Fredagsresumé och FRA Home Edition

Davs!
Tänkte nu summera fredagen såhär tisdag kväll när helgen ännu känns sådär oförskämt långt borta och minnena från föregående helg börjar suddas ut och ersättas med afasiologikunskaper...I wish.

När jag väl började med bränningen av skivor i torsdags kväll (jag jobbar bäst under stress press), tänkte jag mig en sisådär 5-6 skivor ungefär, vilket kändes som en OK siffra med tanke på att Malin också skulle ta med sig sitt fulla CD-case. Jag hade varit duktig nog att ordna alla musik i mappar enligt alfabetet för att snabbt komma åt rätt låt och bränningsproceduren flöt på utan större problem. När jag var klar hade jag 14 (!) fulla skivor, och när klockan var läggdags hade jag dessutom lyckats skriva en låtförteckning för dem alla. Score.

På fredagen var jag grymt nervös, men sjukt peppad. Jag hade, kvällen till ära, en alldeles egen hårstylist (tack Lotta!) som fixade värsta fräna inbakade flätorna så att det såg ut som om jag hade låååångt hår (we like!) och förfest hos TinaLinaPelle kan inte annat än bli roligt liksom. Extra roligt att Malin också kom så vi hann bli lite fnittriga och ihoppratade innan det var dags att gå till NH strax efter nio på kvällen.

Väl på NH fräschade jag upp lite ljudbordskunskaper innan det var dags att köra igång. Uppslutningen var först lite gles på dansgolvet, och det blev inte bättre av att ljuset plötsligt lade av helt. När väl det problemet var ur världen, började folk komma och skaka loss till den ofantligt grymma musiken. Om jag får säga det själv, alltså. Det var galet roligt, tack tack tack alla underbara vänner som kom och dansade/peppade/pussades (Jo-Hanna! ;P) - det var en kväll jag sent ska glömma. Kvällens höjdpunkt torde vara hårdrockarkillen med värsta hockeyfrillan som efter en evighets bläddrande bland låtarna önskade Maria med Blondie varpå Malin föreslog Hockeyfrilla direkt efter till hans ära. Vi hann inte mer än nicka i samförstånd innan Lotta, Tomas och Viktor rusade fram och frågade om vi sett hockeyfrillekillen och krävde att vi skulle spela just den låten. Aaah, eufori.

Kvällens enda orosmoln var dock att teknikens blunder återigen gjorde sig påmind i form av att den vänstra CD-spelaren plötsligt pajade så att vi fick köra låt- och CD-byten manuellt på den enda kvarstående fungerande högra CD-spelaren à la Mellanstadiedisco. Men då någon (som vi kan kalla en Anonym Välgörare då jag dessvärre inte kommer ihåg hans namn eller om jag ens hört det överhuvudtaget) plötsligt fick liv i vänster spelare blev lyckan som följde total och folk måste undrat vad jag och Malin höll på med då vi plötsligt skrek och hoppade runt och kramade varandra mitt i en låt. Sedan körde vi hårt ända tills jag i förbifarten slog en blick på mobilen och konstaterade att klockan hunnit bli 01:59 och att det var dags för tjejen som väntat hela kvällen på Fuck Her Gently att få lön för mödan samt för Jo-Hanna och Magda att få dansa till Acceptable in the 80's innan kvällen (tyvärr) var slut. Shit alltså. Det var bland det roligaste jag gjort, det här kommer jag leva på länge. Eller iallafall tills nästa gång, för en sådan kommer så be prepared!

Dagens (dvs. tisdagens) roligaste incident var för övrigt när Tomas fiskade upp sin mobil ur fickan och kunde konstatera att han råkat komma åt en knapp så att ljudinspelaren gått igång och fått med över 40 ocensurerade minuter av vår tisdagkvällsdialog. Jag tvingade honom att ha kvar det, just in case liksom.

Nej, nu är det hög tid för Stieg att få lite uppmärksamhet innan John Blund tar vid. Det finns många män i mitt liv just nu med andra ord. Have it so good. På återseende!


Umeås hetaste DJ:s, eller nöjesprofiler som vi numera föredrar att kalla oss.

Kommentarer
Postat av: elise

visst blir man hög av det?!?

Postat av: Suffe

JAA! :D Håller du också på med sånt? Vad kul! :) Jag kommer snart hem, då måste vi ses allihopa och käka och prata skit :P Kramis!

2008-10-23 @ 17:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback