All Hearts Day...

"Grattis på Alla Hjärtans Dag" måste vara Worst. Translation. Ever. Men, men.
Jag har faktiskt varit supergullig idag, om jag får säga det själv. Imorse skrev jag en kärleksfull lapp till Tomas (som var ledig och därmed låg och snarkade gott som en liten gris...), och när jag kom hem dammsugade jag lägenheten innan jag gjorde nudlar (försökte forma kryddessensen till ett hjärta, men det blev lite misslyckat) samt cappuccino med Marabou chokladsmak. Är jag inte den perfekta flickvännen, så  säg?! :)

Det har blivit dags. Efter ett och ett halvt år under samma tak tänker jag nu försöka ta steget att hänvisa till Tomas som min sambo. Det är lite klurigt med begreppet, eftersom man kan vara 40+ med sex barn och ändå vara sambo. Men pojkvän indikerar bara att vi är tillsammans, inte att vi är så seriösa att vi bor ihop. Finns det något mellanting, tro? "Pojkvän som jag bor med" låter inte så glamouröst, kanske.

Nu är det snart dags att hämta tvätten, sen blir det step up på IKSU kl 19-20, och därefter ska vi fira denna dag med hämtpizza från Ålidhem Centrum. Whooppie!

Tänkte svara på lite frågor som jag (givetvis) snott av Elín:

Vad heter du: Anna Sofia Magdalena Wahlgren

Var bor du: I Umeå.
Trivs du där: Jajjemen!

Brukar du läsa horoskop: Ja, när jag lyckas få tag på en Metro. Då kollar jag: 1. Elvis 2. Horoskopet (västerländska) 3. Horoskopet (österländska) 4. TV-tablån 5. Övriga nyheter

Har du körkort: Japp, ett datorkörkort och ett symaskinskörkort som gäller livet ut. Jaså, biiil...eh nej.
Favoritdjur:

Hästar och hundar. Samt katter.

Festar du mycket: Ehh...ibland? Denna terminen har det inte blivit så mycket rajtan tajtan, men I plan to change that!
Sprit, cider, vin eller öl: Jag rangordnar också: Cider, öl (Corona med lime i), Vin (nåt sötsliskigt...) och sprit.

Brukar du bli för full: Det har väl hänt...men "brukar" brukar jag inte.
Antal kuddar i sängen: Två om man räknar Tomas kudde också.

Äger du ett busskort: Svar positivt. Ett 10-kort med ungefär 2-3 stämplingar kvar.
Vad åt du till frukost: AllBran Yoghurty med Verum hälsofil (blåbär/björnbär), 1 st Actimel, apelsinjuice och kaffe med fruktos och mjölk.

Har du haft sex idag: Vad är DET för fråga?! Nej, för böveln!
Nästa mål i ditt liv: Att klara psyktentan den 2/3.

Hur svarar du i mobilen: "Hej XX!" eller "Hej det är Sofia!"
Antal timmar sömn inatt: Inte mycket. Tomas snarkade, jag somnade sent och sov dåligt eftersom jag tagit en "powernap" på över en timme igårkväll.

Sov du ensam: Nej, jag och Tomas sov samtidigt skulle jag tro.
Din hobby: Samla på mig onödig stilarkunskap, spela spel, se TV/film, umgås med Tomas/kompisar samt äta mycket och gott (läs:onyttigt).

Vad är det för veckodag?: Onsdag.
Vad åt du senast:Nudlar.
Vem fick du sms av senast:
En tjej som SMSat fel och sa att hon inte kunde komma på träningen ikväll eftersom hon var sjuk, samt inte heller i helgen eftersom hon skulle till Malå då. Hon skulle dock ladda batterierna till nästa vecka. (Nej, jag skojar inte!!)

Vem ringde dig senast: Min söte pappa.

Godaste ölen du druckit: Corona med lime.
 Vilka hårfärger har du haft: Kritvitt (as a toddler), blont, rött (efter en misslyckad toning i 8an) samt mörkblont (=nu).

Vad såg du senast på TV: Imorse då jag kollade på M*A*S*H* till frukosten.

Vad läser du för bok just nu: Children's Thinking av D. Bjorkluind. En MYCKET intressant bok. Breath taking, really.

Längd: Det står 160 cm på mitt pass, vilket dock är avrundat uppåt.
Skostorlek: 38-39 usually.
 Hårfärg: Se ovan.

Är du kär i någon: Nej, absolut inte! Eller kanske. Gissa vem! :)

Vad gör du om ett år: Jag gråter mig till sömns av saknad efter Elin, annars pluggar jag väl förhoppningsvis fortfarande till logoped här uppe och bor med min sambo. (se, jag försöker!)

Önskar du att du bodde någon annanstans: En koja i Amazonas regnskog hade inte varit helt fel, men annars: nej.
Dricker du: Dricka bör man, annars dör man. Dricka bör man, ändå dör man.

Vilken parfym använder du: Den dära Puma-parfymen med rosa flaska som jag fick av Tomas i julklapp förra året. Den luktar mums :)

Det var allt. Har även fått veta att Johanna Sällström avlidit, vilket jag tycker är väldigt sorgligt. Uppriktigt sagt blev jag chockad; jag har aldrig tagit dödsbud speciellt bra, men det är extra hemskt när det är en så ung människa det handlar om. Hoppas du får den frid du inte fann på jorden, Johanna.

Sist kommer det ett litet hjärta till alla som betyder något för mig och alla jag tycker om, varsågoda!



Over and Out!



















 


Kommentarer
Postat av: Tompa

Åh, så du är helt ärlig och outar dig offentligt med att erkänna att 1,60 är en avrundning uppåt? Det trodde jag inte dig. Jag trodde det var en av dina käpphästar :)

Nåja, det säger egentligen bara hur bäst du är. Och ditt nudelhjärta var jättesött. Puss på dig!

2007-02-17 @ 12:03:15
Postat av: Eliooon

Tack så hjärtligt för de stöttande orden! Jag ringer säkert i förtvivlan om det inte går bra... Haha... Och YEY, hoppas vi ses snart :D

Postat av: Eliooon

Oh hurra, vad roligt! Alltså, om jag inte hade haft andra planer hade jag GIVETVIS kommit och gjort din tenta... Du vet väl att jag alltid ställer upp! Hehe... Have it so good och, SEE YOU SOON :D Kraam!

2007-02-20 @ 15:48:34
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Tomas

Rumpor ja, självklart, visst är jag intresserad! Visst kommer du föreläsningen om Gluteus Maximus på fredag? En heldag späckat med vältränade rumpor, som nästa vecka följs upp av en föreläsning av Jakob Eklund, rumphakans fader, där han pratar om hur babianen skyddar sig från apörnsattacker genom att deras rumpor ser så äckliga ut. Väldigt intressant, faktiskt!

2007-02-20 @ 16:47:34
URL: http://pluppfisk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback