Rookie...

Jaha, då har man börjat Universitetet dårå. Känns splendid, måste jag säga.
Alla i klassen verkar trevliga, har (såklart) pratat med ett antal redan. Men det måste sägas, jag saknar Er (Elin, Rebecka, Therese, Tiina och Maria). Känns konstigt att vara utan er i skolmiljö, liksom. Tack för kommentarerna förresten! Jag lovar att uppdatera med bilder såfort Tompa kommer hem!

Första dagen var en oerhört lång dag, faktiskt. Upprop och registrering, sen info och lunch i typ....2 ½ timme?! Jag hade då mat med mig, präktig som jag är. Sen lite mer info och warm up activity  aka. ice breaker, vilket tom. stod högst upp på sidan med frågor som vi skulle fråga varandra. En fråga per person, so mingle it was. Lugnt för min del, jag är ju ack så social.
Och så var det det här med dialekten. Ja. Det här med att vara mystisk och sensuell och hålla låg profil är ju inte direkt min grej, va. Nej. Så jag räckte upp handen och frågade en grej om schemat, vilket i deras öron måste låtit som typ:
- Scheemat påe onsdao, ei dei samma som stårrr påe introdukschonslappen illår skao vi föllja ordinaorie scheema?
Typ. Så. Ungefär. Och visst kom det senare då man pratade med folk:
"Så du har precis flyttat hit?" och "Du är söderifrån va?" Men jaja. Jag kan vara Skåningen om det ska vara på det viset. Luuugnt fan.

Lärarna verkar jättebra, speciellt en äldre dam som heter Pat Räksson  Shrimpton och är native English speaker, samt Per Arne Öberg, som ska ha översättning och fonetik bland annat, för "det är det roligaste som finns här i världen"...
Lite fler citat (attans att Elín inte var närvarande!):

"Det vi gör alltså, det är att....vi fikar."
(Lars ang. studeranderådets möten)

Lars: "Vad går då de här pengarna till?"
"Fester."

(Pat ang. Universitetets budget inför läsåret)

"Så så mycket är ni värda alltså."
Lars ang. Universitetets inkomst per elev, se även:
"Så idag har ni väl dragit in en fem, sex tusen..."

På varje utfällbar bordsskiva i hörsalen fanns dessutom metallknappar (skruvar som höll fast skiten) som folk hade dragit pilar med fyndiga kommentarer till:
Få föreläsaren att dansa som Shakira ----------> (   )
Regna glass från himlen ---------> (   )
Omedelbar rast ------> (   )

Väldans kul faktiskt. Ehm.
Jaja, nu ska jag vänta på Tompa och se hur det blir med bilderna på vår underbara lägenhet. Annars får ni se det sen.
Ha det godis!
Över och ut!








Kommentarer
Postat av: Eliooon

Ah, det låter ju alldeles underbart, synd att jag inte var där. Eller nåt. Nej, jag MÅSTE återgå till 100 höjdare, vi hörs snart! Puss!

Postat av: Eliooon

Haha, backups säger du? Det skulle ju vara det va... Kommer du inte ihåg vad jag sa om honom efter midsommar? Typ att jag tänkte ju på honom mer än Mr Shoe box, bara för att han var "utom räckhåll" eller hur jag uttryckte det?

2006-08-29 @ 22:06:37
URL: http://eliooon.webblogg.se
Postat av: astrid

amen sofia, NU är du vuxen... både blogg och universitet! GRATTIS! (fast du får nog uppdatera mig vad det är du läser och så...) kjaaaammmiiiiiizzzar (får inte bli för vuxet!)

2006-08-30 @ 21:56:35
URL: http://attibus.blogsome.com
Postat av: Dollface

Jag tycker att det är lite dåligt med uppdateringarna på den här sidan, Rookie. Såg du inte i användarvillkoren att man inte fick ha ett LIV...? Well, obviously har du ju ett liv (=något gör du ju när du inte bloggar), men vi skulle så gärna vilja höra lite mer om det, peaches. Och glöm inte pics till oss! (Så kanske minnet av Sofia blir lite klarare när jag passerar Hjärup på morgnarna.) Bye, bye sweathart (min lillebrors egen variant på sweetheart...)

2006-09-01 @ 17:30:58
URL: http://dollface.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback