Våren i preteritum...

Ja, för det är nämligen så att våren icke längre existerar. Det har snöat igen, och termometern visar strax under 0-strecket = slask blask. Nåväl, jag var ju förberedd, så. Och idag har jag lärt mig att dåtid beskrivs som preteritum, imperfekt som tidigare användes är fel fel fel tydligen. Jaha.

Lingvistik är faktiskt mäkta intressant! Och idag kom vår lärare i nästa moment (Talkommunikation I) och presenterade sig, han verkade trevlig. Talkommunikation = fonetik för er som inte vet. Vilket jag inte heller visste fram tills nyligen, eftersom de har gett kursen ett så konstigt namn.

Idag har jag slappdag, ty imorgon ska jag sälja min kropp till vetenskapen (delta i ett litet experiment som går ut på att fullfölja meningar på engelska och svenska). Jag får 50 pix för 45 minuter av min tid = välbehövda pengar med tanke på att jag idag spenderade mina sista två hundralappar på en grammatikbok. Imorgon får vi också de utlovade övningarna i morfologi, så jag, Anna och Karin såg detta som ett ypperligt tillfälle för ursäktad sötfika och sedan lite "plugg" på UB. På kvällen blir det muffinsätande hos Tomas söta syster Anna, ska bli jättetrevligt :)

Ikväll ska jag träna klockan sju som vanligt, Jossans gympa 2-pass är numera en självklar måndagsritual, precis som C.S.I. Och nu är vi äntligen ikapp Prison Break-mässigt, ty igår betittades avsnitt 19. Då vi nått Kommuniceras högsta gräns eftersom hubben varit nere, kan vi inte ladda ner fler avsnitt...om det finns fler? Någon som vet hur långt de visat i the US and A? Så galet spännande, även om jag sitter och morrar av ilska när Michael och Sara kysstes. Men hon är gift i verkligheten, så. MOAHAHAHA på henne.

Dagens bajs i brevlådan går till alla in favour of Bologna-avtalet, vilket för oss betyder fler betygssteg, dvs. inte bara U eller G som vi har nu, utan en flersiffrig poängsskala. Har aldrig sett maken till crappy idé, varför kan inte DOM adaptera sig efter VÅR modell, nej för det går ju inte...det är ju SVERIGE som har fel eftersom vi inte är lika stora och äter grodor som Frankrike och Italien och Tyskland. Kiss my shiny metal ass säger jag bara...ROAR!

Min nya favoritbok är Doktor Glas av Hjalmar Söderberg, vilken påbörjades i fredags. Jag vill veta vad som händer, men jag vill inte läsa ut den, för då finns den ju inte kvar mera...åååh, sweet misery! Läs den, säger jag bara.

Nej, nu är det dags att ta adjö känner jag.

Over and Out!







Sökte på "hockeyfrilla" på Google, and here he is. Ta för er, ladies...!







Kommentarer
Postat av: Eliooon

Jag har också sålt mig själv idag, jag testade UBs nya hemsida i en timme och blev en biobiljett rikare på kuppen! Ah på tal om Kjelle btw, så satt jag och pluggade med en kompis idag, och så stötte vi på ett ord som ingen av oss riktigt kunde definiera. "Tedious". Det var så, du vet att man vet, men man kan inte få ut det. Så kom jag att tänka på "dubious", och när vi kom över sentensen "Sine dubio" på latinet, och Kjell blev uppriktigt förvånad då han insåg att vi inte använde uttrycket "Jag har mina dubier" jämt och ständigt. Bara en parantes.

Postat av: Tomas

Jag har också sålt mig själv och var med på psykologexperiment som tog ungefär en timme. Men se, jag är inte nån sniken gnet, så jag gjorde det minsann GRATIS. Dessutom från min egen fritid. Ha!

För övrigt ser hockeyfrillskillen ut litegrann som Terminator med sitt delade ansikte. Frisyren var dock het!

2007-03-19 @ 17:02:17
Postat av: Betsy

Jag har OCKSÅ sålt mig själv, det verkar ju vara på modet. Klassen fick studera skylines och fotografier och bedömma på en skala hur mycket vi tyckte om bilderna. Det tog tjugo minuter och för det fick jag en biocheck på hundra kronor på SF. Det hade i och för sig kunnat kosta mig tre hundra spänn eftersom parkeringstiden för bilen hade gått ut... Allt för vetenskapen!

2007-03-19 @ 18:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback