Stackars stollen stinker starkt.

Jaha, så var vi där igen. Alla Hjärtans Dag. Jag tänker börja med att önska alla som eventuellt läser denna blogg en trevlig torsdag och inget annat. Nothing fancy-pansy and nothing special. Jag har alltid haft svårt för just denna dag, även på den tiden då jag inte hade någon Tomas. Nu har jag det, men vi kom överens om att skicka ett SMS eller ringa som mest idag, vilket vi gör varje dag så denna dag bjöd inte på något speciellt romantiskt för min del. Jag som är en sucker för vardagsromantik hör till den skara som menar att det inte ska behöva någon särskild dag en gång om året för att man ska visa uppskattning eller kärlek gentemot sina nära och kära. It's the little things that count, kliché men sant. Så skicka inga kärleksförklaringar eller blommogram idag, gör det imorgon istället när hypen har lagt sig. Tycker jag, iallafall. Nåväl.

Då datorlabbet gjort myteri och vägrar tillåta fler än tre i taget att logga in på datorerna, kunde vi till Fredriks stora bestörtning och vår stora glädje inte genomföra laborationen som var tänkt att påbörjas idag. Dock fixade Fredrik biffen genom att lägga ut uppgifterna och ljudfilerna på PingPong istället, så vi kan börja jobba på labben idag iallafall. Yey. Jag skummade igenom de två uppgifterna och läste om rapporten vi ska skriva på våra fynd i uppgifterna och tänkte att det här fixar jag, det verkade inte så komplicerat ändå. Tills jag insåg att dessa tre moment alla ingick i en enda laboration, nämligen den första av ett obestämt antal labbar som skall avklaras under kursens gång innan redovisningen. Suck. Första uppgiften (i labb 1) gick ut på att i olika meningar mäta durationen i millisekunder på första vokalen efter en klusil och/eller kluster. Låter kanske inte så party, men exempelmeningarna var ganska underbara så här kommer en liten exempel-potpurri:

* Katten kapar Gittans kex.                                          * Babben badar Bibbis bäcken.
* Tage tog Tykos tåg.                                                   * Skulle Skorven skapa skor.
* Stackars stollen stinker starkt.                                 * Sparade sparven spindeln.

Rena poesin, alltså.
I övrigt har det varit en ganska bra dag idag, det måste medges. Jag var duktig och steg upp vid halv nio eftersom jag tänkt hinna ner på stan innan skolan klockan 13. Då skolan uteblev begav jag mig iallafall fast besluten att inte köpa något eller ens titta åt ett reafönster. Uträttade mina ärenden i lugn och ro men föll för frestelsen att köpa 2 par leggings på H&M, ett par orangea (mitt favoritord i svenskan) samt ett par blåklintsblå för 30 kr a pop som jag helt enkelt inte kunde motstå.
När jag sedan råkade se att VeroModa stänger hela butiken om endast tre dagar på grund av ombyggnad och i princip ger bort kläder, var jag ju tvungen att ta mig en titt på sortimentet. När jag kom ut därifrån hade jag med mig en söt svart klänning med ränder på nederkanten i limegrönt, rosa, blålila och vitt som man dessutom kan vända ut och in och vips! så är klänningen helfärgat svart istället. Jag tycker det räknas som två klänningar i en för 79 kr, vilket känns bra. Den framhäver vissa mjukdelar mer än andra, men är det kalas så är det...vilket kanske lät lite slampigt, men iallafall. 
Jag hittade också ett par skitcoola liksom silvriga shorts som satt ganska bra, lätt värda en femtilapp. När jag sen bytte ett halsband på Glitter som jag fick av Challis i julklapp men som gick sönder till ett om möjligt ännu snyggare halsband och dessutom fick 35 kr kontant emellan som jag spenderade på en lilablå kuvertväska (jag har letat efter en sån jättelänge! Kuvertväska alltså, inte nödvändigtvis en blå sådan. Färgen var bara bonus) så var lyckan total. Guilty pleasures, säger jag bara. Jag kan inte hjälpa det, jag är blott mänsklig (även om det är svårt att tro, jag vet).

Ursäkta att den här bloggen handlar om ingenting och dessutom lite om kläder och shopping (vilket i princip är samma sak som ingenting), men när Tomas inte är hemma och kan agera filter åt allt jag har att förmedla innan valda (läs: eventuellt intressanta) delar hamnar i bloggen, så blir det såhär. Ocensurerad output typ. Nu ska jag ta det lite lugnt och lyssna vidare på soul- och motownklassikerna jag laddade hem häromdagen. Jag hade glömt hur mycket jag älskar sån musik, den gör mig så glad. Och det är tur att Tomas inte är här och kan tröttna på Gravity, för den spelas minst tre gånger varje dag. :P

Snart dags för StepMuskel på IKSU, sen blir det Criminal Minds och Elake Kocken med Jo-Hanna = bra skit. Undrar hur många som faktiskt orkade läsa hela inlägget, det är knappt att jag gör det själv.

På gænsyn allesammen!

ARGH!! Nu funkar inte Windows Media Player?! Allt annat ljud funkar, men inte när man spelar upp det i just det programmet, inte ens efter en omstart av datorn. Bajsrumpa. Jag som inte kan/gillar iTunes! Bajs, bajs, bajs. Nu måste jag kompensera med en bild, annars blir jag på dåligt humör. På riktigt.




Get Fuzzy är bäst.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag måste erkänna att jag läste hela inlägget... igen... Har man inget bättre för sig en Alla hjärtans dag som den här så... Men jag har faktiskt fått ett Alla hjärtans dag-kort! Dock ett virtuellt sådant, men likväl ett kort. Det var underbart gulligt, även om jag som du inte tycker att det borde finnas en dag för särskild omtanke. Men har man ingen romantik i vardagen så får man utnyttja herr Valentins namnsdag.

Såg förresten en rolig titel på en artikel för några dagar sen, jag gissade att du skulle gilla den också: "Kusken jagades av banan". Tycker du inte den är rolig? I så fall, vem är du och vad har du gjort av Sófia?

Kram!

2008-02-14 @ 19:38:12
Postat av: Elín

Jag läste också hela :) Dina exempelmeningar var underbara, fick mig att tänka på främmande ord eller vad det hette... Och på tal om "the poo-poo says..." så försökte jag förklara det för Sumit, men det gick inte så bra... hihi..

Jag håller med om din valentines day-filosofi, och vem är inte en sucker för vardagsromantik liksom... Men efter förslag från honom så
firade jag och min indiske vän lite i söndags eftersom jag jobbar kväll idag och han är i Sveriges kungliga hufvudstad. Vi var ute och beställde massvis med mat och åt näästan hälften :P Pratade med honom i telefon nyss och då hade han glömt att det var valentines idag, haha. Han hade tydligen kollat upp möjligheten att skicka sånt blomsterbud till imorgon (det var då han trodde att det var alla hjärtans dag :P), men det var tydligen för sent. Lika bra det haha... På tal om det så hade han pratat med sin pappa och sagt att vi skulle ut på restaurang och fira alla hjärtans dag. Hans pappa bara: "Vadå, äter man något särskilt på alla hjärtans dag?". Hahaha...

Sen så fick jag en godislåda av pappa och Lena med posten! Ahlgrens bilar och ett kexchoklad :D

Hoppas allt är kjempegreit och så hörs vi snart!
Pøss å klem!

Postat av: Suffe

María: Det är trevligt att veta att man har EN (två om man räknar med Elin men vi vet ju inte om det var en one time event att hon läste hela :P) trogen läsare iallafall ;)
Jag måste erkänna en sak: Jag älskar också att få Alla Fjärtans Dag-kort, men jag gillar inte att skicka dem :P Vågar man fråga vem det var ifrån eller ska vi ta ett litet girltalk i påsk? :) Denna dagen är iallafall helt OK...om inte annat så för de som råkar heta Valentin i Sverige (alla tre eller hur många dom nu är) ;)
Haha, så kung rubrik! Det var det roligaste jag hört på flera dagar faktiskt :D Ska berätta den för Tomas
om han inte hinner läsa den här först vill säga. Det är hans typ av humor. Hans familj kan det där med ordvitsar, jag är blott en amatör i deras sällskap :)
Åååh, det är när man får sådana kommentarer som man önskar att man kunde träffa er lite oftare! Dock är det inte så långt kvar till påsken, den är ju ovanligt tidig i år. Då du! :D Ha det super så hörs vi snart igen...och det är ett löfte, inte ett hot. :P Kram!

Elín: Åååh...främmande ord...!! Det var ju helt underbart! Undrar om man kan ladda hem det...one can only hope. :) Haha, jag försökte förklara för Tomas också men det lät ju inte roligt och jag kom inte ihåg alla detaljer. PLUS att jag glömde ordet han hela tiden pratade om, DISPLACEMENT var det va? Ve mig som inte kommer ihåg, det var ju det enda han sa förutom "poo" :D
Haha, "min indiske vän" lät väldigt rumsrent :) Jag ser dig framför mig tätt följd av en dvärg i turban och prick i pannan (det där var INTE politiskt korrekt, jag vet. Men detta är min blogg så jag skriver vad jag vill :P) Mysigt lät det iallafall :) Jag vill ju träffa honom!! Kan ni inte komma upp hit? Vi kan klappa isbjörnarna och mata renarna eller nåt. Haha, vad söt hans pappa är...vad skulle man kunna ha för specialité då? Kalops? :D
Åååh, godis på posten är bäst. Ungefär som när jag fick jättemycket godis från Malaco Truly eller vad det heter och var helt säker på att det var du som anmält mig till nåt varuprov eller nåt. Jag vet FORTFARANDE inte vem som låg bakom, men gott var det iallafall :)
Allt bra här, hoppas du har det fint du med i Ibsens Förlovade Land!
Puss och kram!

2008-02-14 @ 23:40:14
Postat av: Tomas

Jag orkade minsann också! Däremot fnissade jag lite för mig själv när jag läste om alla kläder du köpt... ;) Extra komiskt blir det med tanke på att du faktiskt redan hade hunnit berätta om alla inköp för mig, och ändå så hävdar du att jag får agera slaskfilter... nåja. :)

För övrigt är "kusken jagades av banan" en blivande klassiker, hur bra som helst! :)

2008-02-15 @ 18:02:55
Postat av: Suffe

Jaa...du vet hur det är när jag hittar nåt snyggt, jag har inga hämningar ;) Och det var ju faktiskt rea...
Jag tänkte inte ens på det, men du har faktiskt rätt...jag kanske har överskattat din filterförmåga, för jag skriver ju ändå en massa strunt i bloggen allt som oftast trots att jag redan berättat det för dig. Attans, då har jag inget att skylla på då med andra ord... :P
Haha, visst är den? Jag ser det framför mig... :D

2008-02-17 @ 17:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback