Egentligen är jag skittrött...

...men nu är det bara tio minuter kvar på denna dag den 26 februari och då måste jag passa på att göra alla uppmärksamma på det faktum att det idag är exakt 350 år sedan Freden i Roskilde, dvs. då Skåne blev svenskt.
Det är lite häftigt att tänka att Skåne egentligen varit danskt längre än svenskt, även om försvenskningen väl får anses vara relativt vällyckad. Nåväl.

Denna dag till trots har jag blivit smyghånad av en stockholmare pga. min dialekt. En ful kille kom fram till oss på lunchen och frågade på stockholmska (så vi antar att han kommer från 08-området) om vi visste var mikrovågsugnarna fanns. Jag beskrev var han kunde hitta dem, varpå han ler lite åt (med betoning på åt) mig och får fram ett "tack" innan han och tjejen han hade i släptåg försvann bort. Jag skulle sagt fel väg.

Nu är det hög tid att uppsöka sängen!
Taah!


Kommentarer
Postat av: Tomas

Tänk om den där isen hade brustit! Då hade jag förstått dig ännu sämre än vad jag gör idag, din drul! :)

2008-02-27 @ 23:04:20
Postat av: Suffe

Äääh, tyst påg! :D

2008-02-28 @ 00:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback