, jag svär!

We're in for crazy times:

* Tomas lärde sig jonglera på läskigt kort tid i påskas och kan nu dansa salsa OCH jonglera samtidigt, vilket han visade prov på igår. Han är faktiskt ganska skillad, helt objektivt talat alltså.

* Vår lille pojke har blivit stor: Bruno ligger numera i en puppa/sarkofag. Det går sjukt långsamt och jag börjar nästan misstänka att han gått till de sälla jaktmarkerna och lämnat jordelivet. Hur länge brukar fjärils(?)larver befinna sig i surpuppastadiet egentligen?!

* Jag och Tina kom fram till följande två saker på vår promenad idag: 1) Vi har numera ett namn på vår clique, nämligen The Pussy Posse 2) Vi hyser inget agg mot stiliga penisar.

* Veckans citat kommer annars från Tomas i form av "Man är ju hellre en stor lort än en liten skit". Veckans uttryck kommer från hans bästa vän Lotta i form av: Snigelsmisk, vilket till och med har petat ner konceptet locka röv från listan. Det var stiligt gjort!

* Våren verkar äntligen ha hittat hit och snön håller på att smälta. Min favoritmaskin of all times; The Sweeper (gatsoparmaskinen) har varit framme så nu är alla gator fria från löv och grus. Jag kan leva med hundbajslukten sålänge det är såhär fint och soligt, det är helt okej.

* Praktiken närmar sig med stormsteg - nu är det bara lite mer än en vecka kvar, iiiiih...!! Tenta på fredag, ack och ve...men det ska man väl klara, det me' (rim!).

* Jag och Tomas blir rika i midsommar, vi "fick" nämligen över 6000 pix var med skatteåterbäringen, jag kände mig ungefär som Broder Tuck i Robin Hood när jag fick hem deklarationen ("Prisa Gud! Här kommer skatteåterbäringen!"). Det lutar åt en resa till varmare breddgrader efter jobb i augusti. Jag är sugen på Kroatien, för "det är som Italien fast billigare" vilket jag tycker låter alldeles utmärkt. Om vi åker till Split ska jag lätt beställa en Banana Split. Ha. Ha. HA.

* Jag laddade just hem en N'Sync låt...

* ...OCH skrev om det i min blogg. Piiiiinsaaaamt...!!

Nu orkar jag inte skriva mera, dags för Mario Kart med Tomas.

Toodles!



Ungefär såhär ser Bruno ut, förutom att han är helt brun. Och hårig. Hm.

¨
Here we goooo!

Kommentarer
Postat av: Lotta

tack för ditt beröm, hoppas Bruno mår bra. /Medlem av the Pussy Posse

Postat av: Anonym

...och VILKEN salsa sen! Man blir helt hänförd!

2008-04-24 @ 11:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback