Woopah!

Yo bitches n' hoes!
Det var längesen, jag VET. Men jag har inte dator och än mindre internet i vår lilla pyttesommarstuga...så jag får invadera kockarnas dator efter jobbet, jag. Dags för lite uppdatering, kändes som om det var dags typ...

I'm a working girl (hehe), jobbar alltid känns det som...but I need the money. Desperately! Och det är ganska kul att ha frulle faktiskt. Det är ju faktiskt så, att det är frukosten man kollar in mest när man bor på hotell. Städning och allmänt bemötande är inte att förringa, men det är faktiskt frukosten jag bryr mig mest om. Därför lägger jag ner mycket möda och stort besvär varje morgon för att frukosten ska se så aptitlig som möjligt ut, och helst vara det också. :D

Fördelar med att jobba frukost jämfört med att städa (som jag ju gjorde förra sommaren):
* Man får äta på jobbet (men inte inför gästerna!)
* Fri tillgång till kaffe
* Delicatoskåpet. Need I say more?!
* Mindre fysiskt ansträngande
* Mindre svettfaktor
* Bekvämare tider, jag slutar typ tre varje dag.
* Jag får hänga med kockarna och däremed får jag även utlopp för alla obsceniteter och perversa skämt som trycker på under ytan och som hade chockat alla normala människor.
* Jag får tralla och sjunga med radion/CD hur mycket jag vill.

Nackdelar:
* Tidiga morgnar (speciellt när det är konferensfrukost 7-9 och man börjar klockan sex. Aj.
* Delicatoskåpet (jag skulle ju äta nyttigare i sommar...!!)

Det finns nog faktiskt inte fler nackdelar, jag har världens bästa jobb helt enkelt! :D

Det enda som är lite tradigt med att vara här nere (förutom översvämningar och bajsregn) är att man är ganska isolerad. Jag har Sommarkortet, så nog kan jag åka in till Malmö eller Lund efter jobbet, men det tar tiiiid...! Och TV finns det typ ingen; vi har SVT 1+2, TV4 och DR1+2. Yey. Det är high life varje kväll...iallafall på tisdagar, för då är det Morden i Midsomer. Jag älskar det! :D

Nej, nu ska jag nog ta och gå in till mig (dvs. tvärs över gatan) med brioscher (typ croissant-bullar) och tidningen. Jag återkommer med lite roliga anekdoter från helgen när vi hade hela hotellet fullt med korkade stockholmare med Wille Craaford i spetsen...det var "kul"!
That's all for now, bara så att ni vet att jag lever och mår.
Kram  på alla logopedvänner, jag saknar er era bajsungar! :)
Kram på er andra också, what the heck! ;)
Over and Out!