Årets första låt...

...blir Buddy Holly med (You're So Square) Baby I Don't Care, vilken även spelats in av Queen live på Wembley stadium (1986 om jag inte missminner mig helt...eh) samt av The King Himself a.k.a. Elvis. Texten är så härligt bebopig, så härligt "hipp" à la 50-tal. Och Buddy själv var underbar som ni vet. Ja, njut själva:

You don't like crazy music
You don't like rockin' bands
You just wanna go to a movie show
And sit there holding hands
You're so square
Baby I don't care

I don't why my heart flips
I only know it does
I wonder why I love you baby
I guess it's just because
You're so square
Baby I don't care

You don't know any dance steps that I do
I only know I love you like I do, I do, I do

I don't why my heart flips
I only know it does
I wonder why I love you baby
I guess it's just because
You're so square
Baby I don't care
Baby I don't care
Baby I don't care care
Care care


Oooweeeoo, I look just like Buddy Holly...

Fick bakläxa av Viktor efter föregående inlägg för att jag glömt tillägga på listan över events of 2008 att jag även såg alla Star Wars-filmerna för första gången. Det var lite dåligt av mig att glömma, eftersom det ju klart var en sak värdig listan. Jag ber ödmjukt om ursäkt, I am but a man.
Nu mat, imorgon bär det av uppåt igen och på onsdag blir det skolstart i form av barnpsykiatri. Tjo!

Kommentarer
Postat av: Viktor

I am appeased :) Vår vänskap består :) I alla fall ett par veckor till...

2009-01-05 @ 11:05:13
Postat av: stefanweei.blogg.se

Hoppas du får en bra måndag :)

Postat av: Lina din... inte längre så bra kompis

Inte något om mig denna gången heller... SKAM!

2009-01-05 @ 13:28:08
Postat av: Lotta

wee :) ses imorgon min crangiga vän /donatello - den bäste turteln. koprofag - föredrar när det är drag.

2009-01-06 @ 00:18:53
Postat av: lyol

ehmm, uppdatera vännen?

2009-02-02 @ 15:15:44
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men uppdatera din blogg kvinna!!!!! annars kommer jag bannemig inte och hälsar på dig ;)

2009-02-02 @ 15:54:10
Postat av: Tomas

Årets enda låt?

2009-02-19 @ 17:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback