Let me introduce myself...

...för jag är numera känd som Sophia. Iallafall för Karyn på kulturen. Vi blev indelade i grupper som publicerades på overhead, men jag kunde inte hitta mig...förrän jag såg att jag stod som Sophia. Och varför inte? Lite smickrande, hon hade inte gjort om NÅGON annans namn i hela klassen! :)

Vokabulärprovet gick som jag trodde, har nu konkurrerat ut Björn detta provet genom att vara bäst i klassen, oh yeah. Inte för att skryta eller så... ;) Såg dock att det fanns en stackare som fick 14 rätt av 70 frågor. Det borde inte ens vara statistiskt möjligt om man ens chansar på varje fråga, han/hon måste brutit i förtid. Jag gissar att det var den där jobbiga etapp1-killen som klagade så mycket på studeranderepresentant-mötet...men "vad vet jag mitt gamla fnask", som min morfar brukar säga...

Idag har varit en lång men rolig dag. Vi pratade Presidental Elections idag på realian, vilket hade varit aptråkigt om vi inte haft Pat, hon är verkligen bäst.
Vi pratade om vilka requirements that have to be fulfilled in order to be elected, juridically that is. He/She must:
* Be over 35 ("Apparently you reach some kind of great wisdom when turning 35, or I don't know...")
* Be a national born citizen of the US (no immigrants, please...)
* Lived in the US for the last 14 years
Slut på juridiska krav, men det finns desto fler politiska krav, vilka ju förstås ändras med tiden, men just nu ser de ut såhär:
The president to-be must:
* Be a male (so far no woman's been elected)
* White
* Have a family, and, (this is VERY important) a representative pet. It cannot be just any pet, it must be charming and photogenique, preferably a dog but Clinton had cats so they work as well. "Bush has a dog who apparently saved him from choking on a pretzel or something, and that's the kind of dog you want!"
* A Real Man (e.g. Clint Eastwood) or at least look good on TV
* Middle-aged (40 or 50, since 35 is really too young in reality...) The exception was Reagan when he was re-elected in 1984 by the age of 73 and with beginning Alzheimers. But he had the media carizma, so who cares...?
* Be of good physical strength, which really is a matter of image. Bush is often seen cutting down trees on his ranch or showing off at the golf course, and Clinton used to take a morning jog every morning with the press. For about 30 metres, at least. You cannot consult shrinks or psychiatrists of any kind, since you must be 100% mentally stable.
* NOT be fat, but not too slim (then you might have an eating disorder = a big no-no) which means you have to be fairly slim.
* Have a deep forehead (remember Darwin = a sign of big brains) which is why your hair is normally combed back...which means that you must have hair. "Eisenhower may not have had hair, but he had won the WWII so nobody cared."
* Have experience in government, i.e. be an ex-governor e.g. Clinton or Bush. (Go Arnold?!)
* Have access to wealth, i.e. know the "right" people to fund your campaign.
* Have some sort of business or profession, many are lawyers. Many but not all, Ronald Reagan was a film star (Go Arnold x2?!)
* Be a Christian (at least for the last 10 years)

Ja, det var sannerligen underhållande. Det var också kulturen då vi delades in i grupper efter diskussionsämne (jag hade same-sex marriages) och det lät lite kul när vi skulle formera grupper:
"Does every group have someone with Abortions?"
"Can those Drinking and driving raise their hands?"
etc. etc. :)
Malin introducerade "din mamma"-leken, allt man säger följs av "som din mamma" eller nåt liknande. Kan också ersättas med "Ja, i ditt ansikte!" Det var ganska kul. :)
Väl hemma gjorde jag...ingenting. Läste typ fem sidor om USAs historia, sen somnade jag. Sen var det Anna Pihl, CSI (säsongsavslutning) och nu ska jag och Tompa kolla på Prison Break som vi har på datorn, för Tomas spelar innebandy till 22.00 så han missar det på trean.
Snart kommer jag hem, det ska bli SÅ kul! :D
Have it so good (Elin-rip-off)
Over and Out!

 
I give you...ett MURMELDJUR!


Kommentarer
Postat av: Tomas

Vilka n00bs ni är! "din mamma"-leken. Helt enkelt jättelamt. Alla med lite rutin vet att det är "i stjärten"-leken som gäller. Man ska alltså lägga till i stjärten efter allt som sägs, och extra roligt blir det förstås på biologilektioner och liknande. "Murmeldjuret äter mycket bär och gillar mossa..." osv osv.

För övrigt har jag uteslutat min lärarkarriär och ska istället bli president i USA. Ska bara jobba på rynkorna i pannan och skaffa mig ett husdjur (förslagsvis en velociraptor, en apörn eller en sköldpadda) så ska det nog fixa sig. Kanske får öva på mitt uttal gällande ordet "human" också.

För övrigt tycker jag du ska komma hit nu så vi kan se Prison Break, nu. Duuh.
Det gick grymt på innebandyn idag förresten, förlorade alla 3 matcher. Jippi!

Postat av: Eliooon

Vi pratade faktiskt om det för ett tag sen på psykologin när vi hade föreläsning om psychological disorders. Det var en presidentkanidat för ett par år sedan, minns inte vem, som var väldigt populär och som med största förmodan skulle ha vunnit valet om det inte visat sig att han, typ tio år tidigare, hade genomgått samtalsterapi under en kort tid. Så han blev naturligtvis "diskad" (eller hur man nu uttrycker det :P) från valet. Men det är ingen som kommer med invändningar när Dick Cheney sitter där med allvarliga hjärtproblem och kan dö vilken dag som helst...

On a totaly different matter: du måste säga till mig hur det gick med Lunds Nation-samtalet! Så jag kan ordna det annars... ;)

2006-10-24 @ 18:45:21
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Eliooon

Jag kom på en sak, det stod på Lunds Nations hemsida att för att få ett gästleg måste man visa upp studiebevis och leg, eller kopior av dessa. Så du hade kunnat fixa en kopia av dem och skicka till mig med posten imorgon, så får jag dem på fredag förhoppningsvis. Och kan gå dit och fixa det.

2006-10-24 @ 22:20:35
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Tomas

Du har varit borta i typ 10 blöta minuter och jag saknar dig redan...

2006-10-27 @ 15:56:14
Postat av: Tomas

Hej och hå! Har du haft det kul ikväll? :)

2006-10-29 @ 02:14:31
Postat av: Eliooon

Haha, ja, tur att jag inte stack till ÖGs... Nej Latin Lover har inte hört av sig, men om jag ska erkänna så svarade jag inte på smset. :P Haha, neeejdå jag kallar inte dig patetiskt... eller kanske lite, om du känner dig träffad av beskrivningen! Ha en trevlig resa så får vi höras vid snart!

2006-11-03 @ 14:45:36
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Eliooon

Oh, gissa vem jag fick sms av nyss? Jo just det, Latin Lover... Typ såhär: "Hej hej :) How was your test? I hope good... Are you girls going out tonight? Maybe we could preparty together say around six maybe? Please let me know ;) Un besito." Hahahaha... jag svarade att vi skulle på konsert ikväll, det är ju nästan sant, vi var ju det igår :P Så hur är det där uppe? Gick resan bra? Have it great! Kjaam!

2006-11-04 @ 13:40:11
URL: http://eliooon.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback