Personliga problem

Ack, vilken dag! :) Efter att ha deltagit i experimentet och fått min 50-lapp, åt jag lunch och diverse sötslisk på Café UB, varefter jag smugglade in en GB Sandwich på Bibblan fast man inte får...
Då det var upptaget överallt där uppe och vi inte kände för en tyst läsesal, satte vi oss på nedervåningen där vi hittade några fellow classmates. Uppe i taket över våra huvuden svävade den coolaste klockan i världen; ett konstverk bestående av en massa spegelbitar som tillsammans utgör siffrorna i en digital urtavla och ändras varje minut och timme. SÅ cool...!! En sån skulle man ha hemma, alltså!

Efter lite grammatikande blev vi väldigt trötta i huvudet...jag skulle säga "är sig ett personligt pronomen?" (nej, ett reflexivt, jag vet. Men jag var trött i skallen!) men det som kom ut var "personligt problem" istället. Karin hakade på och sa "jaa...många har ju personliga problem" och sneglade på Anna utan att tänka på det. :D

Vi var tydligen inte de enda som var trötta, dagens felsägning stod nämligen Miranda för. Vi har gått igenom huvudord och förled, tex SJUKHUSPRÄST där sjukhus är förled och präst huvudord. Miranda kollade på ordet MAKTSTÄLLNING och konstaterade högt och tydligt att "makt är alltså förhud"...ja, jag säger då det. Så nu är det vårt motto: Förhud är Makt. Krossa patriarkatet...!!

Jag och (Bajs-)Anna har förvillat oss i en livlig diskussion som började som ett skämt men slutade med en seriös frågeställning: Hur ser det ut när en blåval pruttar? För att inte tala om när de bajsar? Det måste röra sig om ofantliga mängder gas/avföring, vart tar bajset vägen tillexempel? Det borde ju flyta upp till ytan ibland och kollidera med fartyg (Titanic...??) eller så. Vår första hypotes var att valarna krälar upp på land och lättar på trycket, innan de lätt och ledigt dyker ner i det blå igen. Då skulle alltså alla bruna berg vara torkat blåvalsbajs. Även om denna tanke av många kan tyckas tilltalande, finns det naturligtvis logiska brister i detta resonemang, tex. det så kallade Grand Canyon-problemet. Nej, det håller inte helt enkelt.

Vi funderar helt seriöst på att sammanställa våra frågor och maila dem till chefszoologen vid Universitetet. Det är inte första gången jag intresserar mig för kroppen och dess avfall, jag tvingade Elin att stanna över 20 min sista lektionen en fredagseftermiddag enbart för att kunna fråga vår naturkunskapslärare vad som händer i kropen när man dricker BTB.

Frågar man ingenting, får man ingenting veta, så det så!

Nu ska jag spöa Tomas lillrumpa i Sonic the Hedgehog. (I wish!)

Over and Out!


Image:BlueWhaleWithCalf.jpg

Caught red handed...??








Kommentarer
Postat av: Karin

hahahah.
vi är king helt enkelt.

Postat av: Eliooon

Ey yo, hey ho! Kolla in min blogg nu, för bild!

2007-03-20 @ 20:52:17
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Tomas

Något spö i Sonic blev det uppenbarligen INTE, och om förhud är makt så kanske det förklarar varför judarna inte alltid haft så mycket makt att säga till med. Å andra sidan var det väl för att de är så rika de fått skäll? Hmm.

Valar pruttar som sagt genom att de sprutar ut syre och vatten och sånt där. Det kommer prutt med det. Och sillar lär tydligen kommunicera genom pruttar har jag hört, men jag är tveksam till att det är pålitlig fakta. Men det vore lite coolt - litegrann som du och jag?

Och... lillrumpa?! :´(

2007-03-21 @ 10:10:19
Postat av: Eliooon

Hehe, ja jo, det var precis vad min bror sa också...

2007-03-21 @ 16:19:14
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Eliooon

Ja, eller hur. You and me, vi hade varit grymt bra. Jag menar, het tjej+het tjej kan inte bli annat än =hett par! Ah, just nu är jag i skolan helt frivilligt med ett par vänner och pluggar. Tenta på tisdag :S Men det är roligt och intressant. Dock hade det varit ännu roligare om du vore här, våra study sessions var alltid bäst! Hare bra! PUSS!

2007-03-23 @ 13:39:50
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Bajs-Annas trogne vapendragare Maria

Hahaha.. Jag ser att Anna har hittat en lajbans vän. Gillar skarpt erat valbajs-resonemang och meningen "vad som händer i kroppen när man dricker BTB". Inte OM utan NÄR. :D

2007-03-24 @ 17:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback