Long time, no see...

...jag VET. Jag har ingen egentlig ursäkt, förutom att det kanske inte har hänt så mycket av vikt. Men å andra sidan känns det som om det hänt asmycket sen sist också...jag vet inte.

Mina dagar äts numera upp av heldagar i skolan, läser just nu sista kursen för terminen; Anatomi och fysiologi, 4p. Tanken är att vi ska få  en översikt för att sedan koncentrera oss till områdena vid talapparaten och så, av förklarliga skäl. Men galet vad mycket vi går igenom...!! Det är muskler hit, skelett dit, ben och nerver och ögat och örat och aspirationen och kretslopp till höger och vänster...tur att det är intressant. Dock måste man börja plugga typ nu över en vecka innan tentan den 8/6 för att ens ha en ärlig chans att klara av alla termer och latinska fraser som kunnas skall. Kort sagt; jag har alltid något att göra när jag har tråkigt och dessvärre så ock när jag inte har det.

Då är det väldans tur att jag har min underbara klass med alla mina bitches, vi har verkligen superroligt. Här kommer ett smakprov från i fredags, då den årliga Brännbollsyran med tillhörande turnering ägde rum, och med den kom SOMMAREN med värme och sol!! Vi var givetvis med, som Tungrullarna. Humöret var på topp, konditionen sviktade något och det gick...inte så bra. Vi förlorade alla matcher ganska rejält. Som minst blev vi utebrända en gång, och som mest tre gånger på en match. Men kul hade vi! :D Temat var rosa/rött/orange, som synes...ack, vad snygga vi var! :D

Tugrullarna!

Logoped fo' life!! L kan också stå för losers i detta fall, se ovan.

Nästa år ska vi heta Vi hade iallafall tur med vädret...hoppas att det inte regnar!


Jag, Anna, AnnaMaria och halva Thomas ser glada ut. Jag blev röd som en kräfta, eftersom jag såklart inte använt solskydd på hela dagen. Jag ser fortfarande ut som en rödhake på bröstet...!!

"L" för logoped!

Ännu en partybild, nu från förra onsdagen på Elins 20-årsfest. Visst är jag snygg...
Från vänster, övre raden: Tomas, Jonas (aka. Farbror Walfrid), Lotta (aka Glottis OBS! Logopedhumor...), (Bajs)Anna. Nedre raden: Jag, Karin, AnnaMaria, Elin, Oskar, Patrik (aka. Patte) och så Christian längst ner.



Jag och Miranda. Om jag ser koncentrerad ut, beror det på att jag åt chips. De flesta av oss körde nyktra denna onsdagkväll, men hindrades inte från kamp i Singstar samt Våghals-spelande, snattrande och skrattande som vanligt medan de som drack satt och pratade dämpat vid ett eget bord. Där har ni vår klass...!!

En annan sak som är rolig är att jag och några polers gått med i Medicinarspexet, så hösten är numera räddad! :D Så galet roligt vi ska ha, med repetition och fester titt som tätt...så boka in torsdagen den 22 november i almanackan, då är det premiär för spexet som är så hemligt att jag inte ens får avslöja titeln! Jag kan dock yppa att jag fick en betydligt större roll än jag hade trott och tänkt, och att det dessutom är en sångroll...!! Man skulle kunna säga att jag delar en av de största kvinnliga rollerna tillsammans med en annan tjej. Mer avslöjar jag inte, men det ska bli SÅ roligt!!

Jag kan numera också meddela att jag kommer hem till Skåneland den 8/6, för att hänga i Hjärup tills nån gång efter min brors student den 12e, vet inte riktigt när jag börjar jobba men någon gång efter den 14e eller så. Ni är såklart välkomna ner till Falsterbo om ni har vägarna förbi! :)

Nej, nu är det dags att sluta tror jag. Saknar er alla, men vi ses snart!! Dags att slappa nu innan Outsiders börjar, dagens program handlar om hemafroditer, perfekt att döda hjärnceller med innan det är dags för en timmes pluggande medan Tomas betittar 24 (jag är inte så förtjust i Mr Bauer). Sen är det dags för kvällens höjdpunkt, nämligen Seinfeld. Det är nog den bästa serien som finns, faktiskt.

En sista bild, sen drar jag!
Over and Out!!


image31

BajsSofia och BajsAnna i sitt esse i fredags. Mitt hår var mer en slags sköldliknanade konstruktion, med litervis med gelé och hårspray. Taggen var så vass att jag kunnat spetsa någons öga på den. Eller iallafall nästan. Snyggt var det iallafall, det kan inte förnekas! ;)



Kommentarer
Postat av: Viktor

Jag kände faktiskt all kärlek och omsorg som ligger bakom detta inlägg. Du ljög alltså inte, this time...
Men blir liiite avis på er klass. Min är, med vissa undantag..., inte lika trevlig.

2007-05-28 @ 19:34:34
Postat av: Therese

Ni verkar ha asskoj tillsammans och ditt hår är pink and nice! ;) Grattis till rollen, det är nästan så man skulle komma och titta på en föreställning, men kruxet är att jag antagligen är i London då, men det kanske går att lösa? =) Då ses vi snart babe, puss o kram skumbanan!

2007-05-29 @ 16:32:47
Postat av: Nantook

Åh, I'm so happy for you, jag ska lätt försöka ta mig till norra norrland runt den 22: november. Detta kan man ju knappast missa! Spara en sängplats till mig då, jag kan tänka mig att du kommer få många besökare ;D
Och lätt att jag kommer på besök ner till Falsterbo nästa gång jag är i Sverige. Blir nog i början av juli tror jag! :D
Hoppas allt är bra annars, vi får höras snart igen! Pusskraam!

Postat av: Tomas

Sluta plugga och kom hem och massera min Gluteus Maximus istället. Sen ska jag spöa dig i lite Wii så det står härliga till!
Trevligt också att du skrivit ett riktigt inlägg, det var bra :)
Tack för dessa 3 år, ska vi ta några år till? Det tycker jag! Puss!

2007-05-30 @ 19:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback