Poor me

Ja, nu är det officiellt RIKTIGT synd om mig. Vaknade halv nio ur djup, febrig sömn och konstaterade att jag absolut inte kunde gå till skolan idag. Ringde Isabell och berättade detta, och skulle just somna om, då det ringer på dörren. Två gånger. Eftersom jag inte väntar besök, skyr Radiotjänst som pesten och redan har råkat ut för efterhängsna Jehovas Vittnen, väljer jag att inte öppna. Då hör jag plötsligt nyckeln vridas om, och påminns hastigt om att Bostaden skulle komma one of these days och kolla ventilationen i lägenheten! Så jag öppnar dörren på glänt och möter en förvånad blick:
"Jaha, så det var nån hemma iallafall!"
"Ja, jag är sjuk så jag stannade hemma idag."
"Vi ska bara kolla ventilationen."
"Gör ni det."

Efter cirka tio sekunder hör jag: "Den var okej!" och hur dörren stängs och låses igen.
Nästa gång jag vaknar är klockan tio minuter i två på eftermiddagen. Yey!

Har lyckats äta, duscha och borsta tänderna, samt släpa in täcket i vardagsrummet och belägra soffan. Yey!
Ja, och så uppdatera min händelserika blogg, såklart!!
Elin, jag kommer hem den 18/12, be there AND be square!:)
Rebecka, depression klär dig inte, ryck upp dig och dress to kill i V&R's nya skitsnygga svarta klänning!! :)
Och Tomas...ja, du är väldigt söt och jag hoppas VERKLIGEN att jag är i stånd att ta mig till Piteå och utan att smitta er på köpet dessutom!
Nu orkar jag inte skriva mer. Och tur är väl det. Det blir ingen bild idag, orkar inte.
Over and Out!


Kommentarer
Postat av: anna

Men vännen.. du din stackare. Vill du att jag ska komma förbi med lite glass? Det gör jag så gärna! (mina kombos, när det begav sig, brukade uppskatta glass när de var sjuka. själv blir jag aldrig nånsin sjuk, så jag vet inte - men de hyllade glassen iaf) Krya på dig! Kramar!!

2006-11-08 @ 16:17:16
Postat av: Tomas

Klart att du är frisk till helgen, för då ska vi ju träffas och spela spel och sånt där... och bio såklart!
Jag hade faktiskt tänkt påminna dig om ventilationssnubben, men det behövs ju inte nu längre ;)

Och ja, skatta dig lycklig du som slipper mördarmyror i lungorna! Det är bra att komma ihåg då man är lite seg och har tråkigt eller mår allmänt dåligt.
Puss på dig, vi ses snart!

Postat av: Therese

Stackare, hoppas du kryar på dig snart! Då kommer du antagligen hem samma dag som Tiina =) Har du adressen till min blog förresten? http://www.thereseinusa.blogspot.com Hur gör man för att komma upp på varandras vännerlista? Kram (men smitta mig inte)... ;)

2006-11-08 @ 20:22:24
Postat av: Fanny

Men... HUR VÅGAR DU komma hem dagen efter jag åkt hem? din sjukdom är ett straff, det är jag säker på. fats jag tycker ju inte att du ska behöva lida egentligen, så jag ska snacka med gud, eller nån annan som kan sånty, och säga till dom att det är nog.


puss puss puss

2006-11-09 @ 10:19:41
URL: http://fanny.blogsome.com
Postat av: Eliooon

Ja du det ÄR verkligen synd om dig, jag önskar jag kunde göra något för att underlätta! Hoppas du blir bättre snart...

Den 18:e alltså, då får vi se till att planera in massa roligheter! Har ni bestämt om Tomas kommer hit till nyår? Det vore trevligt, för alla kommer vara här då, till och med Tiina! Så vi får planera in något ordentligt då tycker jag.

Och jag vet inte var den där latinogrejen kommer ifrån. Jag har aldrig trott att jag har gillat det, jag gör nog inte det nu heller särskilt mycket, med undantag för de två jag skrev om igår. Och NEJ, inga andra :P

Krya på dig! Kraam

2006-11-09 @ 10:33:59
URL: http://eliooon.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback