Uppsats...

...suck. Har ont i halsen och känner a fever coming on. Har tagit en Ibumetin (Ibu-metin), hoping that it'll kick in soon... (hur säger man det på svenska nu igen, Elin? ;))

En bra dag idag, dock. Realiaföreläsning 10.15-12.00, sen hem. Började på British Realia idag, mycket intressant considering Pat being därifrån. Hon började berätta om sin uppväxt där och så för att vi bättre skulle förstå hennes subjektivitet inom ämnet: "So I Thought I'd start this lecture by talking a bit about my life...well, not any sexual scandals and such of course!" Hon är så söt! :D

Dagens citat är ändå:
"Hugh Grant personifies the British male...but then he got caught with a prostitute."

Gick om Ålidhems ICA på vägen hem, tänkte köpa sushi och ta ett varmt bad när jag kom hem. Det blev dock ravioli och en dusch istället, men men...helt okej det med. Såg ett sånt där härligt IQ-befriat Kanal5-program "Hollywood Hunks: Bad Boys" eller nåt sånt. Jag kom in på nr 4 och hann alltså se en hel del. Colin Farrell vann, ganska välförtjänt tycker jag. Förresten är Scrubs-avsnittet där han är med skitkul:

(Eliott and Colin making out)
J.D. - Elliot?! What are you doing?!
Eliott - He said that I have blue eyes...

Såg Jay Leno imorse också, en ganska rolig grej:
"You heard that the Rolling Stones are playing on Bill Clinton's 60th birthday? Yeah, if you're turning 60, why not get a band that's older than you are?!"

(Därför ska jag aldrig anlita Bubbles on another b-day ever again...)

Läste ett roligt citat av Will Ferrell i Film Guiden igår (ang. deppiga svenskar):

"Min fru (som är svenska, Sofia anm.) är nedstämd ibland, då brukar jag fråga 'hur mår min lilla Ingmar Bergman idag?'

Han är så sjuuukt rolig! Alla som inte sett 'Kicking and Screaming' borde göra det. Snarast!


Did you just kick your son?!
Umm...yeah...?

Det är helt okej att vara ensam hemma. På dagarna. På kvällen är det inte lika kul att ligga i en 1,80 bred säng helt ensam och inte ha nån att komma på roliga vitsar med. Eller nån som sjunger 'Kom Amelia' i ens öra när man precis håller på att somna. Eller nån som snarkar att hålla för näsan på...ehm.
Låg och läste inatt, passade på att läsa ut Alan Duffs 'Once Were Warriors' till seminariet imorgon, släckte lampan klockan halv två och sov knappt nåt inatt. Och alla vet att bästa botemedlet på en förkylning är att sova...bra Sofia. Well done.

En annan sak som inte är så rolig är att det är mycket tråkigare att se på TV ensam. Nöjet förtas liksom, när man inte har nån att kommentera allting tillsammans med. Eller nån som kan skratta åt ens spontana, porlande (?) skratt...som i lördags när jag såg Eddie Izzards 'Unrepeatable' som fick mig att gråta av skratt förra gången. Det var inte lika kul denna gång, eftersom jag kände mig oerhört goofy där jag satt och skrattade för mig själv. Och att äta nåt gott framför TVn är inget kul, det känns bara som om man smygäter, liksom tar fram godsakerna när ingen annan ser. Uschiamej. Det är SÅ synd om mig...!!
Här kommer en bild på Eddie Izzard bara för det:



Jag önskar att jag fick ha en hund. Då hade jag haft nån att prata med utan att folk skulle tro att jag höll på att bli galen, jag hade kommit ut och fått frisk luft och haft nån att se på TV med. Suck.
Jag vill ha en sån här:


eller en sån här:


eller varför inte en sån här?




Suck. Nu MÅSTE jag skriva uppsats, annars blir jag aldrig klar. Nåja, jag har ju inte loggat in på MSN (än), så...
Have it so good, som min vän Nantook brukar säga!
Over and Out!











Kommentarer
Postat av: Tomas

Oj, det var ett redigt långt inlägg! Jag är trött efter en "dag på jobbet". Det verkar bli en ganska lugn inledningsvecka, och det känns bra. Då hinner man komma in i det, liksom. Nästa vecka börjar själva allvaret.
Dock är det jobbigt att åka buss. Dessutom tar det en massa tid att ta sig hem från stan också, blää. Så jag är trött nu. Blir väl en tidig kväll igen :)

Förresten, varför laddar du inte ner Amelia igen? Eller, den kanske finns på datorn? ;) Det är ju bara att du lyssnar på den när du ska sova...
Puss!

Postat av: Eliooon

Jag vet att det är jobbigt Rocky, men vi ses ju snart igen! Det är bara ett par veckor, tiden går fort ska du se! Just hang in there så ska du se att det blir bättre snart... :P

2006-11-06 @ 22:55:29
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Anonym

Ja, vad var det nu han skulle heta, er lille knodd? Eller, tänker jag på Tomas och Elin's kärleksbarn nu? Hur går det förresten med halsen? Själv är jag så gott som friskt nu! Lalala...!
KRAM på dig Gull-Fia!

2006-11-07 @ 19:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback