New Radicals - You Get What You Give

...är en grymt skön låt, jag blir på gott humör såfort jag hör den!

Umeå är härligt, skönt att vara tillbaka faktiskt. Förutom att familj, vänner och kissekatter är långt borta. Dock är kissekatterna kissekatter bokstavligen, så det är skönt att slippa stänga dörren till alla sovrum av rädsla för en liten souvenirpöl på täcket.

SNÖN har kommit!! Precis lagom kallt dessutom, strax under 0-strecket. Igår var vi superduktiga och handlade på Maxi, tvättade och städade hela lägenheten. SÅ skönt. Jag har nu mer än en vecka att slå ihjäl innan terminsstart den 22/1, ganska skönt ändå. Då kan jag förbereda mig psykiskt och...sova. :)
Det är mycket välkomstaktiviteter, den 23e är det "trevliga aktiviteter" och fika, sen har vi sittning på lördagen den 27e, tema Glamour. Glitterstövlarna är givna :D

Ikväll blir det bio med Tomas och hans kusin Peter, The Departed skall betittas. Har egentligen inte råd, om det inte vore för alla julklapps-/födelsedagspengar hade jag varit luspank. Måste klippa mig innan skolan börjar också, annars tror dom kanske att jag alltid ser såhär knäpp ut...
Nytt IKSU-schema hämtat idag i receptionen, alltid en början. Pappa och mamma betalar mellanskillnaden mellan silver- och guldkort så att jag ska kunna gå på poweryoga. Verkar ganska nice, ska bli kul att testa.

Spelade Buzz igår med Tomas och Peter, det var verkligen SUPERkul! Första omgången vann jag, andra snodde Tomas alla mina poäng (jag ledde med över 1000 poäng efter bara några omgångar) så han vann. Peter kunde svaret på nästan alla frågor, men hade inte riktigt reaktionsförmågan som krävdes, så han förlorade båda omgångarna. Tyvärr. Min favoritkaraktär är Napoleon, han är groovy.
Nu ska jag spela Sonic the Hedgehog med Tomas, han fick det i julklapp av sin storebror. Jag är lite av en expert på området, spelade det en hel del på Fritidsgården när jag gick där i fyran. Prepare to be spanked...!!

En bild på Bobby Darin, han som sjunger Dream Lover i HotShots!. Den låten är underbar, ladda hem den!!



That's all y'all!
Over and Out!



Kommentarer
Postat av: Eliooon

Så bra att du har det bra då. Vi har det bra här också kan du tro. Trots regn och blåst. Så det så.

Postat av: Tomas

Anar jag lite bitterhet i Elins kommentar? ;)

Hörru, det passade sig visst att nämna att JAG snodde tusen poäng av dig i andra omgången, när det minsann var DU som snodde av MIG omgången innan. Dessutom var jag ju så ädel att jag snodde även av Peter, som dessutom hade minst poäng. Det var väl bussigt?

Och vänta nu... sade du att du var expert på Sonic? :P

Och The Departed var skitbra! Puss på're!

2007-01-14 @ 13:10:48
URL: http://pluppfisk.webblogg.se
Postat av: Eliooon

Bitterhet? Nej då, jag är inte bitter. Jag är mest ledsen för er skull, att ni går miste om allt här nere. Här är det kalas varje dag, i princip.

2007-01-14 @ 22:12:00
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Eliooon

Bra, då skyller jag på dig. Leka i snödrivor när du hade kunnat vara här och hjälpa mig plugga? Tss... Dåligt det. Det är ju helt och hållet ditt ansvar att se till att jag sköter mig. Men jag förstår att du har fullt upp med Tomas där hemma. Hur gick det med tipset jag gav dig om whiskey i vällingen? Lugnade han ner sig sen? :P

2007-01-15 @ 22:45:14
URL: http://eliooon.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback