I'm back.

Sorry för uteblivna inlägg på senaste...jag har inte riktigt haft neither the time nor the inspiration. Men en fredagkväll som denna, efter att jag och Tomas kollat på The Usual Suspects och ätit ostbågar (eller ostkrokar som man säger häröver...), passade det faktiskt ganska bra att uppdatera lite granna.

Vad har då hänt sen sist? Tjaa...
Psykologi har börjat pluggas, med bra föreläsare och intressanta teorier, även om jag får buckle down och ta tag i läsningen på allvar nästa vecka...jäkla amerikanska författare; de får betalt per ord, vilket innebär att ett kapitel om Vygotsky är ca 60 sidor för långt...grr! Tur att jag läste engelska förra terminen, känns tryggt.

Jag har drömt en massa konstiga drömmar (Elin, du är inte ensam...även om jag fortfarande inte lyckats hitta någon logisk förklaring till din dröm... :D). För några nätter sedan drömde jag att vi anlände till sommarstället i Falsterbo (som naturligtvis inte var sig likt, men ändå Falsterbo i drömmen...) och märkte att dörren var öppen och att cyklarna stod i oordning (ve och fasa...!!). När vi sedan befinner oss på verandan, kommer en familj bestående av en mamma, pappa och fyra barn (= symboliskt antal?!)ingående i trädgården men fryser när de ser oss. Därefter får de panik och springer därifrån, och vi ringer polisen. Det har alltså bott en annan familj i vårt hus under tiden vi inte varit där. Väldigt skumt.

Andra saker jag ofta drömmer om (feel free to go Freudian on my ass...):
§ Tåg/bussar, oftast innehållande en enorm stress för att hinna med fordonet i fråga.
§ Att jag vaknar för sent och inte hinner sminka mig/inte hittar några snygga kläder utan får låna av min lillasyster och måste stressa som en tok för att hinna åka till skolan med min mamma som är på väg till jobbet
§ Marsvin, rättare sagt en bur innehållande ett marsvin som ständigt glöms bort och vars bur alltid behöver rengöras akut eftersom vi ständigt verkar glömma bort det?
§ Att jag fyndar kläder på rea som dessutom är skitasnygga. Det är väldigt irriterande att vakna i eufori för att sedan inse att allt bara var en dröm och att dagens klädoutfit inte är riktigt så som i drömmen.
§ Kattungar, som är ganska stora och försöker smita ut hela tiden, och vilka bara tycks bli fler och fler.
§ Konstiga grannar, som t ex. när jag drömde att en konstig, utländsk familj flyttat in i huset mittemot, eller inatt när det bodde en märklig liten kille längst ner på gatan, eller när jag drömmer att Linas familj gör om i sitt hus och jag på något mytiskt sätt alltid verkar smyga in när de inte vet att jag är där, t ex. mitt i natten.

Mycket märkligt.
Imorgon väntar bilresa till Piteå med Öppet Hus samt Jempans födelsedag på söndag, ska bli trevligt :)

För övrigt har vi (läs: JAG) äntligen fastställt vilken låt som kommer spelas på vårt bröllop, nämligen Bill Withers med Lean On Me. Angående eventuella barns namn är vi fortfarande inte riktigt överens, då Tomas envisas med Roland, med argumentet att det är ett hjältenamn. No way Hosé säger jag bara...

På teknikfronten är det förändringar på G, vill jag lova! Idag var vi på Clas Olsson och köpte en bärbar telefon, för nu ska vi skaffa fast telefon! Kan det bli mer vuxet?! För övrigt kan jag meddela att jag nu officiellt gör slut med 3. Mitt abonnemang går ut idag, och trots ivrig övertalning är jag otrogen med Telia och Halebop. Det blir en grön telefon med kontantkort, vilket skall fixas på måndag.
Tomas är fortfarande lite besviken över att vi inte köpte den superfräna biltelefonen på CO, som var snygg, cool och DESSUTOM kostade mindre än den jag ville ha. Den var dessvärre inte trådlös, samt väldigt obekväm att prata i, eftersom den i princip var en leksaksbil man höll mot örat så att hjulen var i vägen. Men när vi var på Nordea för att lösa ut en check, var han duktig och höll sig tyst och stilla hela tiden utan att lägga sig ner på golvet och skrika som han brukar när han är trött. Då fick han en Marianne-kola av mig som jag tog i skålen vid kassan. Han kan vara duktig när han vill, den lille krabaten... :)

Ett litet låttips innan vi slutar: Trodde aldrig jag skulle uppmuntra till belyssning av en Otis Redding-cover, men Sittin' On The Dock of the Bay med Pearl Jam är faktiskt riktigt bra.

Nu drar jag.
Over and Out, boyscout!





Kommentarer
Postat av: Eliooon

Klart att du inte ska, vi hade givetvis haft ÄNNU roligare om du varit med ;D

Postat av: Eliooon

Så bra att du tycker det är intressant, jag håller med! Jag läste lite utvecklingspsykologi på a-kursen, det är roligt =)

2007-02-12 @ 17:07:19
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Eliooon

Hehe, kolla på pixbox, där finns fler bilder på honom, Johan, heter han...

2007-02-14 @ 14:33:22
URL: http://eliooon.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback