Sköna maj, välkommen!

Idag är det Valborgsmässoafton men ute är det som en sommarkväll, det är helt underbart! Jag kunde cykla från frisören i T-shirt utan att frysa...crazy! Tänkte skriva lite om vad som hänt sedan sistens och vad som står för dörren inom den närmsta framtiden, men jag orkar inte skriva snygga och fyndiga övergångar, så jag spaltar istället. Inte lika trevligt men...det bryr jag mig inte om.

* Bruno kläcktes igår! Jag hade inte kikat i hans plastbur(k) på jättelänge, men plötsligt satt det en liten fjäril bredvid puppan och jag blev jättechockad. Okej, han var ingen riktig fjäril, mer en liten mal. Inte en sån där stor äckelmal, men en fjäril med lite päls där fram och bruna vingar som var röda på undersidan typ. Han var ganska söt, så jag släppte ut honom åt sitt öde. Hoppas han kommer tillbaka...eller inte.

* Det är vår, som sagt. Det har sagts innan, men det tål att sägas igen ty vädret är underbart! Hoppas det är samma väderlek i Piteå.

* Idag hade vi sista föreläsningen innan praktiken, och imorgon bär det således av till Piteå tidigt på morgonen för lite välbehövlig vila innan praktiken börjar på måndag. Då jag inte äger en laptop och det heller inte finns internet i lägenheten där vi ska husera, kommer jag antagligen att vara relativt onårbar framöver med undantag för nån enstaka helg då jag kommer och hälsar på i Umeå igen. Men frukta icke, en redogörelse för min Piteåvistelse är att vänta!

* The Pussy Posse har blivit organiserade; från och med nu har vi alla varsitt smeknamn för att beskriva våra eminenta personligheter. Mitt är Poopy Pie och jag gillar det. Skarpt!

* Jag har funnit en ny kärlek: ICAs drickyoghurt med vaniljsmak. Jag levde länge med övertygelsen att Skånemejeriers drickyoghurt Päron/Vanilj var godast i världen, men jag hade fel. Smaka så förstår ni, jag tänker inte ens försöka förklara dess underbara smakkomposition; den är som en smakexplosion i munnen...som en gastronomisk orgasm, ungefär. Och där slutar jag med mina ekivoka paralleller.

Nu har jag inte så mycket mer att rapportera, tänkte istället återgå till att fylla på MP3:n med musik inför morgondagens bussresa. Hoppas alla får en trevlig Valborgsmässoafton, jag och Tomas ska fira den med fruktsallad och Mario Kart, because we're worth it.

Toodles!




Googlade Piteå Älvdals Sjukhus och fick fram den här bilden. Mys.



Fick även fram den här, lite oväntat sådär. Men det är klart, det ÄR ju viktigt med bra handhygien.



Googlade även "mal" och fick upp den här bilden. Sedan googlade jag inte mer.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Yehey! Bruno lever! Och frodas! Hann visserligen inte spendera allt för mycket tid i hans sällskap, men nog kände jag allt hans styrka och självständighet. Han kommer att klara sig gott ute i vida världen.

Annars tänkte jag bara önska lycka till på praktiken :) Smiska rumpa på dem andra ;)

2008-05-04 @ 19:43:23
Postat av: Elín

Är det bara jag eller är paret i fråga ganska lika...?

Postat av: Tomas

Prutt.

2008-05-30 @ 18:13:28
Postat av: therese

hej suffe! sag att du skulle komma hem den 5 juni- jag ar hemma fran nu fram tills den 17 juni sa da hinner vi ju faktiskt ses! ;) Ska bli skoj att traffas igen! Kramkram!!

2008-05-31 @ 15:24:30
Postat av: Suffe

Åååh, det blir kanon ju! :D Antar att du också kommer på Tiinas examensfest? Det blir king, hörs när jag är hemma! :) Kramis!

2008-06-02 @ 23:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback