My milkshake brings all the boys to the yard...

Oh yeah!
Helgen var mysig och rolig, även om jag var i stallet både lördag och söndag. Rappe är så mesig vad gäller vatten, och nu när det är smältvatten i hela Historieskogen är det inte så lätt att rida ut...minsta lilla vattenpöl är JÄTTEfarlig, för att inte tala om den fem centimeter breda lilla bäcken som han vägrade gå över...men när Lillen gick över, suckade han och tog ett älghopp jämfota över. Tur att jag var beredd. I söndags var jag dock själv, och då gick det inte lika bra. Jag fick erkänna mig besegrad och vände om, då han börjar trava bort från pölen så att jag inte ska få den vansinniga idén att försöka igen...
Men han är söt ändå :)

Fredagen bjöd på middag med Lisa, Lotta, Jenny och Jossan, och lördagen blev film-/spelkväll med Cissi, Evve, Sara och Viktor, som har träffat en tjej!! Jag är en pain in the ass och frågar jättemycket om henne...och tjatar om att få träffa henne. Lite kul får man väl ha?!

Fick VG på textanalysen, igår hade jag tal om humor i USA, Canada och England inför halva min grupp på kulturen, gick skitbra :) Vi hade tänkt käka lunch hemma hos mig i vår grupp, eftersom vi hade 4 timmar håla mellan realian och kulturen. Men så blev vi deserterade av Malin, Anna, Isabell och Johanna (=alla tjejer...), så det blev jag, Viktor, Björn och Joakim som gick hem till mig och käkade, övade på tal samt såg på HippHipp!. Men det var helt OK, väldigt trevligt faktiskt.

Idag ska jag träna 16-17 på IKSU, Aerobic Funk. Först ska jag ha literature 13.15-15.00. dock. Vi får tillbaka våra essays...nervöööst! Jag vet inte hur det gick faktiskt. Men bara jag får G så...
Ikväll kommer Anna från stallet hit, hon gjorde slut med sin pojkvän (fästman) i helgen och ska bo här några dagar. Sen är det Ugly Betty OCH Grey's Anatomy ikväll, woohooo! Och inga läxor tills imorgon har man heller. Oh yeah, life IS good!
Piteå i helgen, ser fram emot det :)
Puss Tompa!
Over and Out!!




Wham! som vi gillar dem bäst. Wake Me Up Before You Go-Go är GIVETVIS med på partyskivan...!!



P.S. Ville verkligen inte läsa ut min bok igår, distraherade mig med att bränna en partyskiva till upcoming classparty. Absolute Skåneparty vol1. heter den. And it kicks ass. Typ. D.S.


Kommentarer
Postat av: Eliooon

Åh, jag som ÄLSKAR party! Är man bjuden ;) Hur gick det med din essay? Erkänn, det gick bra... :P Jag kvitterade ut min tenta idag, 12,5/16 och 12 var VG-gräns. Yeah, mitt mål är att anstränga sig så lite som möjligt men ändå uppnå det bästa resultatet som är möjligt. Så det var ju perfekt :D

Postat av: Tomas

Anledningen till att Rappe är rädd för vatten, är för att den gode vatttenguden Helvig har sett igenom Rappes fasad - han har sett att Rappe är hin håle själv! Det är Helvig som försöker stoppa Rappes ondskefulla försök att ta över världen med sina enorma hovar och skarpa tänder. Det är bara en tidsfråga innan han lyckas! Tacka Helvig för att vi fortfarande lever!

Öh. Jag är jättetrött. Kom hem efter sju ikväll (åkte kvart över 6 imorse, så en låååång dag med andra ord). Men lektionen gick skitbra.
Grattis igen till textanalysen, och "essayen" gick säkert skitbra den med.

Men allvarligt. Vad är grejen med "den andra killen i Wham" ? Det måste väl ändå vara andrasorteringas konung. Snacka om att vara på sidan av :) (vad är det herr George håller i handen? en badmintonboll?)

Puss på dig! (en låååång, ovikitg kommentar. jag ber om ursäkt, övertröttheten tar i)

2006-11-21 @ 20:44:36
Postat av: Eliooon

Vilken observation Tomas, du har öga för detaljer. Ser det inte ut som att han även har ett racket i handen?

2006-11-21 @ 20:47:55
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Tomas

Vad hände med min enorma kommentar? Varför syns den inte?

2006-11-21 @ 21:04:52
URL: http://pluppfisk.webblogg.se
Postat av: Tomas

Oj, nu kom det fram igen, och så har Elin dessutom skrivit en fråga i sin kommentar direkt efter, så nu blev det helt plötsligt ett öppet diskussionsforum av det hela.
Han har inte ett racket i handen. Det är en omöjlighet. Alla vet att killar inte kan göra mer än en sak samtidigt, men George lyckas med konstycket att:
1. Sjunga
2. Hålla i en mikrofon med en hand
3. Hålla i en badmintonboll i den andra handen
4. Dessutom hålla i ett racket!
5. Han är söt också.

Vad innebär då detta? Jo, att det är en omöjlighet. Om inte annat förstår jag inte VARFÖR han nödvändigtvis måste spela badminton på scen. Dessutom borde ju motståndaren isåfall rent logiskt vara "Den andre killen i Wham" (som jag för övrigt hyllar i min blogg) men har han något racket? Nej! Vem spelar badminton själv? Ingen!

Alltså. Han håller bara en badmintonboll.

(förlåt sofia för att du sönderkommenteras)

2006-11-21 @ 21:09:27
URL: http://pluppfisk.webblogg.se
Postat av: Suffe

Hahaha, ingen som helst fara!
Jag kanske borde starta ett Wham!-forum? ;)

2006-11-21 @ 22:00:22
URL: http://zoleon.webblogg.se
Postat av: Eliooon

Ja plötsligt finns ett stort behov av ett Wham-forum. Jag önskar mig det i julklapp! Okej Tomas, jag erkännar att dina bevis är slående, men om det inte är ett badmintonracket, vad är det då?

2006-11-22 @ 10:42:25
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: Tomas

Jag skulle tippa på att det är en lakritsrem. Lite missbildad visserligen, men ändå en lakritsrem!

2006-11-23 @ 17:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback