Herr Gurka anfaller

I did it! Idag vid ungefär 10.40 köpte jag en grön iPod Nano, fjärde generationen. At last, it is mine! Såg över gamla blogginlägg igår när jag ändå var igång och upptäckte ett gammalt ett från ca ett år sedan, då jag nämnde hur gärna jag ville äga one of those. Det tog ett år att uppbringa de pengar det mod som krävdes, men nu är alltså dagen här.



Lotta kom på världens bästa namn; Herr Gurka. Det passar bra, ty han kan spela både vals och mazurka.

Jag har varit ovanligt köpstinn på senaste, spenderbyxorna har fått hål i grenen skulle man kunna säga. Därför är det nu dags för köpstopp så de pengar som kommer på fredag kan hållas fast i medan jag är i Piteå. Fick mail från handledaren idag, det kommer bli skitbra. Ser fram emot att bo med Dessi och att lära känna även Åsa och Rikard lite bättre. It's gonna be awesome, ty det har jag bestämt. Och nu är det banne mig vår, för combosweepern (den som BÅDE sopar och tvättar gatan) ruled the streets idag när jag cyklade genom staden i enbart T-shirt och munktröja (på överkroppen alltså....).

Nu ska jag snart möta Karin och ha sälle till Funken, därefter väntar Core och sen ska jag hem och halvdö i soffan ty jag har varit igång precis HELA dagen. Puh.

TTFN!

Kommentarer
Postat av: Tomas

När Sofia är köpstinn står blixten stilla. Gammalt djungelordspråk.

2009-04-22 @ 19:22:57
Postat av: Vktr

Den är ju väldans snygg, och säkerligen högst funktionell. :) Bra köp (äntligen! :p)



Dock är jag mest nyfiken om gurk-temat på dina inlägg kommer att hålla i sig. Eller om ens frekvensen av inlägg håller i sig. Jag håller tummarna ;)

2009-04-23 @ 13:22:17
Postat av: Lotta

jag hade inte läst ditt förra inlägg om gurkor men nu verkar det som att "herr gurka" blivit ett ännu mer passande jobb än jag trodde ;)

2009-04-24 @ 09:37:06
Postat av: Lotta (skalman)

varför skrev jag "jobb"? kanske för att jag jobbar och är disträ, men jag vet inte säkert. det ska stå namn, tro det eller ej.

2009-04-24 @ 10:14:49
Postat av: elise

hihi. så passande namn :D



jag har en mörkgrå sådan. den är min bästa vän, i princip.

Postat av: Mr J

Hohoho jag vägrar. Ni kan dra i mig och skicka en hel armé med intressesmurfar men det kommer aldrig att räcka för att avslöja vad jag tryckt ner i min ventrikel... eller vad jag köpt för nya byxor (grå, mjukisar, 149:- ica Maxi)... igen!

2009-04-25 @ 18:42:29
Postat av: Lina Pop

egentligen ville jag bara berätta att jag skaffat mig en blogg. besök den gärna. sprid budskapet, jag ska slå blondinbella. PUSS

2009-04-26 @ 13:31:06
URL: http://gudlivetochdonlina.bloggie.se/
Postat av: lyol

men tusan sofia, ibland måste man uppdatera...

2009-05-23 @ 15:56:07
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: ViQTr

Jag håller med föregående talerska.

2009-05-27 @ 21:46:20
Postat av: Jonas

Jag med.

2009-06-17 @ 11:42:47
Postat av: Tomas

Har du hört talas om den där lilla grodan från Värmland som inte bloggade på flera månader?



... det gick inte särskilt bra för honom...



;)

2009-07-30 @ 19:21:45
Postat av: lyol

jag vet precis vilken groda du menar.. det var mycket skriverier om hans öde..

2009-08-14 @ 16:36:55
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: Viktor

Känns som att det är lite brådis att få ihop ett inlägg så det inte blir så att det gått ETT HELT ÅR sedan senaste... Men men.. inte min blogg...

2010-04-18 @ 15:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback