Ich bin förkyld...

Uschiamej. Utgången i fredags gjorde nog sitt, skulle jag tro, för nu är jag dunderförkyld och snorar mest hela tiden. Suck. Dessutom tvingades jag vara tråkig och skriva en text om Stereotypes till Culture till idag  som vi skulle spela in i Språklabbet och prata i 4-5 minuter. Men tji balle fick vi, för Catryn var inte där idag och vi slutade efter Översättningen med Per-Arne och dessutom för tidigt så det blev typ två istället för tre. Naaajs. Jag, Helena, Björn och Joakim stannade kvar och pratade länge om det här med att vara tjej och kille och hur gärna man vill testa på att vara motsatt kön, om så bara för en dag. Och om jag fick välja att vara någon annan än den jag är, hade jag valt Scarlett Johansson. Hon är bara vacker OCH har kurvor OCH bor tillsammans med Josh Hartnett. Jag menar...?! :)



And now for something completely different, a little something I'd like to call "Dagens Ido"l respektive "Dagens Diss":
Dagens Idol är helt klart Michael Persbrandt som Gunvald Larsson i Beck-filmerna. Han är enda anledningen till att även den 56e filmen kommer vara bra, så är det bara.
Han är bara så cool. Gårdagens bästa Beck-replik: "Du är inte bara korkad, du är jävligt ful också!" Shit alltså.



Sen har vi ju, of course: Idol-Ville som nu inte ens behöver Idol-prefixet för att göra sig känd, då han har skivkontrakt och kommer ut med en ny singel om några veckor. Go Ville! Idoljuryn kan ta sig i brasan.

Så Dagens Diss, som också går till en karaktär i Beck, nämligen Alice Levander (eller Timander eller vad det nu var... ;)). grå, tråkig och ...maskulin? "Jag är kvinna och polis, därför måste jag vara stenhård och iskall när jag egentligen är kär i Gunvald (who blames her?!) och skakis då och då precis som alla andra"...och VAD var det där med badscenen i gårdagens film "Annonsmannen"?! Örk säger jag bara.

Såg TV4:s nya kriminalseriesatsning "Anna Pihl" ikväll innan Prison Break, den var faktiskt helt okej. Iben Hjelje är också en av världens vackraste kvinnor, måste jag säga...och danskarna är och förblir kungar på kriminalserier ever since "Rejsehold".

Väntar på att Tompa-Lompa ska komma hem från innebandyn, sen ska jag väl sova antar jag. Däckade på sängen i två timmar tidigare ikväll, men det får man när man är förkyld, har jag hört.
Imorgon är vi "lediga", vilket egentligen är kodord för Phonetics-plugg med Helena, Björn, Joakim, Lovisa och Sara inför provet på fredag. Jag valde grupp istället för individuellt, nån jäkla måtta får det vara!

That's All For Now.
Over and Out!
Best Wishes
//




Kommentarer
Postat av: Betsy

Jag går som i ett vakuum, har en egen bubbla. Jag hör inte, blicken är glansig och ofokuserad. Varje beröring känns tusen gånger starkare än för några dagar sedan. Huvudet känns sprängfyllt, jag varken kan eller orkar hålla tankarna isär. Jag går omkring och fryser och svettas om vartannat, går och svajar lite lätt på ostadiga ben. Jag spatserar omkring i min egen dimma, att cykla ska vi inte ens tala om. Snart svimmar jag nog!

Jaha, vad tror du, Zoleon? Har jag äntligen hittat den stora kärleken? The one and only? Är det så det ska kännas?

Det ska det kanske, men sån tur har man ju inte...

Jag är också förkyld! Jag var bara tvungen att berätta det för någon som förstod mig för tillfället... symptomen är kanske ganska lika, vad vet jag? =) Jag vet i alla fall vilket jag föredrar...

Host och kram!

2006-09-25 @ 23:13:52
Postat av: Eliooon

Åh, vilken bra bild på dig! Helt underbar!

Postat av: Eliooon

Tack för hjälpen igår, spana in inlägget dedikerat till dig idag ;)

2006-09-27 @ 11:18:01
URL: http://eliooon.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback