Whiskey In The Jar...

...med Metallica är KLART underskattad.

Jahapp, då står man inför ett nytt år snart. Men först skall nyårsafton klaras av, med allt som hör till. Därav gjorde "Gänget" en äventyrlig resa över Sundet till Helsingör igår, mycket trevligt må jag då säga! Tur att det inte blev en "tio timmar lång mardröm"...vi fick tag på vad vi sökte tycker jag, och imorgon ska jag och Elin köpa alla dryckestillbehör och sådant som behövs för att blanda stans godaste drinkar. Jag hade tänkt ta det chill, alltså dricka långsamt och känna av gradvis när det till sist räcker. Jag vill helst inte bli så spiritusinfluerad som sist på Västgöta Nation. Elin ska helt enkelt inte behöva korrekturläsa fler mail,och Tomas ska slippa få fler "jag älskar dig. Puss. /Din Sofia"-mail...ehm.

Idag har jag inte gjort något vettigt överhuvudtaget. Eller jol, jag har varit duktig och sorterat ungefär hälften av mina tusentals kassar och påsar med gamla skolgrejor, papper och annat som jag bara slängt ut i garaget under åren. Väldigt intressant att kolla igenom, faktiskt. :) Hittade en gammal pärm från lågstadiet, längst fram sitter ett färgat papper med små uppklistrade lappar på med kommentarer från mina dåvarande små klasskompisar som var och en har skrivit något positivt om mig. Jag var sjuk då denna övning genomfördes, men alla skrev om mig iallafall och jag slapp skriva om någon :D
Alla kommentarer var i stil med: "Du ritar bra", "Du är snäl", "Du kommer på roliga lekar på rasterna" och sånt. Anders stavade också mitt namn Sofija, lite original you might say.
Hittade också en hel drös gamla noveller jag skrivit, varav ungefär 99,9% utgörs av hästnoveller av något slag. Stackars lärare...

Imorgon ska jag först till Nova och kolla efter jacka och skor, sen drar jag till ICA Kvantum och shoppar tillbehör med Elin. Sen hem till henne och göra paj samt göra oss nyårsfina tills vi ska vara hos Rebecka klockan 19.00. Det ska bli kul! :D Jag ska vara supersnygg och ha på mig följande:

* Svart linne från Vero Moda med smala guldränder
* Svarta byxor från GinaTricot
* Guldigt pärlhalsband ELLER guldhjärta i kedja,också från GT samt örhängena från Johanna i form av tre stora ringar i guld och svart
* Guldstövlarna från Haléns
* Guldglittrigt bodyglitter från H&M

Oh yeah! Synd bara att Tompa är i Skellefteå, ingen puss på tolvslaget där. Men jag klarar mig, för den tredje kommer han hit! Det ska bli SÅ kul och mysigt! :)

Sötast just nu är ändå de två små monstren, Sigge/Henke och Zlatan. De är helt galna, far runt som tosingar, bråkar, jamar,morrar och har sig. Kissar i sängar, river blommor, lägger sig på tidningen man läser, klättrar på bordet...de kommer undan med allt eftersom de är så söta. För det ÄR dom ju...!!

Nu ska jag gå och kolla om min prinsesstårta är kvar i garaget och om den är edible isåfall. Skulle inte tro det, men man vet ju aldrig.
Ha det fint och GOTT NYTT ÅR!!

Over and Out!






Jerry: We say your father in town today.
George: In town? Are you sure?
Elaine: Yeah! He was talking to a man in a cape.
George: A CAPE?!
Jerry: Yeah!
George (efter a short pause): ....Was my father wearing a cape?

Mitt standardsvar på ALLA telefonsvarare kommer från och med nu att vara:

Hi, it's George. I got nothing to say. -beep-

Jag älskar Seinfeld.





Kommentarer
Postat av: Tomas

Vänta... du säger att Whiskey in the jar är underskattad? Jag säger inget om den låten är bra eller inte, men däremot skulle jag inte säga att den är underskattad, med tanke på hur många miljoner gånger den spelats och sagts bra saker om :)

Du ska inte lägga in bilder på kläderna du ska ha? ;)

Och ja, George, han är en heting. Inte lika het som du förstås. Och du är snäl. Och pusas bra.
Nu ska jag dricka te och strunta i Hajen. kraaam!

Postat av: Tompa

Snart snart snart snart snart :)

2007-01-03 @ 10:24:31
Postat av: Tomas

Uppdatera din blogg, eller så kommer du hem och pussas med mig istället, för det är ensamt här utan dig!

Och så kanske du kan hålla ögonen öppna för min mobilladdare? Jag kanske blivit av med den nånstans hos dig? Hittar den verkligen inte...

2007-01-09 @ 19:19:16
Postat av: elise

hej sofia! kul att hitta dig här bland alla miljontals blog nördar ;)

jag kunde ju kommenterat på det senaste inlägget men bestämde mig för att jag äälskar seinfeld (särskilt george!)

hoppas allt står bra till med dig!
kram!

2007-01-25 @ 16:13:09
URL: http://elzplz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback