I brist på annat...

...kan man ju alltid fylla i en sån där frågesak. Har dock en känsla av att jag redan fyllt i den en gång på denna blogg...men skitsamma.

* Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa:
Ska räkna...2 hemnycklar (en i Skåne och en i Umeå) samt 3 (!) gamla skåpnycklar från gymnasiet, varav en antagligen går till Elíns före detta skåp och de andra två till mina två skåp. That's right, jag snodde ett extra till gympakläder och annan förvaring. Moah!
* Vilken svordom använder du mest: Fan, jävla...och diverse andra adjektiv som "sjukt", "galet" osv. Jag svär alldeles för mycket. Säger Tomas.
* Äger du en iPod: Nej, men jag vill ha en. Grön helst.
* Vilken tid är din väckarklocka inställd på: Idag var det 8.15 för att hinna till skolan, annars brukar det vara 10 som sen blir 10.30 som blir 11.00 som blir 11.30 och sen brukar jag tycka att det är jobbigare att ställa om klockan fler gånger än att faktiskt gå upp.
* Hur många resväskor äger du: En STOR röd med hjul, den har inte varit med om mycket men ser ganska misshandlad ut.
* Använder du flip-flop?s även när det är kallt ute: Vad är det för fråga?! NEJ, för böveln!
* Var köper du dina matvaror ifrån: Idag var det ICA Ålidhem, men jag är lite ond på dem för deras höga priser så det blir ICA Maxi om det ska storhandlas, men då tror man att det är billigt och laddar vagnen så det blir skitans dyrt ändå. Ack.
* Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Jag vill alltid vara med på bild. Kvantitet går före kvalitet!
* Har några av dina vänner barn: Mjaee...nej, inte direkt. Vad jag vet iallafall?!
* Har någon någonsin kallat dig lat: Möjligtvis jag själv eller Tomas nån gång när jag sovit extra länge.
* Vilken CD ligger i din CDspelare just nu: No Doubts album The Singles 1992 - 2003. På datorn är det Beatles som belyssnas, Help! närmare bestämt.
* Föredrar du vanlig eller chokladmjölk: Vanlig oftast. Fast chokladmjölk är egentligen godare.
* Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan:  Det har bara hunnit gå en dag så nej...såvida Jo-Hannas planerade ICA-besök inte var en hemlis. Fast det tror jag inte.
* När var senast någon stötte på dig: Hm. Jag vet faktiskt inte, så längesen var det. Tragiskt egentligen. Fast Tomas brukar ju visa vissa tecken på uppskattning, räknas det?
* Vad åt du till middag: Jag åt spaghetti med köttfärssås-rester samt Mung- och AlfaAlfabönor med olivolja och flingsalt. Inte tillsammans dock.
* Använder du huvtröjor: Ja, ganska ofta faktiskt.
* Kan du vissla:  Javisst kan jag det.
* Har du någonsin deltagit i en demonstration: Nej. Jag har tänkt, men det har inte blivit. Förlåt mig, Viktor.
* Vem var den sista som ringde dig: Tomas, men jag hade föreläsning och hörde inte så sen ringde jag upp.
* Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Berg-och-dalbanan. Och spöktåget, om det finns.
* Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Det finns det säkert nån som gör...
* Vilket riktnummer befinner du dig i: 090. I Skåne: 040.
* Tittade du på tecknat när du var liten: Behöver man fråga sånt?! Att vara liten = att titta på tecknat. Det gör jag i och för sig fortfarande, trots att jag inte är liten längre.
* Hur många syskon har du: 3 "små" varav två är längre än jag. Livet är orättvist. Lucky enough, I got the brains.
* Är du blyg inför det motsatta könet: Det skulle jag nog inte påstå.
* Äger du några band t-shirts: Ja, tre faktiskt. Franz Ferdinand, Timbuktu (om han räknas som ett band) samt I'm From Barcelona.
* När flög du senast: Det måste ha varit när jag flög upp hit till Umeå dagen före nyår.
* Hur många stolar står kring ditt köksbord:  Fem stycken. Jag vill bara ha fyra egentligen, men den femte får inte plats i förrådet...
* Läser du för skojs skull: Ja, när jag orkar.
* Pratar du några andra språk: Engelska, franska, lite spanska samt skånska (som är ett eget språk om man bor i Umeå), danska och lite "norrländska" (som jag hört liknar Skelleftemål).
* Diskar du din egen disk: Ja, jag är så illa tvungen nu när Tomas är på praktik.
* Har du gråtit offentligt: Det har hänt.
* Har du en stationär dator eller en laptop: En stationär.
* Försöker du alltid lära dig nya saker: Ja, det blir lite svårt att utbilda sig annars tror jag.
* Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Det vill jag men jag tänker inte gå in på detaljer. Åh vad spännande och lite ekivokt det där lät.
* Tycker du att killen borde bjuda på första dejten:  Nej, var och en betalar för sig men om killen propsar så är inte jag den som är den.
* Kan du kasta macka: Japp, fast det blir inte många studsar.
* Har du någonsin varit på Jamaica: No, man.
* Vad har du med dig in på bion: Something to nibble on, det är ett måste. Helst godis (i PLASTpåse) eller Pringles, men Mazariner är också gott (remember Les Temps du Loupe, Elín? :D). Annars någon att trakassera genom att viska kommentarer till under filmens gång. Och biljetten kan ju vara bra att ha, om man så vill.
* Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Hmm...det var längesen men jag vill minnas att det var danska eller litterär gestaltning? Allt utom matte var egentligen ganska kul.
* Gillar du att flyga flygplan: Då jag inte innehar flygcertifikat, kan jag dessvärre inte besvara frågan.
* Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner: Humor. Det går inte annars, så är det bara. Sen får killen gärna vara behaglig att vila ögonen på, det gör ingenting det heller.
* Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Den här frågan var väldigt konstig. Om jag attraheras av någon, måste ju den personen vara attraktiv, annars hade jag inte blivit attraherad in the first place. Dumfråga.
* När sov du senast på golvet: Hm. Det var nog när jag var hos Tomas senast innan de hade tagit in Jennys gamla säng i hans rum, för numera har jag en "egen" säng i Piteå :)
* Vilken är din favoritdrink: White Russian är väldigt god, annars är Piggelindrinken ingen letdown den heller.
* Gillar du din boende situation: Jag svarar som jag tror att jag gjorde förra gången jag svarade på denna frågan: Jag visste inte att jag hade en situation boende hos mig. Min boendesituation är jag däremot ganska nöjd med.
* Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: Minst 6, gärna mer men inte för mycket för då blir jag tröttare än om jag sover för lite.
* Äter du frukost dagligen: Ja, oftast på morgonen förvånande nog.
* Är dina dagar fullbokade och stressiga:  Vissa mer än andra, men för tillfället är det ganska lugnt måste jag säga. Lugnet före stormen, månne?
* Vilken är din favoritfrukt: Vindruvor och kiwi är gott, men jag gillar nästan all frukt något fruktansvärt (pun indended).
* Hur gammal blir du nästa födelsedag: 22 år gammal. Eller ung, beroende på hur man vill se på saken.
* Tror du på liv på andra planeter: Jag vet inte. Men det verkar konstigt att det bara skulle finnas liv på en planet när det finns så många?
* Tror du att Gud är man eller kvinna: Jag vet inte, spelar det någon roll egentligen?
* Hur valde dina föräldrar ditt namn: Min mamma hade en favoritdocka när hon var liten som hette Sofia, så då blev det det. Egentligen skulle jag kallats Anna-Sofia, men nu heter jag Anna och Magdalena i andranamn istället, enerverande nog. Anna-Sofia är tufft. Hade pappa fått en syl i vädret hade det dock blivit Ludmilla. Jag hyser stor tacksamhet gentemot min dominanta moder.
* Gillar du senap: Ja, ibland. Och jag säger som Kramer, det ska vara äkta Dijonsenap!
* Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Det skulle jag om jag fick chansen.
* Sover du på sida, mage eller rygg: Oftast mage tror jag, annars skulle jag inte lyckas dreggla ner kudden så mycket som jag gör...
* Tycker du om att krama folk: Folk och folk...trevliga människor förtjänar trevliga kramar, helt enkelt.
* Skulle du säga att du är trendig: Nej, förmodligen inte. Men om trendig innebär att man måste vara en EbbavonSydowSofieFahrman-kopia är jag inte speciellt bitter över det heller.
* Äger du en digitalkamera: Nej, men jag skulle vilja...
* Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: Chewbacca, han är så söt och låter roligt. Nej, jag har inte sett filmerna. Än en gång: Förlåt mig, Viktor.
* Tycker du att du är attraktiv: Ibland, ibland inte. Det beror på hud-, hår- och klädstatus. Samt ljuset. Om jag blundar är jag skitsnygg, höhö.
* Vad är du allergisk mot: Dåliga frågeformulär, annars inget vad jag vet/hoppas.
* Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Ibland. Men jag kan inte bli vegetarian, jag har inte den självdisciplin som krävs.
* Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Maximilian tror jag bestämt att det var.


Och så avslutar vi med en random bild för att piffa upp inlägget:

image43

Jan Stenmark är min idol.

Kommentarer
Postat av: ylva

ärligt: hur länge har du gått och väntat på att få använda ordet ekivokt? :P Nu ska ja för övrigt lyssna på Yazoo - Only You, och försöka få lite mer livslust så att jag kan fortsätta planera lektioner. puss o hej

Postat av: Elín

Alltså varje gång någon ens nämner något av orden "bio", "franska" eller nästan till och med "film" tänker jag på vår underbara fredagseftermiddag! Underbart! Och på tal om det där med tatueringar så råkade jag skaka hand med Sumit på att vi ska tatuera oss när vi åker till Skåne :S Haha, vi får väl se hur det blir med den saken...

2008-02-11 @ 20:34:21
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Tomas

Haha, vissa av frågorna i det där formuläret är så skamligt dåligt formulerade att man nästan skäms. "Vem var den sista som ringde dig" t.ex... stackare, aldrig mer någon som kommer ringa!

Och varför säger du bara förlåt till Viktor? Jag lider ju också..!!! :)

2008-02-11 @ 20:55:14
Postat av: Suffe

Ylva: Jag väntar ALLTID på en anledning att antingen leda in samtalsämnet på bajs eller att få använda ordet "ekivokt" så många gånger som det bara är möjligt. Det mest optimala hade då varit att använda "bajs" och "ekivokt" i samma mening...fast det skulle kanske kunna misstolkas. :D Den låten är underbar, jag försöker verkligen att inte lyssna sönder den men det är svårt. Tomas däremot, är nog hjärtligt trött på den vid det här laget. Jag ska lätt spela den på mitt/vårt bröllop, tillsammans med Lean on Me och Turtlesthemet. :P Lycka till på praktiken! Puss och kram!

Elín: Den blir svårslagen, den eftermiddagen...det kan mycket väl ha varit en av de roligaste dagarna i mitt liv...den har en given plats på Topp-10 iallafall! :D Uh oh, hur ska du kunna slingra dig ur det där?! Du får tatuera Jag Hjärtar Skåne eller Skåne In Maj Hart Får Evvår eller nåt sånt. Eller ska han bestämma motiv? ;) Jag är fortfarande lite putt över det faktum att vi går om varandra med EN VECKA, men det är ju inte så mycket att göra åt. Bättre planering nästa gång, helt enkelt. :P Ha det greit så hörs vi snart hoppas jag :) Puss!

Tomas: Ja, jag vet...jag skulle vilja träffa den som konstruerade frågorna och ge honom en rejäl läxa...i svensk grammatik :P
Ja, jag vet att du lider...and I feel your pain. Vi får helt enkelt ha Star Wars-maraton någon kväll, men prepare for ironiska kommentarer om allt och alla från min sida...Viktor får inte vara med, han skulle bli alltför sårad är jag rädd :P
Nu borde jag komma igång med den där läsningen jag pratade om, men promenaden nyss var underbar även om inte du var med!
Puss!

2008-02-12 @ 13:02:12
Postat av: Viktor

Två shout-outs, you just made my day ;)

1) Din Star Wars koll (eller lack there of) är pinsam men Chewbacca är ändå ett bra val. Sen blir jag faktiskt ledsen om jag inte blir inbjuden till Star Wars maraton :( Men mest synd är det ju ändå om Tomas, ty han måste ju leva med dig...

2) Det där med demonstrationen får vi ta och fixa på Första Maj ;p

2008-02-13 @ 20:38:32
Postat av: Suffe

Viktor: Jag trodde vår underbara eftermiddag tillsammans gjorde din dag? ;)
1) KLART du får komma, men jag är rädd att du kommer att betvivla ditt val att bli kompis med mig, ty jag kommer att ha synpunkter om allt och alla och kommentera saker som ser roliga/fula ut hela tiden :P Men för din och Tomas skull, ska jag försöka vara tyst och bara njuta(?). :D

2) Jaaa...det kanske vore något. Men det är alltid så jämrans tidigt, kan man inte komma lite senare? Eller på fikat efteråt. Jag KRÄVER fika efteråt, antaingen jag är med under själva demon eller ej. :P

2008-02-13 @ 22:30:44
Postat av: Viktor

Faktiskt, den var trevlig den med :)

När Sassa och jag skulle introducera Pernilla för Star Wars så somnade hon... illa... :p

2008-02-14 @ 12:28:54
Postat av: Suffe

It sure was :)
Haha, jag somnar väldigt sällan till film...jag pratar sönder dem istället. :D

2008-02-14 @ 13:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback