Ich bin ein Berliner...

...Neeeeeejje, jag är ju logopedstudent! :D
Trivs jättebra, klassen verkar mysig. Fyra killar, resten tjejer, men alla verkar trevliga så :)
Mycket intro såhär i början, men det är ganska bra tycker jag. Idag har vi klargjort hur mycket coolare vi logopeder är jämfört med talpedagoger, som många felaktigt misstar oss för. Herregud, det är som att jämföra en undersköterska med en hjärnkirurg...! Ehm. :D

Nästa vecka väntar auskultation hos en riktig logoped, dvs. vi sitter bakom en one-way glasruta (som på film) och kollar in logopeden in action. Efteråt intervjuar vi honom/henne och får svar på våra frågor. Ska faktiskt bli jättekul :) Nästa vecka avslutas med en heldag på Strömbäck Folkhögskola med lunch, fika och gruppövningar med dramapedagog. Lite flum, men bra avslutning. På måndagen börjar nämligen Utvecklingspsykologi I med inriktning mot kognitiv utveckling. Ska bli kul!

P.g.a att vi under auskultationerna kommer att iaktta patienter och så, fick vi idag skriva under löfte om tystnadsplikt och sekretess, dvs. att vi inte får diskutera fall så att patientens identitet framkommer eller kan listas ut. Det kändes lite häftigt såhär andra dagen på utbildningen...

Och så har jag numera också fikat på Läkarfiket på nionde våningen, blev lite besviken. Det var inte alls som i Grey's Anatomy  eller Scrubs. I wonder why...men kaffe och kanelbulle/chokladboll för en tia är minsann inte fy skam.

Jag är numera stolt medlem i Umeås Medicinska Studentkår, dvs. samma som läkare och andra kompetenta människor. Jag är lite stolt, ja. :D

Vi har snö och -19 grader = KALLT SOM FAN. Nu ska jag ta en varm dusch, by the way.

Sittning på lördag, can't wait! :)

Have it so good everybody!

Over and Out, Boyscout!





Här är jag just nu. If you ever wanna drop by...















Kommentarer
Postat av: Tomas

...men du kan fortfarande inte säga R! ;)

Fast du är grym. Det blir skitbra det här!
Dock noterar jag en liten oroväckande tendens i ditt inlägg. "Fyra killar, resten tjejer, men alla verkar trevliga så :)"
men. Men?! Du får det att låta som att du vill ha en massa killar! :O Skräck! Oooh!

Jaja. Puss på dig!

2007-01-23 @ 19:32:36
Postat av: Eliooon

Åh så bra att allt är verkar bra :) Utvecklingspsykologi, kognitiv utveckling... ring mig om det blir problem (inte för att det lär behövas), jag hade ju faktiskt VG i kognitionspsykologi :) Och nu är det ju social kognition som gäller. Vi får höras senare i veckan när du har tid nån gång :) Ha det bra! Kraam!

Postat av: astrid

gud vad snygg du är i håret! och gud vilken bra logoped du är! får jag komma till dig om jag har problem? ;)

2007-01-23 @ 22:50:39
URL: http://attibus.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback