Weirdnessday

Äntligen hemma. Ris kokar över på spisen, skall förtäras med kycklinggrytan jag gjorde för...två veckor sedan. Håller den sig så länge?! Det vet jag snart.
Hade vår sista (!) realialektion idag, hade ingen aning om att det var vår sista föreläsning med Pat. Sorgligt på riktigt, hon är en av de bästa lärarna jag haft, helt klart!
Kollade på Jay Leno imorse (jag tycker faktiskt han är roligare än David Letterman, Viktor! Jag hjärtar Kevin Eubanks för alltid! :p). Aaaanyway, det var faktiskt roligare än vanligt:

"Anti-war activists have suggested a World Orgasm Day against war. The whole world is to have orgasm on this day. I mean, it's hard enough just to get TWO people to come at the same time, imagine 6 billions...!"

"A 20-year old from Wisconsin was prosecuted for having sex with a dead deer by the road. He blamed it all on his therapist. Apparently, he took the advice "take life by the horns" a little too seriously..."

"Prince Charles is giving lectures on global warming. Yes, Prince Charles. But I mean, is he really the right guy for the job? He thinks Camilla's hot...!"

Sen tog han upp den nya flugan inför Thanksgiving; the so-called "turducken", vilket är en kyckling instoppad i en anka som är instoppad i en kalkon. "Apparently, the turkey isn't enough anymore...as if we're not fat enough!" Låter absolut vidrigt om ni frågar mig...

Efter skolan pluggade jag vocabulary med Björnen, Helena L och Helena O på UB. Först bröt jag mot upphovsrättslagen (so sue me...!) och kopierade Woza Albert! som ska vara utläst till tisdag. Sen pluggade vi och smugglade in lite fika på bibblan fast man inte får. Hade varit förutseende och tagit med mig mackor, saft och banan som jag kompletterade med en drickyoughurt. Och en Delicatoboll. Och typ tio salta S-märken. Så så bra gick det. Jag är en sucker för socker. Varför kan jag inte skaffa nåt annat att missbruka?! Typ...MacGyveravsnitt. Eller...Bamsetidningar? Varför just socker?! Jaja. Ska iallafall på IKSU imorgon igen, så.

Lite mysko saker i Covabularyhäftet denna gång. Eller iallafall saker man lägger märke till och finner humoristiska när man bara gjort 20 av typ 100 sidor av häftet på tre timmar och provet är i övermorgon. Här följer lite exempel:

Parts of the body are also often used as verbs in ideomatic and slang expressions. In the following sentences, replace the words in italics and give another verb or verbal phrase conveying the same meaning.

She unbosomed herself over a cup of tea. (=said what was on her mind, INTE ta av sig BHn och visa sina behag..)
They were all afraid of the boss but Jones decided to beard him in his den and try to force an answer out of him. (=approach him boldly, INTE sätta på honom ett lösskägg...)

Vi hade sen ett avsnitt om arv; heritage, inheritance och hereditary osv.
En uppgift löd:
Translate: Han ärvde sin far.
Jag skrev spontant "He inherited his father" fast tyckte det lät lite konstigt. Sen såg jag hur en son faktiskt ärvde sin pappa bokstavligen. Kanske inte det man hade in mind. Speciellt inte när the father i fråga är död. Eh.

Attans! Luktade/smakade just på min gryta med nykokat ris. Hade förbisett detaljen att det var kokosmjölk i den. Kokosmjölk håller sig inte i två veckor, nej. Bara att slänga allt och kolla om jag har några 2 dagar gamla makaroner på spisen...(höhöhö). Nej, det blir ännu en ICA-pizza, men det är den sista faktiskt.

Tänkte se Prison Break-reprisen ikväll, men den går 1.40-2.35 eller nåt sånt, så det är kanske liiite sent. Har precis laddat hem avsnittet på DC++, nu är väl Kommuniceras kvot nådd sedan länge sen. Har ju laddat hem en del låtar till partyskivorna...det räcker typ med ett PB-avsnitt och en låt, sen är kvoten nådd. Hata Kommunicera...!!

Lyssnar på Wake Me Up Before You Go-Go. Shit, vad bra den är! Den gör mig glad. Eller...George Michael gör mig glad. Alltid. Oh yeah. Eller creeped out, there's a fine line in between... :p

Var med om något hemskt och samtidigt berikande idag. Träffade en kille som också läser realia men inte läser samma kurs och vars namn jag inte tänker utelämna här (jag vill bevara hans anonymitet, men kanske mest för att jag inte kommer ihåg vad han heter). Han hade blivit överfallen här på Ålidhem för två veckor sedan, helt oprovocerat. Så jävla sjukt, ursäkta mitt språk. Man såg att han hade ett ärr på kinden och var röd i båda ögonen, och han visade en tand som blivit utslagen. Nu var hans näsa återställd, men den var helt sned efteråt. Han kommer inte ihåg något mer än vissa fragment, men som tur var hittade några tjejer honom och ringde ambulans. Fy fan! Jag blir helt vansinnig bara jag tänker på det! Killen är hur söt som helst, han liksom utstrålar vänlighet på ett speciellt sätt. Man ser på honom att han är snäll, vilket jag fick bekräftat så fort jag pratade med honom första gången för ett tag sedan. Han var helt öppen med vad som hänt, och när han var tvungen att gå sträckte han ut armarna för att få en kram. Det fick han såklart! (och NEJ, det var INTE på det sättet. Han har flickvän!) Usch, jag blir så ledsen. Och ARG. Hoppas de åker in så det visslar om det. Och kommer ut om typ två månader av sitt årslånga straff som alltid. Ibland hatar jag det svenska rättssystemet.
För några veckor sedan var det en tjej som höll på att bli våldtagen, också på Ålidhem. Helt galet att tänka sig, Hagamannen är ju gripen?! Jag blir paranoid bara av att tänka på det. Huvvaligen.

Nej, nu måste jag tänka på något annat, annars blir jag ledsen.
Orkar inte skriva mer.
TTFN mates! (Tah Taah For Now)
Over and Out!


Telletubbies får mig alltid på gott humör. Eller var det tvärtom...?





Här är han, den ende mannen jag älskar förutom Tomas, och den ende jag får gifta mig förutom den senare: MacGyver, a.k.a. Richard Dean Anderson. Ja, ni ser ju själva. Vilken man...



...OCH han är djurvän!


Kommentarer
Postat av: Tompa

Som sagt - du får gifta dig med honom!!!

2006-11-29 @ 18:13:22
Postat av: Anna

Glöm inte att han är barnkär också... =) Jag tycker för övrigt att du kan lämna Richard till oss som fortfarande är singlar! Fast det är ju klart.. Jag ska ju gifta mig med prins Carl P.

2006-11-29 @ 21:55:03
Postat av: Eliooon

Vårt vänskapsförhållande är väldigt bra, vilket har visat sig dessa dagar: du är bra att ha att prata med, och jag lär dig nyttiga saker såsom att inte äta gammal mat ;)

Postat av: Eliooon

Till mig? Oh, you shouldn't have! :D Jag köpte ett par julklappar till idag, en till pappa, en till farmor och en som jag inte har bestämt mottagare till. Men jag vet en sak till som du ska få, men den är ännu bara på planeringsstadiet, för den är lite mer avancerad än något man bara köper i affären. Haha, spännande va?

2006-11-29 @ 23:48:32
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: astrid

MacGyver i mitt hjärta!!! Han är grymmast... önskar mig andra dvd-boxen i julklapp... Hoppas hoppas hoppas jag har varit snäll! :)

2006-12-14 @ 17:24:26
URL: http://attibus.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback