Home, sweet home...

...inte för att jag vill bort från Tomas och Umeå, men Hemma med störst H är ändå Hjärup och Skåne. Inte mycket har förändrats, förutom att katterna blivit vääldigt stora - inga kattungar längre där nej!
Jag är en härmapa, så nu kopierar jag skamlöst Elin som kopierade Rebecka:

Favoritjulsång: Jag håller med Elin om Last Christmas, annars är S-Connections It May Be Winter Outside väldans bra. Och Jul Igen med Just D. För att inte glömma alla gamla godingar; Nu tändas et cetera.
Favoritjulprogram: KALLE ANKA OCH HANS VÄNNER!!!! Kommer ALDRIG att ge upp...
Favoritjulfilm: Svårt. Kanske Kan Du Vissa Johanna, fast den orkar man nästan aldrig se färdigt eftersom det är så nära inpå julklappsutdelningen.
Favoritjuldoft: Mina pepparkaksrapar...ehh...nejmen, granris, glögg och pepparkakor.
Favoritsak att göra under julen: Hitta den perfekta julklappen, baka pepparkakor (läs: äta degen), slå in paket och bara ta det lugnt i pyjamas på juldagen.


Jultraditioner
Vilka färger dekorerar du din julgran i? Alla möjliga...det finns inget specifikt mönster är jag rädd.
Vad äter du till julmiddag? Köttbullar, prinskorv, vörtbröd med ost och litervis med julmust! Sen blir det lutfisk med bechamélsås (mumma) och sist risgrynsgröt som i mellandagarna blir ris à la malta.
Går du till kyrkan på julafton? Nej?
Vad gör du under högtiden? Ger och får julklappar...?
När sätter ni upp julgranen? På julaftons morgon. Vi är ganska sena. I år får vi dock nöja oss med plastgran vilket vi gjort sen vi skaffade katt. Det är vältsäkert.
Brukar du dekorera fönstren eller självaste huset med ljusslingor? Nej, SÅ amerikanska är vi inte...

Detta år...
Kommer du fira med familjen? Absolut!
Kommer du gå till kyrkan? Nej, inte om ingen tvingar mig.
Kommer du baka? KLART jag kommer...!!
Kommer du ge bort julklappar och julkort? Julkorten har kommit fram som det ordentliga par vi är, och julklapparna är inhandlade men oinslagna.

Imorgon ska jag städa huset inför julen, får betalt. Men vad gör man inte för sina kära föräldrar? Satt och kramade pappa hela Chicken Little som vi såg precis. Jag har nog längtat mer efter dem än jag trodde? :)

Nu ska jag väl sova snart, antar jag.
Have it so good!
Puss på Tomas som jag inte kan pussa gonatt live ikväll!
Over and Out!





Kommentarer
Postat av: Tomas

Intressant. Själv brukar jag ofta se "Kan du vissla Johanna" på julafton, men aldrig mer än början - då de "byter plåster" brukar alltid vara brytpunkten.
Och jag vet inte om pepparkaksrapar är den mest trevliga juldoften... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback