Söndag = Vilodagen

...för alla andra kanske. INTE för mig. Jag svarar på instuderingsfrågor och svarar alldeles för mycket eftersom jag inte riktigt lyckas med urskiljandet av bla bla och viktig fakta.
Allt jobb, all fakta och så handlar det bara om 4 poäng på tentan. Snacka om onödigt...!!
Jag kan inte ens få nöjet att prata med folk, eftersom jag då inte kan koncentrera mig på vad som göras skall = ingen MSN igång what so ever.

Nu gör jag nudlar och hoppas på bättre tider efter intag av föda. Suck. Allt detta jobb,och då har jag dessutom inte börjat kolla på checklistan till alla de resterande kapitlena som vi haft med Grazia. Eller kapitlena vi skulle läsa inför Louises föreläsningar. Eller kapitlet i Bjorklund som vi har till de sista föreläsningarna imorgon och på tisdag.

Det är för mycket, jag orkar inte, hinner inte, kan inte!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!


Sådär. Det lättade lite på trycket. Nu måste jag fortsätta, sova och vila kan jag göra när jag är död. Eller på fredag eftermiddag när tentan är över. Time to buckle down.

Njut av frånvaron av tentor, era bajsungar.

Over and Out!



NÅT roligt ska jag väl få ha att titta på...?!

Kommentarer
Postat av: Betsy

Hej din stackare!
Här kommer nåt som kanske kan förgylla din vardag! (ingenting för flygrädda!)

Från flygbranschen:

Efter en flygning skriver piloten ut en felrapport, därefter får mekanikerna en felanmälan och bedömer vilken reparation felet kräver.
Man använder en blankett, som piloten fyller i, och där sedan
mekanikerna skriver vad de gjort åt felet. Piloterna läser därefter igenom rapporten innan nästa flygning.

Ingen kan påstå att personalen på marken och mekanikerna inte har någon humor. Här är några verkliga, registrerade felrapporter, som Quantas piloter har skrivit. Samt vilken lösning som underhållspersonalen har skrivit. Som kuriosa ska tilläggas att Quantas är det enda större flygbolag som aldrig haft en allvarlig olycka.

P=Problem inlämnat av piloten.
S=Svar från mekaniker.

==============================================================

P: Innersta hjulet på vänster sida borde nästan bytas.
S: Har nästan bytt ut det innersta hjulet på vänster sida.

P: Testflygningen gick OK, bortsett från att den automatiska landningen var något hård.
S: Det är inte installerat något automatiskt landningssystem på detta flygplan.

P: Propeller nr.2 får inte nog med smörjning.
S: Smörjning till propeller nr.2 är OK. Smörjning till propeller nr. 1, 3 och 4 är felaktig.

P: Någonting sitter löst i cockpit.
S: Någonting sattes fast i cockpit.

P: Döda insekter på framrutan.
S: Levande insekter är restade i lagret.

P: Autopiloten ger ett fall på 200 fot när flyghöjden skall låsas.
S: Kan inte återskapa problemet på marken.

P: Tecken på läckage på höger sidas landningsställ.
S: Tecknet borttaget.

P: Ljudet i intercom är otroligt hög.
S: Ljudet i intercom inställt till en mera trovärdig nivå.

P: Mothållslåset får gashandtaget att sitta fast.
S: Det är liksom det det är där för...

P: Misstänker att det är en spricka i framrutan.
S: Misstänker att du har rätt.

P: Saknar motor nr.3.
S: Motor funnen på höger vinge, efter kort sökarbete...

P: Flygplanet uppför sig lustigt.
S: Flygplanet har beordrats att ta sig samman, flyga ordentligt och vara lite mer seriöst.

P: Radarn brummar.
S: Har omprogrammerat radarn till att tala.

S: Mus i cockpit.
P: Katt installerad.

2007-02-25 @ 16:44:08
Postat av: Eliooon

Yeeey, I'm soo looking forward to it! Jag tänkte mig kanske, preliminärt middag hos mid den 10:e sen utgång. Sounds good?

Postat av: astrid

håll ut sofia håll ut!! det är bara att bita ihop och kuggar du är det bara att göra om tentan. (fast gör inte som jag och klara på sista försöket...) skriver just nu b-uppsats. Inte en dans på rosor det heller... tröstar mig med cola och bragochokladkex. :) KRAM!! jag håller på dig!!

2007-02-26 @ 16:19:43
URL: http://attibus.blogsome.com
Postat av: t

(kommer nog att ångra det här inlägget, men vafan...)
.
.
.
.
.
Bröst.

2007-02-26 @ 19:00:37
Postat av: t

(kommer nog att ångra det här inlägget, men vafan...)
.
.
.
.
.
Bröst.

2007-02-26 @ 19:01:16
Postat av: t

(kommer nog att ångra det här inlägget, men vafan...)
.
.
.
.
.
Bröst.

Postat av: t

...och nu kommer jag VERKLIGEN ångra det där... Kommentarsfunktionen på din bloggsajt beter sig konstigt, Sofia. :-)

2007-02-26 @ 19:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback