Vatten, vatten, bara vanligt vatten

Det mysiga med regn och rusk är att man kan sitta inne och göra ingenting med gott samvete. Det dåliga är att man blir totalt genomblöt och nedkyld om man får för sig att till exempel gå runt Nydalasjön en söndagförmiddag med sin gode vän Viktor. Som tur är finns te och mackor, Tomas och Vem Vet Mest?-repriser på SVT2 när man kommer hem. Om man har tur, alltså.

Eftersom jag var mer produktiv än en Duracelkanin on speed igår, har jag en heeeelt ledig söndag idag = underbart skönt. Jag passade nämligen på att städa samtidigt som vi tvättade igår, satte en bulldeg och stack sedan ut och sprang min vanliga Kinabrorunda. Efter en (välbehövlig) dusch lagade vi tacos med sojaproteinstjosan istället för köttfärs vilket blev supergott iallafall, samt stoppade in bullarna i ugnen. Dock blev kanelbullarna något brända då jag överskattade ugnstiden lite, men helt klart ätbara och vaniljbullarna blev mer lyckade vilket innebar bullfest, bullfest hela dan till South Parkfilmen som turligt nog gick på TV. En bra dag med andra ord.

Idag har jag i princip bara varit på promenad och suttit vid datorn, spelade just en match Betapet mot Viktor vilken han förlorade. Fattas bara annat eftersom det var hans första gång, men iallafall. Snart dags att laga middag, kan dock inte bestämma om vi ska laga Flygande Jakob (ett fett avslut på en fet helg) eller Kyckling Korma (då jag iallafall kan äta lite efterätt med gott samvete). Tiden får utvisa, helt enkelt.

Precis innan avslut kom jag på att jag ju glömt meddela den kanske viktigaste nyheten av dem alla: JAG FICK PRAKTIKPLATSEN I LUND, vilket innebär att jag kommer att befinna mig på hemmaplan i princip hela november. Booyaah! :D

Nej, nu dags för middag vad det än blir. Tjingeling!


Ungefär såhär såg det ut när jag och Viktor var ute och gick, minus regn då.


Kommentarer
Postat av: Viktor

Tre shout-outs i ett inlägg! Jag är imponerad och djupt tacksam. Vg Betapet kräver jag en revansch inom den närmaste tiden. (Jag för övrigt tillägga att jag kickade denna bloggist rumpa i vetgirig ;) )

2008-10-05 @ 17:54:40
Postat av: Tomas

Grattis till praktikplatsen som sagt!

Det luktar eskimåååå!

2008-10-06 @ 17:59:52
Postat av: elise nilsson

yay! luuuund is the shiiit<3

Postat av: Suffe

Men Elise, har du hittat hit?! Vad roligt! :D Vi får dra ihop en girls night out när jag kommer hem (vi som är hemma då vill säga :P) Kram!

2008-10-06 @ 21:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback