Pluggpluggplugg orkar inte göra ett dugg

Usch. Tar paus i frenetiskt pluggande för att göra en sån där ny frågemojsquiz. Är världens tråkigaste flickvän just nu, är i skolan hela dagarna och sen antingen på Bibblan eller sjukhuset och pluggar och när jag så äntligen kommer hem är jag dödstrött och hungrig och lettretlig. Och Tomas som har sin sista dag imorgon och sen är fri som en fågel...känns lite jobbigt att vår sista vecka ihop innan över en månad isär ska förstöras av en bajsig tenta, men det är som det är. Och igår köpte vi (läs: Tomas Krösus) ett splajs nytt Nintendo Wii (!!!!!!!!) så nog kan han hitta sätt att roa sig själv på dagarna... :) Men ändå: Förlåt för att jag är så trött och tråkig, Tompa!
Nu frågemoj, sen ska jag inte göra ett bajs mer ikväll, bara sagga vid TVn. Ack vad skönt det ska bli!
På söndag fyller Tomas 22, glöm inte det!

1. Grab the book nearest to you, turn to page 18, and find line 4.
"tillväxten och utvecklingen av mannens köns-"
(Ur Anatomi och fysiologi av Bertil och Gun Sonesson, vilken som av en händelse råkar vara vår kursbok...surprise! Detta kapitel har vi dock inte behandlat...)

2. Stretch your left arm out as far as you can.
So I did. Det knakade.

3. What is the last thing you watched on TV?
Simpsons med Tomas innan jag satte mig vid datorn och renskrev svaren på målbeskrivningen i fysiologi.

4. Without looking, guess what time it is.
Typ 21.45 kanske?

5. Now look at the clock. What is the actual time?
21.49 så jag var pretty darn close!

6. With the exception of the computer, what can you hear?
När jag stängde av musiken hörde jag ett svagt fågelkvitter och svaga ljud från Tomas Nintendospelande i vardagsrummet.

7. When did you last step outside? What were you doing?
Det var när jag och Tomas cyklade hem efter att ha gett Anna och Erik varsin blombukett, eftersom de båda två tog sin lärarexamen idag! :)

8. Before you started this survey, what did you look at?
Jag tittade i Thomas blogg varifrån jag snodde denna frågegrej...eller va? Jag kollar på många saker, hallå!

9. What are you wearing?
Trosor, strumpor, BH, grå mjukisbrallz i trekvartslängd samt ett blått linne med bruna prickar.

10. Did you dream last night?
Ja, det gjorde jag, men nu kommer jag bara ihåg den vagt.

11. When did you last laugh?
När jag skrattade åt de roliga mördarkaninerna i Rayman-spelet som Tomas köpte idag till Wii:et. De är så söta och samtidigt så otroligt fula! :D




12. What is on the walls of the room you are in?
Ett LP-omslag som även är plansch med The Band på, en Musseanslagstavla. På dörrarna: "Endast Personal"-skylt (till toan) samt en Doktor Glas-plansch på sovrumsdörren.

13. Seen anything weird lately?
Ja, jag kollade i anatomiboken och såg att kvinnobröstet heter "mamma" på latin. Det är ganska freaky, tycker jag!
Annars kollar jag bara mig själv i spegeln och kan därmed svara på denna och frågorna nummer 8, 9 och 11.

14. What do you think of this quiz?
Original, I like it.

15. What is the last film you saw?
Hmmm...vet inte? Kommer inte ihåg, faktiskt. JO! Talladega Nights. Den var bra :D
"Hakuna Matata, motherfuckers!"

16. If you became a multi-millionaire overnight, what would you buy?
Ett nytt hus till mina föräldrar, samt till mig och Tomas (ett annat hus alltså). En lyxresa för mig och alla mina vänner + familj...sen skulle jag ge mycket pengar till välgörenhet, men det är liksom självklart. En häst hade jag nog också köpt. Och en hund. Samt betalat studielånet. Och sparat resten.

17. Tell me something about you that I don't know?
Ställer mig också frågan om vem denne "I" är...så jag tänker inte avslöja nåt, ha!

18. If you could change one thing about the world, regardless of guilt or politics?
...så skulle George W Bush få jobba som grisinseminator på en gård i Jukkasjärvvi dygnet runt, året runt och Al Gore hade fått ta över presidentposten. Annars hade jag fixat världsfred och jämliket i levnadsstandard världen över, såklart.

19. Do you like to dance?
Yes Sir, I can boogie...!

20. George Bush?
Se ovan. Stackars gris (den inseminerade).

21. Imagine your first child is a girl, what do you call her?
Liv, Alva eller Tove.

22. Imagine your first child is a boy, what do you call him?
Vad som helst utom Roland...(HAHA TOMAS!!). Annars: Per eller Helmer.

23. Would you ever consider living abroad?
Det gör jag ju redan...??

24. What do you want God to say to you when you reach the pearly gates?
Välkommen, Sofia. I've been expecting you.

25. Four people who must also do this meme in THEIR journal:
Tomas, Elin, Rebecka, Anna och Karin. Det var fem, men det kan inte hjälpas!

Have it so good, nu ska jag återgå till Seinfeld (tog ett tag att skriva detta ja).

Over and Out!!















Kommentarer
Postat av: Tomas

Haha, ja, stackars gris! ;)
Kaninerna är lite roliga faktiskt. De är läskiga, söta, fula, roliga och allmänt tuffa på samma gång! Jag kan inte riktigt bestämma mig, men hysteriskt roligt är det iaf. Och nu ska jag utmana dig innan sängdags. Gonatt!

2007-06-01 @ 00:12:32
Postat av: Viktor

Du blir multimiljonär och du ger inte ens din kompis en enda sketen Stormtrooper-dräkt... Men jag hoppas jag får följa med på lyxresan iaf :D

2007-06-02 @ 19:28:55
Postat av: Therese

Hej sofia! Så du är hemma nu? Det är så att vi ska till Köpenhamn på lördag och jag undrar om du har lust att hänga med? Det blir nog ganska många, om alla kan... Skulle vara jätteskoj! Kram!

2007-06-11 @ 17:15:17
Postat av: Karin

Sofia. Uppdatera. I need to know how you are.

Postat av: Tomas

Sofia. Uppdatera. I need to know who you are. Eller kanske inte. Men puss ändå!

2007-06-25 @ 17:34:43
Postat av: Linn

Tycker mycket om det du skrev! Roligt att se lite prima saker och inte bara det vanliga sakerna som man kan se om typ alltid. ;)

2010-09-29 @ 12:57:24
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/krabi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback