Hål.

Jag har gjort ganska mycket den här veckan. I tisdags var jag på Vårdcentralen här på Ålidhem och gjorde ett audiogram (ska ju söka Logoped, måste höra normalt då). I receptionen kollade hon och sa "Jomen, du har ju tur. Du är ju inte 20 än!" och sen skulle hon kolla om det inte var gratis för mig isåfall. Men då säger Sofia (mitt egentliga jag var inte närvarande, jag fick nämligen en blackout): "Nej alltså, det är ingen läkare som skickat mig, jag ska söka till Logopedprogrammet nästa termin."
"Jaha, men dåså. Då blir det 150 kronor."
Du är så jäkla korkad, Sofia.

Idag hade jag tid hos Tandiz på Sjukhuset klockan 17.50 av alla tider i hela världen. Sent, tyckte jag men jaja. Jag har kommit bort i systemet, då jag inte blivit kallad på 20-årskontroll förra året, så nu är jag betalningsskyldig. Nåja, inte är väl det så dyrt. Nääääädå.
Jag blev röntgad i munnen (det är det värsta som finns, plåtarna skaver mot gommen och det gör bajsont. Om man har vanlig storlek på plåtarna, alltså. Men nej, då har man ett nytt system nu med en universal röntgenplatta med en plastpåse runt som sitter fast i en sladd kopplad till datorn så att bilderna ploppar upp direkt. Och den är gjord för bredflabbade grodor, eller hästar. Eller Ronaldinho (förlåt Älskling!). Tårarna rann, bokstavligen. Fy satan vad ont det gjorde!!
Nåväl.

Undersökningen visade att jag hade friska, vita och välskötta tänder. Där fram. Längre bak i munnen såg det mörkare ut, och jag hade...usch....ett HÅL! Jag, som sedan mina permanenta tänders tillkomst, ALLTID sköter mig och borstar morgon, middag, kväll! Använder tandtråd gör jag också. På de 6 första tänderna, sen når jag inte längre, vilket jag också förklarade. Så kom frågan:
"Småäter du ofta?"
Öhh...nää...? Jaja. jag ska laga den 15 nov, då jag också ska tänka igenom om jag vill ha abonnemang eller inte. Kanske bäst. Mina visdomständer har inte ploppat upp än, och när dom gör det kommer det bli fett trångt i min flabb. Plus att dom bjuder på undersökningen (som kostade 395 spänn!) om jag gör det.
Suck. När blev Tandiz så dyrt?! Till och med tandborsten (en special med tre borstar) fick man betala för...vad hände med klistermärkena?! (Klubbor fick man aldrig, det är inte bra för tänderna. Och HUR många gånger önskade man inte att banankrämen var chokladkräm?!)

Usch vad mycket jag skriver. Såg kattungarna idag med videosamtalets hjälp. SÅ söta dom är...!!
Det första min pappa sa var: "Tycker du jag ser ut som en flodhäst?" Mamma kanske har varit på honom om bantning igen, annars är det bara...läskigt :)

Imorgon är jag ledig, vilket innebär städning, tvätt och Nike Rockstar Workout på IKSU. På kvällen ska vi ha myskväll, jag och Tomas, med ljus och en film (som varje helg typ :P) Jag ska försöka manipulera till mig en sminkning av honom, som givetvis kommer att dokumenteras....moahahaha. Det är det man har pojkvänner till...eller?

Basshunter kommer till X3M på fredag, Joakim kanske skulle dit sa han. Men han "visste inte riktigt". För mig är valet ganska enkelt (se ovanstående planer). Tydligen hade Joakm hört att Basshunter har Tourettes, verbala tics som gör att han svär hela tiden. Ja, något psykiskt problem måste han ju ha om man tänker på "Boten Anna"...isch.

Baaaaaah, nu ska jag äta nåt, fy vad hungrig jag är!
Over and Out!



...Men om jag fick välja hade jag nog helst velat vara en kentaur.


Kommentarer
Postat av: Eliooon

Men snälla Sofia, nu vill jag att du stannar upp ett ögonblick och tänker efter. Hur ofta får man chansen att se en av Sveriges just nu absolut största artister. Just det, inte särskilt ofta. Inte kan du väl missa en sån sak?

Postat av: Tomas

Åååh, sockersnuttan! Bekymra dig inte om hål i tänderna! Om du blir en så söt centaur så gifter jag med dig ögonaböj!

2006-10-06 @ 13:54:07
URL: http://pluppfisk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback