Sån dära frågesak...

...som jag snodde av Beckasinen min(en). :)

Har du pojkvän/flickvän? Jajjebox! En pojklig vän.
Är du kär? Nej, I'm only in it for the money...eh? :)
Hur tidigt stiger du upp? Så tidigt jag måste, vilket på senare tid inneburit att jag inte sovit längre än till högst elva, eftersom jag har skitmycket att göra varje dag, även de dagar jag "inte gör något speciellt"...
Vem/vilka vet mest om dig? Det skulle väl i så fall vara Lina och Tomas, tror jag. But I'm pretty good at sharing, så de flesta av mina vänner (och andra) vet nog ganska mycket om mig ändå.
Gillar du att slåss? Ja, med Tomas. Fast inte när han kittlas.
Vad ska du göra ikväll? Ikväll är det Medicinarspexrep på 9:an (Sjukhuset), sen bär det av hemåt till TV:n och Dr Hus.
När var du senast full? Det var nog...förra veckan, på Logopedsittningen. Jag drack en 4,5a cider på klassfesten igår, det räckte inte speciellt långt. Men jag är ju likadan oavsett promillehalt, så...it's not like I need it.
Har du utländska föräldrar? Här uppe anses ju Skåne tillhöra Danmark, så ja. Eller nej.
Var har du ont? Bör jag ha ont nånstans? Ska känna efter....skulle väl vara lite i benhinnorna efter Jossans gympapass igår, I kicked ass!
Är du bra på att måla? Joo...fast inte lika bra som jag var för några år sedan.
Vem kramade du senast? Det måste ha varit Jonas lillasyster Stina igår innan de for. De följde mig hem och passade på att titta in i vårt vardagsrum för att se hur vi bodde.
Vad längtar du till? Just nu: Spexpremiär...och lite hem också. Har inte träffat min familj/mina vänner sedan i slutet av augusti och det lär inte bli förrän till jul som jag kommer hem igen. Om ens det. Nej, där ljög jag.
Favoritalkohol? Any alcohol! Nej...men det skulle väl vara "kärringsprit" i form av cider, fruktiga roséviner och Corona-öl.
Vad heter dina husdjur? Tomas. Ahahahahaha :D I Skåne heter de Cleo, Sigge och Sixten.
Har du körkort? Nej, men jag ska skaffa. Nån gång. Sluta tjata, damn it!
Favoritgodis? Allt godis. Nästan. Men alldeles speciellt svarta och röda S-märken ovanpå varandra, det är MUMS.
Morgon- eller nattmänniska? Lite både och. Fast kanske mest morgon. Om jag MÅSTE gå upp, då ser jag till att göra det bästa av det. Och det är faktiskt lite mysigt att vara vaken när alla andra sover.
Sparare eller slösare? Slösare. Tyvärr. Fast jag försöker hålla mer i pengarna nu, det har inte blivit lika mycket shopping som förut faktiskt.
Har du några homosexuella vänner? Hmmm...nej, inte vad jag vet? Synd, egentligen. Eller jo...det var ju den där gången Rebecka Kom Ut Ur Garderoben i Prag :D
Bio eller promenad? Promenad, om jag har ordentligt med kläder på mig och rätt sällskap. Samt löfte om god fika vid hemkomst.
Är du kittlig? Eh...JA. Och lättlurad och lättskrämd. Hurra.
Rädd för insekter? Mjaee....faktiskt inte. Mer äcklad. Den svenska faunan oroar mig inte, det hade varit värre om jag bott utomlands. Eller...kackerlackor i såfall. De är äckligast i världen!
Anser du att du är stark? Kanske inte fysiskt...men jag brukar ta 4 kiloshantlarna när vi har styrka på Jossans pass...ehm. Psykiskt är jag nog det, fast jag inte riktigt inser det själv.

Jaha. Nu hade jag tänkt skriva mer om vad som händer och sker uppe i Landet i Norr, men det hinner jag inte, ty nu ska jag snart cykla till Campus och Universum och möta HästAnna for lunch.

So long suckers!

//Rocky


Det här är inte jag. Men det är Umeå Universitet, närmare bestämt samhällsvetarhuset, om jag inte är felunderrättad.

Kommentarer
Postat av: Tomas

Jag skulle vilja påstå att jag var den senaste personen du kramade. Faktiskt. Och dessutom är du mitt husdjur, inte tvärtom. Du är så söt där du springer i ditt lilla ekorrhjul piper när du vill ha en karamell.

Postat av: Betsy

Jag såg ditt meddelande till mig på Dollfaces blogg och jag ville mest säga att ja, jag lever (och frodas?). Det har varit några jobbiga veckor nu men då kan det väl bara bli bättre? Jag har t.ex. en mysig hemtenta att fila på de kommande veckorna, vilket har sina för- och nackdelar:
Bra: Jag har annat än honom att tänka på eftersom jag har en jädra massa kurslitteratur att plöja igenom. Jag kan alltså inte sitta och fundera på sånt som man inte ska fundera på.
Dåligt: Jag har en jädra massa kurslitteratur att plöja igenom. Samtidigt sitter jag och funderar på sånt som man inte ska fundera på vilket gör att texten i de där böckerna sällan lyckas gå igenom ögonen in i hjärnan, den verkar bara studsa tillbaka ner i boken igen. Sen upptäcker jag efter en halvtimme att jag bara har tagit mig igenom en enda sida och att jag inte kommer ihåg ett enda ord. I bästa fall vet jag vilket land och århundrade som behandlas (eftersom jag kommer ihåg bokens titel).
Jaja, snart är det jul. Och som mamma så fint sa när det började bli spänt mellan T och mig: "Ja, men om ni nu inte kommer träffas mer så kan du ju jobba över juldagarna, då tjänar man jättemycket!" Jo, tjenare! Men det ska bli kul att träffa dig snart iaf.
Jag har det helt okej och det blir som sagt bättre. Och, som jag skrev till Tessi i ett milslångt mail, så var det nog bäst att det tog slut nu, bättre förr än senare. Det var ju kul så länge det varade!
Du får hälsa ditt husdjur att det faktiskt är jag som är en ekorre! Dollface är en struts och om jag inte missminner mig så beskrev Eliooon dig som ett marsvin? Det var nog det roligaste vi fått göra på Bodils lektioner.
Kram på dig!

2007-10-07 @ 22:37:58
Postat av: Betsy

Eller var det en hamster?

2007-10-07 @ 22:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback